Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Champions of Anteria (PC)

Champions of Anteria PC

Osadzona w realiach fantasy gra strategiczna z elementami RPG autorstwa doświadczonego, niemieckiego studia Blue Byte Software.

Strategiczne | fantasy | taktyczne | elementy RPG | humorystyczne | elementy strategiczne | multiplayer

PC Windows
Okładka Champions of Anteria (PC)

Polskie napisy i dialogi

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

30sierpnia2016

30sierpnia2016

Steam

Champions of Anteria na PC to kolejna produkcja ze stajni Ubisoftu, tym razem stworzona na podstawie gry The Settlers: Kingdoms of Anteria. Tytuł został zapowiedziany w połowie 2014 roku, jednak nie przypadł zbytnio do gustu graczom, w związku z czym postanowiono wprowadzić do niego gruntowne zmiany, co ostatecznie zaowocowało opisywanym projektem. Za jego produkcję odpowiada ten sam deweloper – niemieckie studio Blue Byte, znane m.in. z serii The Settlers i Battle Isle.

Mechanika

Champions of Anteria jest strategiczną grą RPG, w której walczymy o władzę w Anterii, tocząc boje z Plemionem z Wydm, Szarobrodymi oraz Złamaną Koroną. Tytuł pozwala kontrolować drużynę składającą się z trzech bohaterów. Każdy z nich reprezentuje jeden z pięciu zwalczających się żywiołów i dysponuje własnym wachlarzem umiejętności, które wybieramy przed misją (z puli dwunastu zdolności w trakcie właściwej rozgrywki korzystamy tylko z czterech). Mechanika walki przypomina trochę hack-and-slasha Torchlight, połączonego z World of Warcraft i Divinity: Original Sin. Jest to więc kolorowa i szybka rąbanka z wieloetapowymi potyczkami z bossami oraz systemem aktywnej pauzy, dzięki któremu możemy przemyśleć nasze kolejne ruchy.

Oprócz walki, Champions of Anteria na PC oferuje także możliwość zarządzania niewielkim królestwem, w którym stawiamy nowe budowle, tworzymy broń, przedmioty oraz mikstury. Wszystko to jest jednak bardzo uproszczone i – w odróżnieniu od starć – odbywa się w systemie turowym.

Zadania podzielone są na dwa rodzaje. Pierwsze stanowią etap przygotowawczy. Podczas niego podbijamy kolejne tereny, eskortujemy wozy i bronimy wież – a wszystko po to, by zdobyć surowce, dzięki którym rozwiniemy swoje królestwo, wykujemy lepszy ekwipunek dla bohaterów itd. Następnie, gdy już jesteśmy gotowi, wyruszamy na stolicę wrogiej frakcji, gdzie bierzemy udział w rozbudowanej misji kończącej się starciem z potężnym bossem.

Kwestie techniczne

Oprawa graficzna Champions of Anteria w dużym stopniu przypomina anulowane The Settlers: Kingdoms of Anteria. Gra cechuje się więc kolorowym, przerysowanym i kreskówkowym stylem. Całość urozmaicana jest przez rysowane scenki przerywnikowe.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7.3 / 10 na podstawie 50 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7.2 / 10 na podstawie 223 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Champions of Anteria

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Champions of Anteria

PC Windows

Rekomendowane: Intel i5-2400 3.1 GHz/AMD FX-6350 3.9 GHz, 8 GB, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 670/ Radeon HD7870 lub lepsza, Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel i3-2120 3.3 GHz/AMD Phenom II X4 955 3.2 GHz, 4 GB, karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450/Radeon HD 5770 lub lepsza, Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit

Graliśmy w Champions of Anteria – Osadników w RPG-owym stylu

Przed premierą 13 lipca 2016, 18:00

Warto wziąć pod uwagę fakt, iż rozgrywka jest całkiem trudna. Pójście na żywioł zazwyczaj kończy się dość marnie, podobnie jak opuszczenie własnego królestwa bez eliksirów leczniczych. Przeciwnicy sprawiają nam spory problem zwłaszcza gdy atakują nieco większymi siłami – konieczne staje się odciąganie potworów czy strażników od mniej żywotnych jednostek atakujących na dystans. Ruchliwość wrogów kłopotliwa jest zwłaszcza w przypadku obrony posiadanych terenów – wówczas atakują oni z różnych kierunków, a ich zablokowanie wymaga sprawnego korzystania z naturalnych zapór i ciągłego spoglądania na minimapę w celu lokalizowania zagrożenia.