Data wydania: 28 sierpnia 2025
Pełnoprawny remake gry Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Metal Gear Solid Delta: Snake Eater jest skradanką TPP, w której wcielamy się w rolę Naked Snake’a walczącego o przetrwanie w dżungli i próbującego pokrzyżować plany sowietów, nim uda im się wpłynąć na losy całego świata.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater to kompleksowy remake kultowej skradanki z 2004 roku, zatytułowanej Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Za opracowaniem i wydaniem tej produkcji stoi sprawująca pieczę nad marką firma Konami.
W Metal Gear Solid Delta: Snake Eater akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Produkcja czerpie z dorobku pierwowzoru, jednak mechanika została odświeżona i przystosowana do współczesnych standardów. Wykonując postawione przed nami zadania, musimy działać po cichu, ukrywając się w konarach drzew, w zaroślach czy gęstej trawie, a często również nurkować.
W chowaniu się przed adwersarzami pomaga nam kamuflaż, który musimy odpowiednio dobierać do otoczenia. Oprócz wrogo nastawionych ludzi, na naszej drodze stają dzikie zwierzęta; z nieprzyjaciółmi radzimy sobie, robiąc użytek z broni palnej i gadżetów, walcząc wręcz lub korzystając z pułapek.
W grze zaimplementowano też pewne elementy rodem z produkcji survivalowych. Obrażenia przedstawiono w formie urazów poszczególnych części ciała, które musimy zawczasu leczyć w odpowiedni sposób, by uniknąć powikłań. Dodatkowo bohater musi jeść, odnawiając w ten sposób wskaźnik wytrzymałości; nie należy przy tym zapominać, że zgromadzona żywność z czasem może zacząć się psuć.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater roztacza przed nami alternatywną wersję zimnowojennej historii. Akcja tej produkcji toczy się w Związku Radzieckim z lat 60. XX wieku. Główny bohater gry, agent znany jako Naked Snake, trafia tam, by odbić z rąk komunistów Sokołowa – naukowca, a zarazem wybitnego konstruktora broni, który pracuje nad czołgiem o nazwie Shagohod, zdolnym strzelać pociskami jądrowymi.
Choć początkowo operacja przebiega zgodnie z planem, sprawy szybko się komplikują. Nie dość że protagonista zostaje sam w dżungli, to jeszcze wplątuje się w intrygę znacznie większego kalibru, od której może zależeć zarówno wynik zimnej wojny, jak i los całego świata. Heros nie jest jednak skazany na samotną przeprawę, gdyż w przeprawie towarzyszą mu przyjaciele, którzy służą mu wsparciem.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater może pochwalić się gruntownie odświeżoną oprawą graficzną. Ponadto w remake’u powracają aktorzy głosowi, którzy wystąpili w pierwowzorze.
Nowością w remake’u Metal Gear Solid 3 jest sieciowy wieloosobowy tryb rozgrywki o nazwie Fox Hunt. To rywalizacyjna forma zabawy, w której gracze muszą korzystać z mechanik skradankowych i survivalowych (np. stosować kamuflaż), by pokonać przeciwników.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
25GIER
Seria gier akcji, zaliczana do kanonu skradanek, a zarazem jedna z najważniejszych marek w portfolio firmy Konami. Do 2015 roku nad rozwojem cyklu czuwało studio Kojima Productions.
Recenzja GRYOnline
MGS3: Snake Eater to jedna z najlepszych produkcji, z jakimi miałem przyjemność kiedykolwiek obcować. Remake, choć mógłby być wykonany lepiej, również pozwoli Wam zasmakować geniuszu tego dzieła. To wydanie miejscami prześliczne, które jednak cierpi najbardziej z uwagi na efekt niespójności będący skutkiem tego, że całość pomimo pięknej oprawy fundamentami tkwi w czasach PS2 i działa w niezoptymalizowany sposób na UE5.
27 sierpnia 2025
Metal Gear Solid Delta to nie jest arcydzieło optymalizacji. Gra ma problemy z płynnością na większości pecetów, ale najgorzej wypada na PlayStation 5 Pro, gdzie czasem działa gorzej niż na… PS5.
5 sierpnia 2025
Jeśli lubicie remastery, sierpień powinien przypaść Wam do gustu. Bez obaw jednak, w tym miesiącu znajdzie się również miejsce dla kilku nowości. I to całkiem głośnych!
Metal Gear Solid Delta to bardzo wierny remake Metal Gear Solid 3: Snake Eater. W tym tekście znajdziecie krótki opis przejścia całej gry.
Porady
Filip Melzacki
29 sierpnia 2025 17:00
Kostium naukowca w Metal Gear Solid Delta: Snake Eater jest bardzo sytuacyjny. W kilku określonych momentach jest jednak nieoceniony.
Porady
Filip Melzacki
26 sierpnia 2025 14:14
Większość gier z serii Metal Gear Solid zachęca do pacyfizmu. Metal Gear Solid Delta nie jest wyjątkiem, bowiem skutkuje to bardzo przydatnymi nagrodami.
Porady
Filip Melzacki
26 sierpnia 2025 11:45
W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, Shinobi: Art of Vengeance, Gears of War: Reloaded, Lost Soul Aside, Varlet, Story of Seasons: Gramd Bazaar czy Davy x Jones.
gry
Adrian Werner
25 sierpnia 2025 10:12
Poznaliśmy skalę popularności Metal Gear Solid Delta: Snake Eater. Udana premiera okazała się dla Konami niemałym sukcesem.
gry
Adrian Werner
5 września 2025 08:13
Przed rozpoczęciem Metal Gear Solid Delta będziecie musieli wyznać, która część serii jest waszą ulubioną. Wasza odpowiedź przyniesie wam różnorodne nagrody.
Porady
Filip Melzacki
22 sierpnia 2025 14:10
Światło dzienne ujrzał premierowy zwiastun gry Metal Gear Solid Delta: Snake Eater. Materiał wideo opublikowany przez firmę Konami zawiera jednak spoilery, toteż warto zastanowić się, czy na pewno chcemy go oglądać.
gry
Krystian Pieniążek
22 sierpnia 2025 06:48
Historia serii Metal Gear rozpisana jest na kilka generacji konsol i ponad 30 lat. Odpowiadamy na pytanie jak współcześnie zagrać we wszystkie gry w serii.
Porady
Filip Melzacki
19 sierpnia 2025 11:25
Dekadę po premierze Metal Gear Solid V i na dziesięć dni przed debiutem remake’u MGS3 aktor David Hayter przyznał, że nie żywi już urazy do Hideo Kojimy, że ten nie zaangażował go do Phantom Pain.
gry
Adrian Werner
18 sierpnia 2025 14:40
Gracze ostrzący sobie zęby na tryb Fox Hunt w Metal Gear Solid Delta: Snake Eater będą musieli uzbroić się w nieco cierpliwości. Sieciowa zabawa w chowanego nie będzie dostępna w dniu premiery remake’u kultowego tytułu.
gry
Kamil Kleszyk
8 sierpnia 2025 21:10
Popularne pliki do pobrania do gry Metal Gear Solid Delta: Snake Eater.
trainer Metal Gear Solid Delta: Snake Eater - Trainer v1.1.x+ Plus 23 - 2 września 2025
mod Metal Gear Solid Delta: Snake Eater - MGSDeltaFix v.0.0.4 - 10 września 2025
mod Metal Gear Solid Delta: Snake Eater - Ultimate Engine Tweaks (Anti-Stutters - More Performance - Lower Latency - Better Clarity - Lossless) v.1.0 - 2 września 2025
mod Metal Gear Solid Delta: Snake Eater - Optimax - Performance v.3.2 - 6 października 2025
mod Metal Gear Solid Delta: Snake Eater - Unlocked FPS - Console Enabled v.1.2 - 5 października 2025
mod Metal Gear Solid Delta: Snake Eater - Enable Ray Tracing - Hardware Level v.1.0 - 4 października 2025
mod Metal Gear Solid Delta: Snake Eater - Solid Frame Mod - Up to 50 Percent FPS Boost All GPUs and Steam Deck v.1.1 - 5 października 2025
Wymagania sprzętowe gry Metal Gear Solid Delta: Snake Eater:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-8600 / AMD Ryzen 5 3600, 16 GB RAM, karta graficzna 8 GB GeForce RTX 2060 Super, 100 GB SSD, Windows 10/11 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-8700K / AMD Ryzen 5 3600, 16 GB RAM, karta graficzna 10 GB GeForce RTX 3080, 100 GB SSD, Windows 10/11 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 51 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 7673 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Sebastian Kasparek
Recenzent GRYOnline.pl
2025.08.22
Ekipa z Konami, robiąc remake MGS 3: Snake Eatera, obiecywała podejść z szacunkiem do materiału źródłowego, a ja nie mogę się zdecydować, czy chwalić ich za to, czy jednak krytykować, że tak ważna gra nie została lepiej dostosowana do współczesności.
Gierek314
Gracz
2025.10.04
1440p, rx 9060 xt, bez problemu 60fpsów bez "mydła". gra jest genialna pod kątem historii i narracji. co do mechanik... no cóż, powiem tak - pozwala nam docenić jak bardzo branża gier video się rozwinęła przez te lata :)
Parker
Gracz
2025.08.30
Bardzo leniwy remaster. Właściwie to nakładka graficzna. Gra, której mechaniki nie przystoją do współczesnych czasów. Gra powinna być przebudowana. A tu dalej mamy mikro sektory oddzielone loadingami, przestarzałe sterowanie, kiepską sztuczną inteligencję. Gra jest też potwornie krótka. Niepotrzebne Konami bało się wprowadzić więcej nowości. Kolejny minus to brak polskiej wersji.
Dann
Gracz
2025.08.28
Grałem tylko w MGS V, jakieś 50h i nigdy nie skończyłem. Taka, może być 7/10.Ale ta gra, OMG, Królestwo CRINGE-ów.Przezabawne w złym tego słowa znaczenu i Cringowe zresztą też dialogi, postacie zachowujące sie jak idioci, jakieś tańce. Mechanika strzelania drewniana, porusznie się drewniane, postacie jak napisałem okropnie cringowe, no i AI przeciwników na bardzo słabym poziomie.Dajcie spokój.Nie dla mnie.4/10
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (7 673)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
95% rekomendacji (136)
Gamepressure
Giancarlo Saldana
Metro GameCentral
Hardcore Gamer
Adam Beck
ThisGenGaming
Justin Oneil
New Game Network
stud3nciq Pretorianin
Leniwy remaster w cenie 369 zł i w dodatku bez obsługi języka polskiego? Musiałbym oszaleć żeby to kupić.
WolfmanPL Pretorianin
Na Gol czytam, że to remake. Recenzje grających z torrent, że to remaster.... Wy pobieracie wersję PS2 z emulatorem czy co?
pieterkov Senator
Oszczędźcie sobie czasu i obejrzyjcie to na yt. Na 2h czasu gry jest 10-15 min gameplayu, resta to cutsceny. Nie, nie przesadzam - liczyłem. Malutkie mapki - 3 przeciwników, kawałek trawnika i cyk ładujemy kolejną strefę. Jeden budynek, 5 wrogów i cyk ładujemy kolejną strefę. Żenada wydawać coś takiego w takiej cenie. Na 3070 w 1080p trzyma stabilne 60fps ale w rozmydlonym dlss quality. W native są spadki do 50fps.
Benekchlebek Senator
Zgrajcie spolszczenie z oryginału do remaku i zobaczcie, co się wydarzy
Jeżeli pominęlibyśmy błędy w kodowaniu, formacie i strukturze plików, a gra by się nie zawiesiła, oto co się wydarzy:
?Błędy w Interfejsie Użytkownika: Interfejs remake'u, w tym menu, ekrany ekwipunku i opisy przedmiotów, został zbudowany całkowicie od nowa i używa innych etykiet tekstowych niż oryginał. To oznacza, że tekst z pliku starego spolszczenia byłby wyświetlany niezgodnie z kontekstem, a na przykład opis karabinu snajperskiego mógłby pojawić się w miejscu komunikatu o zapisie gry.
?Chaotyczny lub Niepełny Tekst: Pliki tekstowe w grach nie są jednym wielkim blokiem tekstu, lecz są podzielone na dziesiątki tysięcy osobnych fragmentów, z których każdy jest identyfikowany przez unikalny klucz lub ID. Remake ma inną listę tych kluczy niż oryginał, więc teksty, które jakimś cudem by się wczytały, byłyby pomieszane z dialogami, na przykład linia dialogowa The Bossa mogłaby wyświetlić tekst opisujący ranę Snake'a.
?Zniszczenie Formatu Dialogów: Oryginalne spolszczenie mogło używać prostych znaczników, aby wymusić złamanie linii lub pogrubienie tekstu, natomiast nowoczesny Unreal Engine 5 używa zaawansowanego formatowania Rich Text. Zastosowanie starych, prostych znaczników spowodowałoby, że dialogi wyświetlałyby się jako jeden nieczytelny blok tekstu lub pokazywałyby surowe znaczniki zamiast formatowania.
?Brak Nowego Tekstu: Remake, choć oparty na oryginale, mógł dodać nowe opisy, nowe komunikaty lub drobne zmiany w dialogach w przerywnikach filmowych. Stare spolszczenie nie zawierałoby tłumaczenia tych nowych fragmentów, więc w tych miejscach zobaczyłbyś pusty tekst lub tekst w domyślnym języku gry, czyli angielskim, co skutecznie przerwałoby wrażenia z rozgrywki, a jedynym sposobem jest skorzystanie z fanowskiego spolszczenia stworzonego właśnie dla Metal Gear Solid \Delta: Snake Eater.
W takiej sytuacji, gdyby gra została uruchomiona, teksty w języku polskim by się wyświetliły, ale:
?Zostałyby pomieszane: Zobaczysz kompletnie niepasujące dialogi i opisy, ponieważ identyfikatory tekstu w oryginalnym MGS3 są inne niż w Metal Gear Solid \Delta: Snake Eater, a to znaczy, że nazwa broni mogłaby pojawić się w dialogu z The Boss podczas kluczowej sceny.
?Zostałyby poobcinane: Tekst mógłby wykraczać poza ramki interfejsu lub wyświetlać się na jednej linii, co sprawiłoby, że napisy byłyby nieczytelne, bo nowe ramki dialogowe i menu mają inną długość i szerokość niż w oryginale.
?Byłyby "krzaczki": Zamiast polskich znaków diakrytycznych, takich jak "ą", "ć" czy "ż", najprawdopodobniej zobaczyłbyś losowe symbole lub puste pola, ponieważ plik czcionki w remake'u nie zostałby poprawnie powiązany ze starym kodowaniem.
Czyli teoretycznie mozna spolszczyć grę, a to, że teksty sie nie będą ze sobą zgadzać, nie bedą wyswietlane właściwe teksty we wlascieym miejscu, a zamiast polskich znaków będą krzaczki, to tylko detale. Grunt, że mozna spolszczyć grę, wiec nie narzekajcie
dr_morgan Junior
Pisząc wyłącznie z perspektywy gracza, któremu bliżej było do serii SC, a MGS zna pobieżnie, powiem tyle… dla mnie ten remake to małe arcydzieło. Powiedziałbym, że to swoisty powiew świeżości w branży, a przecież to samo otrzymaliśmy już dawno. To tylko pokazuje, jak nowatorski jest to tytuł. Do dziś mechaniki i rozwiązania zawstydzać mogą współczesne produkcje, a jak się okazuje dość specyficzny styl Kojimy sprawia, że zachowane tu archaizmy typu „lewitujące przedmioty” idealnie się w ten styl wpisują i w żadnym razie nie psują dobrego wrażenia. Nie przeszkadzają mi również w żadnym stopniu małe i ograniczone lokacje. Każda z nich oferuje wystarczające pole do popisu, a ja też nie jestem fanem zbyt dużych map i zbyt wielkiej swobody.
Jedna rzecz, która szczególnie zawładnęła moim serduchem to element, na który gra kładzie się największy nacisk - skradanie. Ale nie jest to współczesne podejście typu „kucnij, przeciwnik za parę sekund się odwróci, przejdź bokiem”. Tu naprawdę trzeba się naczekać, czasami dość długo, celebrować każdy moment, żeby zaliczyć mapę po cichu. Cierpliwość jest mocno premiowana i to bardzo cieszy.
To, co istotne dla remaku - grafika - jest z nią różnie. Niekiedy ociera się o fotorealizm i można zbierać szczękę z podłogi, a czasami wali srogą tekturą. Mimo wszystko, detale robią ogromne wrażenie.
Nie oceniam Delty jako odświeżenia kultowego tytułu, ale jako produkt, w który gram po raz pierwszy i zachwycam się na każdym kroku.
Nie ma pełnej dychy, bo jednak dżungla zawładnęła moim sercem, a im bliżej końca, tym jej mniej, a i tempo nieco się rozłazi. Mimo wszystko, rzadko kiedy ogrywam dany tytuł kilka razy z rzędu, a za chwilę kończę NG+.