Seria gier Maxis Sim Series
Ewolucja serii Maxis Sim Series
1998
SimSafari
1996
SimPark
1996
SimCopter
1996
SimTown
1996
SimTunes
1995
SimGolf
1995
SimIsle: Missions in the Rainforest
1994
SimTower: The Vertical Empire
1994
SimHealth
1993
SimFarm
1992
SimLife
1991
SimAnt: The Electronic Ant Colony
1990
SimEarth: The Living Planet

SimSafari
1 marca 1998
Strategiczne, Edukacyjne, Ekonomiczne, Singleplayer.
SimSafari to gra strategiczna przenosząca nas do serca Afryki, gdzie przejmujemy pieczę nad umiejscowionym na Czarnym Lądzie kompleksem turystycznym, złożonym z parku przyrody, obozu i tubylczej wioski. Naszym celem jest osiągnięcie jak najwyższej oceny u odwiedzających nas gości.
Gracze

SimPark
31 października 1996
Strategiczne, Edukacyjne, Ekonomiczne, Singleplayer.
Określana jako SimIsle w wersji „light” strategia ekonomiczna, należąca do słynnej serii simów firmy Maxis. Wcielamy się w rangera, którego zadaniem jest stworzenie i pielęgnacja parku, położonego gdzieś w kontynentalnej części USA. Adresowana raczej do młodszych odbiorców gra posiada ogromne walory edukacyjne, oferując ogromną bazę wiedzy o rozmaitych gatunkach roślin i zwierząt.
Gracze

SimCopter
31 października 1996
Symulacje, Helikoptery, Singleplayer.
SimCopter stawia nas w roli pilota śmigłowca, pozwalając na swobodne zwiedzanie miast zaimportowanych z gry SimCity 2000, bądź też klasyczną rozgrywkę w trybie kariery, polegającym na wykonywaniu szeregu misji ratunkowych.
Gracze

SimTown
16 maja 1996
Strategiczne, 2D, City builder, Dla dzieci, Ekonomiczne, Singleplayer, Widok izometryczny.
SimTown to gra z kultowej serii firmy Maxis. Naszym celem jest stworzenie małego miasteczka i zadbanie o odpowiedni poziom szczęścia jego mieszkańców. Tytuł adresowany jest do młodszych użytkowników komputerów.
Gracze

SimTunes
6 kwietnia 1996
Logiczne, Edukacyjne, Muzyczne, Singleplayer.
Najbardziej niezwykła i oryginalna gra z serii simów, wykreowanej przez Maxis, która w inteligentny sposób bawi i uczy, kształtując zmysł plastyczny i muzyczny, pozwalając dzieciom na odkrywanie własnych zdolności twórczych.
Gracze

SimGolf
30 września 1995
Sportowe, Golf, Internet, LAN, Multiplayer, Singleplayer.
Gra studia Maxis należąca do cyklu tzw. simów. Tym razem autorzy odchodzą od typowego dla serii gatunku strategii ekonomicznych, proponując nam rasową symulację golfa. Gra daje nam możliwość zbudowania od podstaw własnego pola golfowego, a następnie gry na przygotowanym w ten sposób terenie.
Gracze

SimIsle: Missions in the Rainforest
30 września 1995
Strategiczne, Ekonomiczne, Singleplayer.
SimIsle: Missions In The Rainforest to gra z serii „sim” studia Maxis. Przejmujemy kontrolę nad jedną z fikcyjnych, tropikalnych wysp o różnych parametrach i z pomocą zatrudnianych przez nas agentów podejmujemy się szeregu zróżnicowanych zadań, bądź uczestniczymy w rozgrywce swobodnej.
Gracze

SimTower: The Vertical Empire
20 listopada 1994
Strategiczne, 2D, Budowlane, Ekonomiczne, Singleplayer.
Strategia ekonomiczna wydana przez dobrze znaną firmę Maxis. Naszym zadaniem w tej produkcji jest zarządzanie prawdziwym Drapaczem Chmur.
Gracze

SimHealth
25 marca 1994
Strategiczne, Ekonomiczne, Singleplayer.
Kolejny „sim” w dorobku firmy Maxis stanowi głos w dyskusji nad ogólnonarodowym systemem opieki zdrowotnej, jaka rozgorzała w Stanach Zjednoczonych za czasów administracji prezydenta Clintona. Celem gracza jest stworzenie sprawnego i zrównoważonego systemu opieki medycznej.
Gracze

SimFarm
13 czerwca 1993
Strategiczne, Ekonomiczne, Rolnicze, Singleplayer.
SimFarm to kolejny twór firmy Maxis, powstały na fali ogromnej popularności SimCity. Tym razem jednak gracz nie wcieli się w rolę burmistrza miasta, ale stanie się najprawdziwszym farmerem, który hodując rośliny i zwierzęta musi stworzyć gospodarstwo rolne z prawdziwego zdarzenia.
Gracze

SimLife
3 sierpnia 1992
Strategiczne, Singleplayer, Symulator życia.
Czwarty z kolei tytuł z serii zapoczątkowanej przez kultowe SimCity. Celem gry jest stworzenie samowystarczalnego ekosystemu i badanie wzajemnego oddziaływania różnych form życia i środowiska. Czynimy to poprzez modyfikację rozmaitych parametrów klimatu, bądź krzyżówki genetyczne organizmów roślinnych i zwierzęcych.
Gracze

SimAnt: The Electronic Ant Colony
26 lutego 1991
Strategiczne, Singleplayer, Symulator życia.
Oryginalna gra strategiczna symulująca… życie mrówek. W grze kontrolujemy kolonię czarnych mrówek gdzieś na podwórku położonego na przedmieściach domu, a naszym celem jest rozszerzenie swojej kolonii na teren całego ogrodu - eliminując przy okazji wrogie kolonie mrówek czerwonych oraz niezbyt życzliwych nam właścicieli posesji.
Gracze

SimEarth: The Living Planet
16 października 1990
Strategiczne, Singleplayer, Symulator życia.
Druga po kultowym SimCity gra symulacyjna w dorobku firmy Maxis. Przejmujemy kontrolę nad całą naszą planetą, a autorzy pozwalają nam modyfikować rozmaite jej parametry, takie jak klimat, temperatura czy kształt lądów. W tak przygotowanym środowisku umieszczamy rozmaite formy życia, obserwując ich ewolucję i rozwój.
Gracze