Data wydania: 30 września 1995
SimIsle: Missions In The Rainforest to gra z serii „sim” studia Maxis. Przejmujemy kontrolę nad jedną z fikcyjnych, tropikalnych wysp o różnych parametrach i z pomocą zatrudnianych przez nas agentów podejmujemy się szeregu zróżnicowanych zadań, bądź uczestniczymy w rozgrywce swobodnej.
Gracze
SimIsle: Missions in the Rainforest to kolejna gra firmy Maxis opierająca się na koncepcji budowy i zarządzania. Po serii mniej udanych „simów” o różnej tematyce, wydawcy postanowili sięgnąć do korzeni serii, ponownie oferując graczom klasyczną strategię ekonomiczną. Celem odświeżenia wyeksploatowanych już nieco pomysłów, do prac nad SimIsle zaproszono zewnętrzne studio Intelligent Games.
Gra pozwala nam przejąć kontrolę nad jedną z ponad czterdziestu fikcyjnych tropikalnych wysp o różnych kształtach i rozmiarach. Każda z nich jest na swój sposób wyjątkowa i wyróżnia się odmienną rzeźbą terenu, ilością gór i lasów, zasobami naturalnymi oraz rdzenną ludnością. W przeciwieństwie do poprzednich gier z serii, każdy ze scenariuszy definiuje pewne cele i warunki zwycięstwa, choć jest to wybór opcjonalny i wielbiciele nieskrępowanej zabawy mogą z niego zrezygnować. Jeśli jednak podejmiemy się wykonania wyznaczonych celów, grę możemy kontynuować bez ograniczeń również i po ich ukończeniu.
Zadania, stawiane przed graczami są bardzo zróżnicowane i uzależnione od wyspy, jaką wybierzemy na arenę naszych zmagań. Zupełnie nowym elementem jest to, że do wykonywania konkretnych czynności będziemy wykorzystywać tzw. agentów, którzy muszą zostać przez nas zatrudnieni. Każdy z nich charakteryzuje się odmiennym profilem i zdolnościami – dlatego do sprawnego zarządzania naszym personelem wykorzystamy specjalny budynek centralny. Poszczególni agenci specjalizują się np. w budownictwie, florze, leśnictwie, lokalnej kulturze czy kontaktach biznesowych. Agenci mogą też być wysyłani do wiosek, celem przeszkolenia zamieszkującej tam ludności i zwiększenia w ten sposób ich efektywności.
Podobnie jak w większości gier „simopodobnych”, tak i w SimIsle istotną rolę pełnią zasoby. Najważniejsze z nich to naturalne surowce, takie jak drewno, węgiel, złoto, żelazo i ropa. Kolejne dwa, czyli żywność i niewykwalifikowana siła robocza dostarczane są przez mieszkańców rdzennych wiosek, znajdujących się na wyspie. Dzięki zasobom i uzyskanym dzięki nim środkom finansowym w lokalnej walucie EMU, możemy rozbudowywać miasta i kształcić w nich wykwalifikowanych robotników. Warto zainwestować też w turystykę, gdyż stanowi ona całkiem intratne źródło dochodu.
Silnik gry stanowi zmodyfikowaną wersję tego znanego z SimCity 2000. Mapy ukazane są w rzucie izometrycznym, a dzięki możliwości obracania ich o 90 stopni, mamy możliwość oglądania terenu z różnych perspektyw. Gra oferuje również trzystopniowy zoom. Pod kątem grywalności SimIsle czerpie garściami ze swych poprzedniczek, wprowadzając jednocześnie do rozgrywki wiele nowych i świeżych pomysłów. Zarówno pod kątem technicznym jak i merytorycznym, SimIsle stanowi istotny krok w rozwoju serii.
Autor opisu gry: Krzysztof Brandys
Platformy:
PC Windows
Producent: Intelligent Games Ltd.
Wydawca: EA Maxis / Maxis Software
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Wymagania sprzętowe gry SimIsle: Missions in the Rainforest:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
486 33 MHz, 8 MB RAM, 10 MB HDD, DOS/Windows 3.x/95.
Średnie Oceny:
Średnia z 31 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.