Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes Game Box

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Gra Akcji Konami

Data premiery gry: 18 marca 2014

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes to wyprodukowana przez studio Kojima Productions trzecioosobowa gra akcji z elementami skradanki. Zgodnie z zamysłem Hideo Kojimy, tytuł stanowi wprowadzenie fabularne dla Metal Gear Solid V: Phantom Pain i pozwala zapoznać się ze zmianami w mechanice rozgrywki. Akcja Metal Gear Solid V: Ground Zeroes osadzona została po wydarzeniach przedstawionych w Metal Gear Solid: Peace Walker. Paz i Chico więzieni są w silnie strzeżonym obozie Omega. Oboje posiadają informacje, które nie powinny dostać się w ręce wroga. Snake i Kaz Miller muszą wydostać zakładników. W odróżnieniu od wcześniejszych odsłon cyklu Metal Gear Solid, MGS V: Ground Zeroes daje graczom większą swobodę działania. Twórcy pokusili się również o fotorealistyczną oprawę wizualną generowaną przez nowoczesny silnik Fox Engine.

Więcej informacji o: Metal Gear Solid V: Ground Zeroesakcjilata 60. i 70. XX wiekusandboxscience fictionskradankitaktyczneTPPTPSzimna wojna .

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes - poradnik do gry
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes - poradnik do gry

poradnik do gry28 marca 2014

W poradniku do gry Metal Gear Solid V: Ground Zeroes znajdziesz szczegółowy opis przejścia gry umożliwiający ukończenie wszystkich misji na najwyższym poziomie trudności i zdobycie wszystkich ukrytych kaset oraz naszywek XOF.

Recenzja gry Metal Gear Solid V: Ground Zeroes - absurdalnie drogie demo wyłącznie dla fanów
Recenzja gry Metal Gear Solid V: Ground Zeroes - absurdalnie drogie demo wyłącznie dla fanów

recenzja gry23 marca 2014

Światowa premiera 18 marca 2014. Hideo Kojima uchyla rąbka tajemnicy i pozwala nam zobaczyć zaledwie fragment tego czym chce nas uraczyć w The Phantom Pain. Problemem jest jednak to, że gracz za relatywnie niemałe pieniądze dostaje do ręki tak naprawdę technologiczne demo.

Metal Gear Solid V: The Definitive Experience potwierdzone i z datą premiery
Metal Gear Solid V: The Definitive Experience potwierdzone i z datą premiery

wiadomość30 sierpnia 2016

Firma Konami potwierdziła pogłoski na temat wydania Metal Gear Solid V: The Definitive Experience. Ostateczna edycja piątej odsłony kultowej serii skradanek zadebiutuje 11 października na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - dziś premiera
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - dziś premiera

wiadomość1 września 2015

Dziś debiutuje piąta część legendarnej serii skradanek autorstwa Hideo Kojimy - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Jednocześnie ukazała się aktualizacja do gry Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, pozwalająca przenieść plik zapisu z tej produkcji do The Phantom Pain.

Fabuła serii Metal Gear. Część 2: Big Boss
Fabuła serii Metal Gear. Część 2: Big Boss

wiadomość27 sierpnia 2015

Nadciągająca wielkimi krokami premiera Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to dobra okazja, by przypomnieć sobie fabułę jednej z najbardziej zagmatwanych i ciekawych interaktywnych sag, jakie kiedykolwiek powstały.

X360
PS3
XONE
PS4
PC

Komentarze Czytelników (73)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
22.03.2014 19:04
odpowiedz
yadin
98
Senator

Warto się skusić. Ludzie krytykujący tę grę wróżyli z fusów. Przypomnę tylko karierę MGS 2 i MGS 3. Tak naprawdę wiele osób nie podchodziło do tych tytułów, bo to nie gra dla każdego. Kojima jest bardzo specyficzny. Co prawda misje poboczne czasami przypominają death-match, ale trzeba pamiętać, że to tak naprawdę możliwość zagrania kilka razy w co innego na tej samej mapie, na tej samej lokacji. "Ground Zeroes" nie spełnia kryteriów demo - jest pełnoprawnym tytułem i chyba najlepszym casualem w historii.

25.03.2014 03:41
odpowiedz
yadin
98
Senator

@alexiel19 :: Przeciwnicy reagują na normal z 40 metrów, gdy stoisz lub idziesz w pozycji kucającej. Na hard o połowę bliżej. Cała baza jest zastawiona strażnikami. Jak przejdziesz na hard tak, że nikt cię nie zauważy, jesteś mistrzem.

27.03.2014 13:12
odpowiedz
Pawłoś123
34
Stały Bywalec

yadin Gra łatwa nawet jak na hard przeszedłem nie zauważony ...

27.03.2014 19:49
odpowiedz
orginal
47
Centurion

Konami się sprzedało Microsoftowi, to i gra dupna...

29.03.2014 06:33
odpowiedz
yadin
98
Senator

@Pawłoś123 :: Pewnie ze tak. Trzeba tylko poćwiczyć.

30.03.2014 10:05
odpowiedz
berial6
91
Donut Hole

Wiecie, że to da się przejść w osiem minut?

31.03.2014 00:52
odpowiedz
yadin
98
Senator

A ja słyszałem, że w pięć. Trzeba tylko najpierw rozwalić wszystkich strażników i do dzieła. Ile alarmów uruchomiłeś po drodze?

01.04.2014 00:28
odpowiedz
Kapitan Krwotok
19
Pretorianin

A Diablo można skończyć w 3 minuty. Tylko co z tego?

25.04.2014 19:12
odpowiedz
yadin
98
Senator

Co ty za reklamy tu wrzucasz?

28.04.2014 16:10
👍
odpowiedz
dmcNero92
80
Konsul

Jak ktoś nie grał to niech łapie misja "Deja Vu" i pikselowy Snake z MGS
https://www.youtube.com/watch?v=9b-zl16ogzY
Co do gry dla mnie 9.5/10 jedynie cena mogła podczas premiery być ciut niższa,teraz wersję na PS4 widziałem za 69.99zł ! a na PS3 za 59.99zł!

28.04.2014 16:24
👎
2
odpowiedz
Reg03
35
Trust me

@up kolejny śmieciowy kanał na yt. i kolejny idota który wstawia swoja twarz w rogu ekranu. Co z tymi ludźmi jest nie tak?!

05.06.2014 13:21
odpowiedz
alexiel19
33
Centurion
10

Wspaniała gra polecam,grywalność nieziemska!

22.06.2014 01:05
odpowiedz
yadin
98
Senator

@Reg03 :: Masz rację. Też od razu wyłączam. Albo wstawiają swój pysk, albo swoje uwagi na temat gry. Wystarczy wpuścić sam filmik, ale nie, tacy wolą zmieniać świat własnym ego. Żeby jeszcze byli inteligentni. Najczęściej są durniami do kwadratu. Stanisław Lem miał rację na temat dostępności do Internetu.

02.08.2014 22:48
odpowiedz
zanonimizowany1018116
16
Konsul

Gra jest wyjątkowa, stary dobry MGS. Jakkolwiek to zabrzmi intrygująco, to na liczniku (razem) poziom: normal, hard mam 10h i 14min. a nadal mam ochotę w nią grać. Kupiłem ją za 102 zł i wiecie co? To były najlepiej wydane pieniądze na gierkę, a było ich sporo. Porywająca grywalność, jakbym czuł się jak Snake "komandosem". Gra jest niepowtarzalna, doskonała i jakoś nie mogę włączyć sobie innej gierki, bo MGS V:GZ zjada je na śniadanie. Polecam wszystkim i nie słuchajcie opinii YT, speedrun`a ani tych wielkich fanów MGS`a, bo tylko chyba z nazwy są fanami. A gierka po prostu miażdży.

04.08.2014 03:17
odpowiedz
yadin
98
Senator

@phantom pain :: Po miesiącach grania przyczepiłbym się do paru rzeczy. Kojima jest na swój sposób nieuleczalny. Ciągle stosuje zegar w liczeniu alarmów, bonusy, jakieś żabki, plakietki. Nawet łazić nie możesz po lokacji w nieskończoność, bo konsola odliczy ci punkty. Albo więc, ku*wa, skradanka, albo czasówka. Wystarczy, że złapiesz jedne alarm, a cały wysiłek idzie do dupy. Ciężko się w to gra. Za to silnik to najlepsza rzecz jaka się zdarzyła w ostatnich latach na konsolach.

04.08.2014 11:02
odpowiedz
zanonimizowany1018116
16
Konsul

[57] No tak, to z pewnością psuje klimat, niemniej generalnie trzeba mieć to w nosie. Jak np. gram dla przyjemności, nie obchodzi mnie jakiś czas, rangi, punkty itd. Jak na razie to nie udało mi się jeszcze przejść wątek fabularny bez alarmów. Najmniej wywołałem 2 alarmy pod sam koniec misji, kiedy ratowałem Paza i Chico. A Tobie udało się na hardzie przejść bez alarmów? Kurczę, strażnicy widzą Cię w odległości ponad 70m. A co do Fox - Engine to silnik robi ogromne wrażenie, chociaż spotkałem się na różnych forach opinią, że dla ludzie to tylko zwykły silnik, więc nie wiem, co oni jak dotychczas lepszego widzieli. Mam nadzieje, ze Metal Gear Solid V:The Phantom Pain będzie podobny, co GZ, bow poprzenich metalach, np. MGS 4 nie podobał mi się te nanomaszyny itp.

16.08.2014 02:59
odpowiedz
yadin
98
Senator

@phantom pain :: Chodzi o to, że tylko zdobycie bonusów odblokowuje pewne rzeczy w grze. To miałem na mysli. Czy da się przejść bez alarmów? Pewnie, że się da, ale trzeba ostro kombinować. To strasznie długo trwa. Czyszczę teren usypiając po kolei wszystkich żołnierzy. Tych, którzy śpią, zanoszę nad brzeg i wrzucam do morza. Wtedy nie liczy się to jako zabójstwo. Zajmuje to dużo czasu, ale po wyczyszczeniu terenu możesz swobodniej przygotować odwrót. Zanim uwolnię Paz, umieszczam ładunki wybuchowe w tej części obozu, przez którą nie będę z nią przechodził. Strażnicy biegną tam, gdzie były wybuchy i mam dla siebie sporo miejsca. Wyniesienie Chico jest prostsze, ale można zastosować ten sam manewr. Spróbuj więc najpierw wyczyścić teren tak, aby przy wynoszeniu Chico i Paz było jak najmniej strażników, a najlepiej żadnego.

17.08.2014 20:02
odpowiedz
zanonimizowany1018116
16
Konsul
10

[59] Ja starałem się omijać strażników bez zabójstw i bez usypiania, ale wychodzi na to, że to wyłącznie dla zagorzałych hardkorów. W sumie nie wiem, czy się tak da, być może? Oo, ładunki wybuchowe o tym nie pomyślałem, to może mi dać sporo czasu na ucieknięcie z Paz. Ja jestem bardzo cierpliwy, bo grzechem byłoby się nie skradać i szybko ich wybić co do nogi karabinem, to psuje klimat. A tak przy okazji mam na liczniku prawie (20h). Coś niesamowitego, że gra z wątkiem fabularnym zajmuje 1h, a tu tyle godz. zabawy czeka na wszystkich. Spróbuje zastosować się do Twojej taktyki. A co do samej mechaniki i fizyki, lepszego świat nie ujrzał. Pozdrawiam Pana.

11.09.2014 00:59
odpowiedz
yadin
98
Senator
9.5

@phantom pain :: Te ładunki to chyba jedyny sposób na odwrócenie uwagi. Zdalna detonacja dezorientuje strażników do tego stopnia, że biegną w kierunku eksplozji. Wówczas nie uruchamia się "alert status - we have seen a suspicious activity", ale zwykły tryb przeszukiwania bazy.

Omijanie każdego po kolei zajmuje dużo czasu, ale wówczas trudno uniknąć strażników niosąc Paz. Natomiast warto wszystkich wcześniej oznaczyć lornetką. Wówczas widzimy ich pozycję w formacie HUD.

Moim zdaniem przechodzenie tej gry na alarmach nie ma sensu. To psuje całą zabawę. W starych częściach MGS były specjalne nagrody za penetrację wrogiego terenu w opcji ducha, czyli zostania niezauważonym przez całą grę.

Oglądałem filmy na YouTube, aby przekonać się, jak robią to inni. Warto obejrzeć. Niektórzy doszli do prawdziwego mistrzostwa. Potrafią zdobyć wszystkie plakietki Fox, zniszczyć wszystkie obiekty, które da się zniszczyć i wynieść po cichu obie osoby.

Proponuję takie cele główne: 1) Usypiać kolejno strażników i wrzucać ich do morza. 2) Zanieść do śmigłowca wszystkich więźniów z Guantanamo (razem 5). Najważniejszy jest ten więzień, którego trzymają w zachodniej części na tym obniżonym terenie. On ma taśmę. 3) Znaleźć ładunki i podłożyć je bliżej obozu dla więźniów, czyli tam, gdzie jest Chico (nie ruszać w ogóle Chico). 4) Wejść na teren za wieżą i wyłączyć zasilanie. 5) Znowu uśpić wszystkich strażników. 6) Zejść po Paz i wyjść z nią ostrożnie koło transformatora (będzie dwóch strażników na początku do uśpienia). 7) Zdetonować ładunki. 8) Iść prosto do bramy, blisko której zaczynało się misję i tam wezwać śmigłowiec. Nie wzywaj śmigłowca tam, gdzie jest Chico, bo tam będzie czekać kilku żołnierzy krążących wśród skał. 9) Iść po Chico i .. iść z nim na plecach do miejsca, w którym się zaczynała misja i tam wezwać ostatni raz śmigłowiec.

Jedna rada. Warto pamiętać, w których miejscach są pociski usypiające. One są niezbędne do usypiania strażników.

Druga rada - strzelaj od razu w głowę.

Natomiast strzelanie z karabinu to rzeźnia. Za to dostaje się najniższą ocenę.

28.05.2015 13:54
odpowiedz
Piollo90
8
Legionista

Będzie za darmo na ps plus w 3 czerwca.

04.06.2015 21:31
odpowiedz
yadin
98
Senator

Trzynaście miesięcy po premierze może być za darmo. Nie przeszkadza mi. Premiera gry za trzy miesiące.

09.06.2015 17:20
odpowiedz
tukaram3030
26
Centurion

WITAM!! CHCE ODPALIC YE GRE PO INSTALACJI I WYSKAKUJE ZE NIE MAM DIRECR 11 TAKI KOMUNIKAT!!--O.CO KURNA BIEGA JESLI WINDOWS 7 MA.GO W SOBIE??!! ---KTOS COS WIE MOZE TO PROSZE O INFO!!! :-D

12.06.2015 03:16
odpowiedz
yadin
98
Senator

A ja się zastanawiam, co za ciapajdy zafajdane oddawały głosy, że gra ma 7.4. Ludzie naprawdę są jak motłoch. wypuszczą im "Wiedźmina" i wybaczą wszelki downgrade, nieudolnie złożone mapy, ale przecież "liczy się gra, klimacik i fabuła". "Wiedźmin" jest świetny, ale "Ground Zeroes" to po prostu perfekcja. Albo ja, kurde, jestem z innej planety.

13.06.2015 21:06
odpowiedz
yadin
98
Senator

Panowie z GOL, wstydźcie się!!! Dwa miesiące przed premierą gry, a w menu PlayStation nie ma ikonki "MGS V: The Phantom Pain". Przez rok jaraliście się przekładaną premierą "Wiedźmina" i wydaniem pecetowym GTA V. Zalewaliście forum szlamem podając najdrobniejsze informacje. Zachowujecie się bardzo nierzetelnie.

13.06.2015 21:08
odpowiedz
planeswalker
29
Senator

A ja się zastanawiam, co za ciapajdy zafajdane oddawały głosy, że gra ma 7.4

Przede wszystkim ludzie, którzy dawali 1 tylko dlatego, że to "gra na 10 minut".

15.06.2015 11:44
odpowiedz
yadin
98
Senator

Dlatego dawanie każdemu, kto ma ręce i komputer prawa do głosowania to błąd. Jeśli dla ciebie to gra na 10 minut, to powiedz, jak ją przeszedłeś? Rozpierdoliłeś wszystkich karabinem czy działkiem?

15.06.2015 11:59
odpowiedz
planeswalker
29
Senator

Jeśli dla ciebie to gra na 10 minut, to powiedz, jak ją przeszedłeś? Rozpierdoliłeś wszystkich karabinem czy działkiem?

Widzę, że masz problemy ze zrozumieniem. Miałem na myśli trolli, którzy spamowali na różnych forach, że to gra na 10 minut, bo jakiś speedruner pokazał, że w tyle można ją przejść.

15.06.2015 13:32
odpowiedz
Piollo90
8
Legionista
8.5

Tak szczerze to ja bym dał 8.5.

15.06.2015 15:06
odpowiedz
yadin
98
Senator

@planeswalker :: Sorry, ale nie odczytałem na szybko intencji. Dałbym w cudzysłów co innego.

@Piollo90 :: 8.5 jest w porządku. Ja daję 9.5 za techniczną perfekcję i klimat. Jak zwykle w MGS. Dla mnie, jeśli "Wiedźmin 3" ma 9.5, to "MGS Ground Zeroes" tym bardziej. Tylko że Wiedźmin to pełna gra, a "Ground Zeroes" to DLC przedpremierowe. To moje subiektywne widzenie świata. Amen!

28.01.2016 23:00
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1150527
5
Legionista

Polecam powrócić do Ground Zeroes kiedy ukończycie "Phantom Pain". Wydawało się, że mechanika w "GZ" jest na wysokim poziomie, a tu zupełnie od nowa trzeba się nauczyć sterować. Wróciłem do podstawki, ponieważ jest lepsza od PP. Zatonę w niej podejrzewam na kolejne miesiące a PP niech się kurzy.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze