14. Gry Bijatyki
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 14. Najpopularniejsze gry z gatunku bijatyki.
Bijatyki. Gatunek gier, w którym kontrolowana przez gracza postać walczy z przeciwnikiem na wydzielonej arenie lub ringu. Gracz ma do dyspozycji gamę podstawowych ciosów, a bardziej skomplikowane kombinacje i ataki specjalne combo wykonywane są po wciśnięciu odpowiedniej sekwencji klawiszy.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Super Dragon Ball Z
Bijatyki 14 lipca 2006
Bijatyka stworzona przez zespół Crafts & Meister. Produkcję oparto na licencji kultowej mangi, wykreowanej przez Akirę Toriyamę. Do dyspozycji graczy oddano zróżnicowane warianty rozgrywki: od trybu fabularnego, czerpiącego z popularnych seriali, przez Survival, aż po polegający na wieloosobowej rywalizacji Versus.

Arcana Heart
Bijatyki 8 kwietnia 2008
Klasyczna dwuwymiarowa bijatyka, wyróżniająca się tym, iż w walkach biorą udział wyłącznie przedstawicielki płci pięknej. Mogą one ponadto uzyskiwać dodatkowe umiejętności od duchów Arcana.

Tatsunoko vs. Capcom: Ultimate All Stars
Bijatyki 11 grudnia 2008
Dwuwymiarowa bijatyka, w której przeciwko sobie stają postacie z gier Capcomu oraz filmów anime Tatsunoko Production. W efektownych walkach biorą udział dwuosobowe drużyny.

Virtua Fighter
Bijatyki 31 sierpnia 1996
Jedna z pierwszych bijatyk skonstruowanych w pełnym trójwymiarze. Gra początkowo ukazała się na automaty. Później skonwertowano ją na Segę Saturn, gdzie stanowiła bezpośrednią konkurencję dla równocześnie wydanego „Tekkena” (PlayStation). Posiadacze komputerów osobistych swoją konwersję otrzymali najpóźniej.

The King of Fighters '98: Ultimate Match - Final Edition
Bijatyki 26 czerwca 2008
Reedycja klasycznej dwuwymiarowej bijatyki. Wybieramy pomiędzy 64 wojownikami, wśród których nie brakuje bohaterów takich gier jak "Fatal Fury" czy "Art of Fighting". Jedną z głównych nowości jest dodanie trybu Ultimate Match.

Samurai Shodown V
Bijatyki 27 stycznia 2006
Samurai Shodown V to sequel popularnej serii bijatyk, której początek sięga 1993 roku. Do dyspozycji oddano trzy tryby rozgrywki: fabularny, versus mode (walka z żywym przeciwnikiem) oraz practice (trening).

Street Fighter Alpha Anthology
Bijatyki 7 lipca 2006
Street Fighter Alpha Anthology jest specjalną kompilacją, wydaną jedenaście lat po ukazaniu się pierwszej części serii SFA, przedstawiającej wydarzenia przed rozpoczęciem akcji pamiętnej gry Street Fighter II. Mamy tu do czynienia z zestawem czterech wirtualnych bijatyk z cyklu Street Fighter Alpha, uzupełnionym o interesujący element bonusowy.

Rag Doll Kung Fu
Bijatyki 12 października 2005
Rag Doll Kung Fu to nietypowa pod każdym względem bijatyka stworzona przez Marka Healey’a, developera z zespołu Lionhead Studios. Można ją nabyć za pośrednictwem systemu dystrybucji online’owej „Steam” firmy Valve za kwotę 12,95$.

WWF Wrestlemania: The Arcade Game
Bijatyki 23 lipca 1995
Znakomite mordobicie, symulujące amerykańskie zapasy w stylu wolnym, zrealizowane w podobnym stylu co pierwsze odsłony Mortal Kombat.

Dragon Ball Z: Budokai 2
Bijatyki 14 listopada 2003
Kontynuacja popularnej bijatyki, osadzonej w wykreowanym przez Akirę Toriyamę uniwersum, za której stworzenie odpowiada zespół Dimps Corporation. Gracze po raz kolejny toczą widowiskowe starcia w skórze znanych z animowanego oryginału bohaterów. Nowością w cyklu jest przebudowany tryb dla pojedynczego gracza, zwany „Dragon World”, gdzie protagoniści wędrują po mapie w celu odnalezienia tytułowych Smoczych Kul.

Capcom vs SNK 2: Mark of the Millennium 2001
Bijatyki 9 listopada 2001
Klasyczna dwuwymiarowa bijatyka, w której przejmujemy kontrolę nad jednym z ponad czterdziestu dostępnych wojowników. Gra oferuje szeroki wachlarz trybów rozgrywki, między innymi rozbudowany Arcade czy tryb treningowy.

Zatch Bell!: Electric Arena
Bijatyki 21 listopada 2005
Zatch Bell: Electric Arena, wyprodukowana przez Eighting, to gra, która poszerza i tak już duży zasób przeróżnych produkcji powiązanych z serią kreskówek Zatch Bell. Serial znany z Cartoon Network zyskał sobie spore grono sympatyków na całym świecie, nic więc dziwnego, że pojawiła się gra, przenosząca przygody sympatycznych Mamodo do wirtualnej rzeczywistości.

Power Stone Collection
Bijatyki 20 października 2006
Power Stone Collection to pakiet dwóch bijatyk wydany przez japońską firmę Capcom. Zarówno Power Stone jak i Power Stone 2 oferują dość proste sterowanie i idealnie nadają się dla osób rozpoczynających swoją przygodę z gatunkiem.

Rise of the Robots
Bijatyki 22 sierpnia 1994
Bijatyka w stylu Street Fighter i Mortal Kombat, której bohaterami są roboty. Gra została poprzedzona spektakularną, jak na pierwszą połowę lat dziewięćdziesiątych kampanią reklamową, program jednak spotkał się z olbrzymią falą krytyki.

Rumble Roses
Bijatyki 5 stycznia 2005
Rumble Roses to gra wrestlingowa, w którym występują wyłącznie postacie kobiece.

Guilty Gear Dust Strikers
Bijatyki 26 kwietnia 2006
Guilty Gear Dust Strikers jest kontynuacją znanej cyklu Guilty Gear. W Dust Strikers znajdziemy wszystkie 21 znanych i lubianych postaci, które dane nam było oglądać w poprzednich wydaniach serii.

Bleach: The Blade of Fate
Bijatyki 9 października 2007
Bleach: The Blade of Fate to japońska bijatyka 2D bazująca na popularnym w Kraju Kwitnącej Wiśni serialu anime. Co wyróżnia go spośród natłoku podobnych pozycji, które falami zalewają rynek? Między innymi możliwość równoczesnej walki czterech postaci naraz, które toczą bój na dwóch płaszczyznach – na pierwszym planie oraz bardziej w głębi ekranu.

Street Fighter EX3
Bijatyki 24 października 2000
Street Fighter EX3 to konsolowe mordobicie, będące kontynuacją serii stworzonej przez ekipę Arika. Gra łączy w sobie elementy bijatyk 2D i 3D, wykorzystując jednocześnie rozwiązania, zawarte m.in. w Tekken Tag Tournament.

Naruto: Clash of Ninja 2
Bijatyki 4 grudnia 2003
Kontynuacja trójwymiarowej bijatyki studia Tomy, opowiadającej o losach popularnego bohatera japońskich komiksów i kreskówek. Fabuła Naruto: Clash of Ninja 2 podzielona została na 30 historii bazujących na wydarzeniach ukazanych w serialu i pozwala graczom na wcielenie się nie tylko w samego Naruto, ale także inne postaci (10 początkowych i kolejne 13 do odblokowania).

Metal Combat
Bijatyki 26 grudnia 2006
Metal Combat to wyprodukowana przez zespół deweloperski Solar Studios zręcznościowa bijatyka. Akcja gry osadzona została na radioaktywnym wysypisku, na którym walki toczą m.in. mutanty, zombie, szkielety i roboty. Twórcy wykorzystali autorski silnik SubaZ, odznaczający się dużą złożonością modelu fizyki.

Capcom Fighting Jam
Bijatyki 16 listopada 2004
Dwuwymiarowa bijatyka stworzona przez Capcom. Elementem odróżniającym tę pozycję od dziesiątek innych podobnych gier jest fakt, iż zawarto w niej dużą liczbę postaci pochodzących z kilku innych bijatyk wyżej wymienionego producenta.

Zatch Bell!: Mamodo Battles
Bijatyki 11 października 2005
Od pewnego czasu jesteśmy zasypywani grami z japońskim rodowodem, które oparte są na przeróżnych kreskówkach. Czasem trudno się połapać co, gdzie, jak i kiedy. Podobnie wygląda sprawa z produkcją Zatch Bell: Mamodo Battles, która jest niemalże wiernym przeniesieniem znanej z Cartoon Network serii do świata wirtualnego. Interesujące jest to, że producent (firma Eighting) postanowił chyba iść na całość, dlatego gra jednocześnie została wydana na trzech platformach.

BlazBlue: Continuum Shift II
Bijatyki 31 marca 2011
Rozszerzoną wersja BlazBlue: Continuum Shift, dwuwymiarowej bijatyki autorstwa studia Arc System Works. Produkcja wcześniej ukazała się na automatach arcade, święcąc triumfy w salonach gier.

The King of Fighters Collection: The Orochi Saga
Bijatyki 28 października 2008
Zestaw pięciu wybranych dwuwymiarowych bijatyk, wchodzących w skład serii The King of Fighters. Zostały one przeniesione w niezmienionej postaci w stosunku do swoich oryginałów.