64. Ekonomiczne - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 64. Gry o tematyce Ekonomiczne ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

WAR, Inc.
Strategiczne 15 sierpnia 1997
Strategia czasu rzeczywistego z silnie zarysowanym wątkiem ekonomicznym. W grze wcielamy się we właściciela firmy zatrudniającej najemników, a do naszych obowiązków, oprócz sprawnego poprowadzenia misji, należy także właściwe jej przygotowanie i zapewnienie podległym nam jednostkom odpowiedniego wyposażenia.

Sid Meier's Civilization II: Fantastic Worlds
Strategiczne 20 lipca 1997
Drugi oficjalny dodatek do strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization II. Tym razem twórcy ze studia Microprose przygotowali kilkanaście nowych scenariuszy osadzonych w uniwersach fantasy i science fiction. Sid Meier's Civilization II: Fantastic Worlds rozszerza dotychczasową zawartość o dziewiętnaście misji, rozgrywających się w fantastycznych światach znanych z mitologii (Midgard, Atlantyda), literatury (np.

Kupiec
Strategiczne 30 czerwca 1997
Kupiec to osadzona w realiach fantasy gra ekonomiczna, stworzona przez polskie studio Color7 Productions. Gracz wciela się w rolę handlarza, który musi zdobyć bogactwo, by wykupić swą narzeczoną z rąk piratów. Produkcja jest konwersją hitu z komputerów 8-bitowych.

Constructor
Strategiczne 1 czerwca 1997
Humorystyczna strategia ekonomiczna, w której przejmujemy kontrolę nad własną firmą budowlaną, a naszym celem jest bezpardonowa rywalizacja z branżową konkurencją. Wznosząc odpowiednie warsztaty oraz domy na wynajem staramy się jednocześnie – przy pomocy niekoniecznie zgodnych z prawem środków – spowolnić rozwój naszych rywali.

Theme Hospital
Strategiczne 14 maja 1997
Utrzymana w humorystycznym tonie gra strategiczna, w której zostajemy właścicielem szpitala. Celem zabawy jest umiejętne prowadzenie placówki medycznej i dbanie o jej rozwój.

Game Dev Story
Strategiczne 15 kwietnia 1997
Strategia ekonomiczna, w której wcielamy się we właściciela studia deweloperskiego tworzącego gry wideo. Naszym zadaniem jest przekształcenie niewielkiego biznesu w rynkowego giganta, który zajmie się nawet produkcją własnej konsoli.

Industry Giant
Strategiczne 20 marca 1997
Symulator ekonomiczny dzięki któremu można sprawdzić swoje umiejętności zarządzania przedsiębiorstwem. Nasze obowiązki obejmują m.in. zdobywanie surowców, poprzez organizowanie sieci transportowej na lądzie, morzu i w powietrzu, budowanie fabryk oraz wprowadzanie wyrobów na rynek. Musimy też radzić sobie z bezlitosną konkurencją.

Master of Orion II
Strategiczne 28 grudnia 1996
Legendarna gra strategiczna należąca do podgatunku znanego jako kosmiczne 4X. Rozgrywka toczy się w systemie turowym, a zabawa polega na zarządzaniu galaktycznym imperium. W tym celu kolonizujemy planety, rozwijamy technologie, dbamy o wzrost gospodarczy, zajmujemy się dyplomacją, a ostatecznie prowadzimy również wojny.

Cezar II
Strategiczne 14 grudnia 1996
Druga odsłona popularnego cyklu gier ekonomicznych, w których wcielamy się w rolę zarządcy z czasów Imperium Rzymskiego. Celem w Cezar II jest rozbudowanie miasta w wyznaczonych prowincjach i zamiana dziewiczego terenu w tętniącą życiem metropolię.

Sid Meier's Civilization II: Conflicts in Civilization Scenarios
Strategiczne 20 listopada 1996
Pierwszy oficjalny dodatek do strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization II. Sid Meier's Civilization II: Conflicts in Civilization Scenarios to zestaw złożony z dwudziestu nowych scenariuszy. Co ciekawe, 12 z nich przygotowali twórcy produkcji, a pozostałe 8 fani gry przy użyciu wbudowanego edytora map. Wśród scenariuszy zaproponowanych przez programistów Microprose dominują potyczki nawiązujące do historycznych konfliktów, np.

SimPark
Strategiczne 31 października 1996
Określana jako SimIsle w wersji „light” strategia ekonomiczna, należąca do słynnej serii simów firmy Maxis. Wcielamy się w rangera, którego zadaniem jest stworzenie i pielęgnacja parku, położonego gdzieś w kontynentalnej części USA. Adresowana raczej do młodszych odbiorców gra posiada ogromne walory edukacyjne, oferując ogromną bazę wiedzy o rozmaitych gatunkach roślin i zwierząt.

SimTown
Strategiczne 16 maja 1996
SimTown to gra z kultowej serii firmy Maxis. Naszym celem jest stworzenie małego miasteczka i zadbanie o odpowiedni poziom szczęścia jego mieszkańców. Tytuł adresowany jest do młodszych użytkowników komputerów.

The Settlers II
Strategiczne 15 lutego 1996
The Settlers II jest drugą odsłoną serii uznawanej za klasykę gatunku strategii czasu rzeczywistego (RTS). Gracz kieruje poczynaniami grupki osadników, która na nowo odkrytym lądzie próbuje zbudować kolonię. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali wciągającą kampanię trybu jednoosobowego, na którą składa się 10 misji, oraz w pełni funkcjonalny, sieciowy multiplayer.

Ocean Trader
Strategiczne 11 lutego 1996
Ocean Trader to rozbudowana strategia ekonomiczna, w której gracz staje na czele firmy świadczącej usługi w handlu morskim. Podobnie jak w wielu programach tego typu, Twoim zadaniem jest powiększanie kapitału poprzez efektywny przewóz towarów. Oczywiście, należy przy tym pamiętać, że konkurencja nie śpi.

SimIsle: Missions in the Rainforest
Strategiczne 30 września 1995
SimIsle: Missions In The Rainforest to gra z serii „sim” studia Maxis. Przejmujemy kontrolę nad jedną z fikcyjnych, tropikalnych wysp o różnych parametrach i z pomocą zatrudnianych przez nas agentów podejmujemy się szeregu zróżnicowanych zadań, bądź uczestniczymy w rozgrywce swobodnej.

Transport Tycoon: World Editor
Strategiczne 7 września 1995
Jedyny oficjalny dodatek do gry Transport Tycoon. W zestawie znajdziemy edytor plansz i nowe elementy graficzne, stylizujące teren na planetę Mars.

High Seas Trader
Strategiczne 20 marca 1995
High Seas Trader to gra ekonomiczna, która pozwoli wcielić Ci się w rolę kapitana żaglowca, pływającego po morzach i ocenach w burzliwym XVII wieku. Pod wieloma względami nasuwają się tu skojarzenia z kultowym Pirates! Sida Meiera, chociaż w porównaniu z tamtą produkcją nie zajmujemy się tu korsarstwem, ale handlem.

Machiavelli the Prince
Strategiczne 12 marca 1995
Machiavelli the Prince to gra strategiczno-ekonomiczna zrealizowana przez firmę Holistic Design dla MicroProse, która de facto jest unowocześnioną wersją programu Merchant Prince, wydanego w 1993 roku przez QQP.

SimTower: The Vertical Empire
Strategiczne 20 listopada 1994
Strategia ekonomiczna wydana przez dobrze znaną firmę Maxis. Naszym zadaniem w tej produkcji jest zarządzanie prawdziwym Drapaczem Chmur.

Theme Park
Strategiczne 15 czerwca 1994
Theme Park jest strategią ekonomiczną wyprodukowaną przez ekipę studia Bullfrog Productions. Gracze przejmują kontrolę nad parkiem rozrywki, a ich zadaniem jest uczynienie z niego jak najbardziej atrakcyjnego i jednocześnie wysoce dochodowego miejsca. Tytuł uznawany jest za prekursora popularnej serii RollerCoaster Tycoon.

Transport Tycoon Deluxe
Strategiczne 15 czerwca 1994
Transport Tycoon Deluxe jest rozszerzoną wersją popularnej strategii ekonomicznej wyprodukowanej przez studio deweloperskie Microprose. Gracz wciela się w szefa firmy transportowej, a jego zadanie to rozwinąć niewielkie przedsiębiorstwo w światowego potentata. W porównaniu z pierwowzorem, twórcy wprowadzili m.in. nowe tereny i pojazdy transportowe, a także dokonali wielu drobnych zmian w mechanice rozgrywki.

SimHealth
Strategiczne 25 marca 1994
Kolejny „sim” w dorobku firmy Maxis stanowi głos w dyskusji nad ogólnonarodowym systemem opieki zdrowotnej, jaka rozgorzała w Stanach Zjednoczonych za czasów administracji prezydenta Clintona. Celem gracza jest stworzenie sprawnego i zrównoważonego systemu opieki medycznej.

Zeppelin: Giants of the Sky
Strategiczne 11 marca 1994
Zeppelin: Giants of the Sky to dobry przykład na to, że gra ekonomiczna może skupić się nawet na najbardziej dziwnym temacie. W produkcie niemieckiej firmy Ikarion Software przyjdzie nam bowiem stworzyć firmę transportową w oparciu o popularne w pierwszych latach XX wieku sterowce.

Oldtimer
Strategiczne 11 marca 1994
Motor City to gra ekonomiczna, w której gracz staje na czele firmy produkującej samochody. Począwszy od 1896 roku, kiedy to rozpoczyna się właściwa rozgrywka, Twoim zadaniem będzie nadzorować wszystkie elementy związane z tworzeniem aut, zakupem części a także sprzedażą gotowych modeli na europejskim rynku.