Data wydania: 31 marca 1997
Bazująca na francuskiej produkcji filmowej gra przygodowa, w której gracze wcielają się w dziecko szukające swoich uprowadzonych przyjaciół. W tytule nieobecne są elementy walki – zabawa ogranicza się do eksploracji miasta, rozwiązywaniu zagadek i wyszukiwaniu potrzebnych przedmiotów.
The City of Lost Children to adaptacja francuskiego filmu z 1995 roku. Przygotowana przez Psygnosis gra jest przygodówką, w której akcja prezentowana jest ze statycznie zawieszonych w konkretnych miejscach kamer, niczym w pierwszych odsłonach cyklu Resident Evil.
W zagadkowych okolicznościach w Paryżu zaczynają znikać dzieci z domu dziecka. Jedna z sierot, dwunastoletnia dziewczynka Miette, postanawia zbadać sprawę i ustalić miejsce pobytu swoich przyjaciół. Wpada na trop dziwnej istoty, będącej efektem eksperymentów szalonego naukowca, która potrzebuje najmłodszych, by wykradać im sny. Fabuła gry jest prezentowana poprzez przerywniki filmowe.
The City of Lost Children to przygodówka 3D, w której kierowana przez posiadaczy konsoli postać zwiedza kolejne rejony Paryża, rozwiązuje zagadki logiczne i rozmawia z napotkanymi postaciami, próbując dotrzeć do swoich uprowadzonych kolegów i koleżanek z domu dziecka. Podczas eksploracji kolejnych miejsc bohaterka zdobywa i odnajduje rozmaite przedmioty, które następnie może wykorzystać w różnych sytuacjach, np. do otworzenia zablokowanych drzwi lub wywołania awarii prądu.
Akcja prezentowana jest poprzez statyczne rzuty kamery, ukazujące wybrany fragment miasta z konkretnej perspektywy. W porównaniu do wielu innych podobnych przygodówek, gra Psygnosis pozbawiona jest jakichkolwiek potyczek z wrogami.
The City of Lost Children wyróżnia się znakomitą oprawą audowizualną. Szczegółowe grafiki tła, utrzymane w mrocznej i tajemniczej stylistyce oraz przygrywająca w tle muzyka znakomicie budują nastrój niepokoju i kreują dystopijny świat przyszłości. Produkcja nawiązuje do filmowego scenariusza, ale nie bazuje na nim całkowicie, wykorzystując tylko część wątków.
Autor opisu gry: Norbert Szamota
Platformy:
PlayStation 1