Running with Scissors to producent i wydawca gier.
Amerykańskie studio deweloperskie z siedzibą w Tucson, w stanie Arizona. Running with Scissors od początku swej działalności skupia się na rozwoju kontrowersyjnej serii Postal. Na czele studia stoi jego założyciel – Vincent James Desiderio Jr (Vince Desi).
Dzieje Running with Scissors rozpoczynają się w 1996 roku. Studio zostało założone przez Vincenta Jamesa Desiderio Jr’a (posługującego się już wówczas skróconą formą swojego imienia i nazwiska, przedstawiającego się jako Vince Desi), który pracował w firmie Riedel Software Productions, tworzącej edukacyjne gry wideo. Gdy deweloper i jego koledzy poczuli znużenie produkcją tytułów przeznaczonych dla dzieci, w ich głowach zaświtała myśl, by założyć zespół skupiający się na tworzeniu gier dla dorosłych,. Tak oto na branżowej mapie pojawiło się nowe studio deweloperskie – Running with Scissors.
Autorzy szybko przystąpili do pracy nad swoim pierwszym projektem stworzonym pod nową banderą. Celem, jaki im przyświecał, było stworzenie możliwie najbardziej skandalicznej gry. Tak narodził się Postal, czyli izometryczna gra akcji, w której wcielaliśmy się w psychopatę znanego po prostu jako Koleś, eliminującego każdego, kto nawinął mu się pod lufę. Zgodnie z przewidywaniami, tytuł, który trafił do sprzedaży w 1997 roku, wywołał liczne kontrowersje (niektóre sieci handlowe odmawiały jego sprzedaży, a na celownik wziął go amerykański senator Joe Lieberman, który określił go jako jedną z najgorszych rzeczy, które przytrafiły się Ameryce), aczkolwiek ostatecznie sprzedał się bardzo dobrze, przynosząc około 5 milionów dolarów przychodu. Running with Scissors stworzyło dodatek zatytułowany Special Delivery, a także przygotowało specjalną, zatytułowaną Super Postal wersję gry, przeznaczoną na rynek japoński.
W tym momencie warto zwrócić uwagę na fakt, że tytuł gry – Postal – odwoływał się do potocznego określenia „going postal”, które oznacza ludzi popadających w szaleństwo pod wpływem stresującej pracy. Choć w 1997 roku Running with Scissors zabezpieczyło znak towarowy Postal w obszarze gier wideo, amerykańska poczta – United States Postal Service – sprzeciwiła się temu ruchowi i wytoczyła deweloperom sprawę w sądzie, która dopiero w 2003 roku została oddalona. Poza tym, choć Postal zasłynął z brutalności, Desiderio przekonywał, że gra jego zespołu nie powinna być traktowana poważnie.
Projektem, którym Running with Scissors miało się zająć po premierze pierwszego Postala, była produkcja science fiction pod tytułem Flesh and Wire. Projekt został jednak anulowany, podobnie jak dwa kolejne przedsięwzięcia studia. Deweloperzy postanowili więc powrócić do zapoczątkowanej przez siebie marki, czego owocem był wydany w 2003 roku Postal 2. Tym razem otrzymaliśmy strzelankę FPP i choć autorzy postarali się, by obecny w niej humor rzucał się w oczy bardziej niż miało to miejsce w pierwszej odsłonie cyklu, wzbudziła ona jeszcze większe kontrowersje niż jej poprzedniczka. Dość powiedzieć, że sprzedaż tego tytułu została zakazana w aż 13 krajach. Pozycja odniosła jednak na tyle duży sukces, że twórcy mogli w spokoju pracować nad jej rozwojem. Co ciekawe, ostatni dodatek do tej pozycji, czyli Paradise Lost, pojawił się w... 2015 roku – 12 lat po premierze „podstawki”.
Gdy Running with Scissors pracowało nad Postalem 2, ze studiem skontaktował się reżyser Uwe Boll, który wyraził chęć stworzenia filmowej adaptacji tego tytułu. Film Postal zadebiutował w 2007 roku i nie odniósł sukcesu komercyjnego czy artystycznego... co było do przewidzenia, z uwagi na dotychczasową twórczość niemieckiego reżysera.
Wydawać by się mogło, że na fali sukcesu gry Postal 2, Running with Scissors szybko przystąpi do pracy nad trzecią częścią serii. Postal III zadebiutował jednak dopiero w 2011 roku, a ponadto stanowił owoc współpracy omawianego studia z rosyjskim wydawcą Akella. Podczas gdy Running with Scissors opracowało scenariusz, soundtrack oraz projekty postaci, resztą miało zająć się wewnętrzne studio wydawcy – ekipa Trashmasters. Owoc tej kooperacji był na tyle mizerny, że samo Running with Scissors szybko odcięło się od tej produkcji; Desiderio stwierdził nawet, że była to pozycja, „która nigdy nie powinna zostać wydana”.
O marce Postal studio Running with Scissors przypomniało sobie w 2016 roku, kiedy to wypuściło remake pierwszej odsłony cyklu, zatytułowany Postal: Redux. Na pełnoprawną czwartą część serii gracze musieli zaczekać aż do 2019 roku, kiedy to we Wczesnym dostępie na Steamie pojawił się Postal 4: No Regerts; pełna wersja tej pozycji pojawiła się natomiast w 2022 roku. Co ciekawe, rok 2022 przyniósł również spin-off serii. Gra Postal: Brain Damaged była owocem jeszcze jednej, tym razem udanej współpracy Running with Scissors z innymi studiami deweloperskimi. Polskie ekipy Hyperstrange oraz CreativeForge Games odrobiły zadanie domowe, a ich dzieło mogło pochwalić się najwyższą średnią ocen spośród wszystkich odsłon cyklu.
Lista wszystkich gier będących w produkcji przez Running with Scissors.
Postal 2 Redux - 2026 - PC, PS5, XSX, Switch
Postal 2 VR - Nieznana - PC, PS5
Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Running with Scissors.
Postal 4: No Regerts - 20 kwietnia 2022 - PC, PS4, PS5
Postal: Redux - 20 maja 2016 - PC, Switch, PS4, PS5
Postal 2: Paradise Lost - 17 kwietnia 2015 - PC
Postal III - 23 listopada 2011 - PC, X360
Postal Fudge Pack - 13 listopada 2006 - PC
Postal 2: Apocalypse Weekend - 25 listopada 2004 - PC
Postal 2 - 14 kwietnia 2003 - PC
Postal - 30 września 1997 - PC
Amerykańskie studio deweloperskie z siedzibą w Tucson, w stanie Arizona. Running with Scissors od początku swej działalności skupia się na rozwoju kontrowersyjnej serii Postal. Na czele studia stoi jego założyciel – Vincent James Desiderio Jr (Vince Desi).
Dzieje Running with Scissors rozpoczynają się w 1996 roku. Studio zostało założone przez Vincenta Jamesa Desiderio Jr’a (posługującego się już wówczas skróconą formą swojego imienia i nazwiska, przedstawiającego się jako Vince Desi), który pracował w firmie Riedel Software Productions, tworzącej edukacyjne gry wideo. Gdy deweloper i jego koledzy poczuli znużenie produkcją tytułów przeznaczonych dla dzieci, w ich głowach zaświtała myśl, by założyć zespół skupiający się na tworzeniu gier dla dorosłych,. Tak oto na branżowej mapie pojawiło się nowe studio deweloperskie – Running with Scissors.
Autorzy szybko przystąpili do pracy nad swoim pierwszym projektem stworzonym pod nową banderą. Celem, jaki im przyświecał, było stworzenie możliwie najbardziej skandalicznej gry. Tak narodził się Postal, czyli izometryczna gra akcji, w której wcielaliśmy się w psychopatę znanego po prostu jako Koleś, eliminującego każdego, kto nawinął mu się pod lufę. Zgodnie z przewidywaniami, tytuł, który trafił do sprzedaży w 1997 roku, wywołał liczne kontrowersje (niektóre sieci handlowe odmawiały jego sprzedaży, a na celownik wziął go amerykański senator Joe Lieberman, który określił go jako jedną z najgorszych rzeczy, które przytrafiły się Ameryce), aczkolwiek ostatecznie sprzedał się bardzo dobrze, przynosząc około 5 milionów dolarów przychodu. Running with Scissors stworzyło dodatek zatytułowany Special Delivery, a także przygotowało specjalną, zatytułowaną Super Postal wersję gry, przeznaczoną na rynek japoński.
W tym momencie warto zwrócić uwagę na fakt, że tytuł gry – Postal – odwoływał się do potocznego określenia „going postal”, które oznacza ludzi popadających w szaleństwo pod wpływem stresującej pracy. Choć w 1997 roku Running with Scissors zabezpieczyło znak towarowy Postal w obszarze gier wideo, amerykańska poczta – United States Postal Service – sprzeciwiła się temu ruchowi i wytoczyła deweloperom sprawę w sądzie, która dopiero w 2003 roku została oddalona. Poza tym, choć Postal zasłynął z brutalności, Desiderio przekonywał, że gra jego zespołu nie powinna być traktowana poważnie.
Projektem, którym Running with Scissors miało się zająć po premierze pierwszego Postala, była produkcja science fiction pod tytułem Flesh and Wire. Projekt został jednak anulowany, podobnie jak dwa kolejne przedsięwzięcia studia. Deweloperzy postanowili więc powrócić do zapoczątkowanej przez siebie marki, czego owocem był wydany w 2003 roku Postal 2. Tym razem otrzymaliśmy strzelankę FPP i choć autorzy postarali się, by obecny w niej humor rzucał się w oczy bardziej niż miało to miejsce w pierwszej odsłonie cyklu, wzbudziła ona jeszcze większe kontrowersje niż jej poprzedniczka. Dość powiedzieć, że sprzedaż tego tytułu została zakazana w aż 13 krajach. Pozycja odniosła jednak na tyle duży sukces, że twórcy mogli w spokoju pracować nad jej rozwojem. Co ciekawe, ostatni dodatek do tej pozycji, czyli Paradise Lost, pojawił się w... 2015 roku – 12 lat po premierze „podstawki”.
Gdy Running with Scissors pracowało nad Postalem 2, ze studiem skontaktował się reżyser Uwe Boll, który wyraził chęć stworzenia filmowej adaptacji tego tytułu. Film Postal zadebiutował w 2007 roku i nie odniósł sukcesu komercyjnego czy artystycznego... co było do przewidzenia, z uwagi na dotychczasową twórczość niemieckiego reżysera.
Wydawać by się mogło, że na fali sukcesu gry Postal 2, Running with Scissors szybko przystąpi do pracy nad trzecią częścią serii. Postal III zadebiutował jednak dopiero w 2011 roku, a ponadto stanowił owoc współpracy omawianego studia z rosyjskim wydawcą Akella. Podczas gdy Running with Scissors opracowało scenariusz, soundtrack oraz projekty postaci, resztą miało zająć się wewnętrzne studio wydawcy – ekipa Trashmasters. Owoc tej kooperacji był na tyle mizerny, że samo Running with Scissors szybko odcięło się od tej produkcji; Desiderio stwierdził nawet, że była to pozycja, „która nigdy nie powinna zostać wydana”.
O marce Postal studio Running with Scissors przypomniało sobie w 2016 roku, kiedy to wypuściło remake pierwszej odsłony cyklu, zatytułowany Postal: Redux. Na pełnoprawną czwartą część serii gracze musieli zaczekać aż do 2019 roku, kiedy to we Wczesnym dostępie na Steamie pojawił się Postal 4: No Regerts; pełna wersja tej pozycji pojawiła się natomiast w 2022 roku. Co ciekawe, rok 2022 przyniósł również spin-off serii. Gra Postal: Brain Damaged była owocem jeszcze jednej, tym razem udanej współpracy Running with Scissors z innymi studiami deweloperskimi. Polskie ekipy Hyperstrange oraz CreativeForge Games odrobiły zadanie domowe, a ich dzieło mogło pochwalić się najwyższą średnią ocen spośród wszystkich odsłon cyklu.
Lista wszystkich gier wydanych przez Running with Scissors.
Postal: Brain Damaged - These Sunny Daze - 9 września 2025 - PC
Postal: Brain Damaged - 9 czerwca 2022 - PS4, PS5, PC
Postal 4: No Regerts - 20 kwietnia 2022 - PC, PS4, PS5
Postal: Redux - 20 maja 2016 - PC
Postal 2: Paradise Lost - 17 kwietnia 2015 - PC
Postal Fudge Pack - 13 listopada 2006 - PC
 
Jeden z najbardziej kontrowersyjnych FPS-ów w historii, czyli Postal 2, doczeka się odświeżenia. Projekt ma nie tylko poprawić grafikę, ale również zaoferuje wiele ulepszeń rozgrywki.
gry
Adrian Werner
13 czerwca 2025 10:14
 
Negatywny stosunek twórców gier do komputerowego piractwa to dość oczekiwana postawa. Twórcy serii Postal zaskoczyli jednak fanów dość nietypowym oglądem na sprawę.
gry
Adam Celarek
7 czerwca 2023 14:17
 
Postal 2 (tak, 2, nie 4) otrzymał dziś wielką aktualizację, pełną nowości, usprawnień oraz kotów (z kodów).
gry
Jakub Błażewicz
19 kwietnia 2023 19:10
 
Metacritic zaprezentował listę 10 najgorszych gier 2022 roku. Znalazły się na niej takie tytuły jak Babylon's Fall, Blade Runner: Enhanced Edition i - na pierwszym miejscu - Postal 4: No Regerts.
gry
Agnieszka Adamus
13 grudnia 2022 20:27
 
Postal 3 zniknął ze sprzedaży na Steamie, o czym na Twitterze poinformowali twórcy większości odsłon serii. Według nich „trójka” to śmieć.
gry
Krzysiek Kalwasiński
21 listopada 2022 16:10
 
Za kilka godzin na Steamie zadebiutuje Postal: Brain Damaged, czyli polski FPS będący spin-offem popularnej marki.
gry
Adrian Werner
9 czerwca 2022 11:55
 
Poznaliśmy datę premiery Postal: Brain Damage, czyli polskiego FPS-a będącego spin-offem popularnego, choć kontrowersyjnego cyklu strzelanek.
gry
Adrian Werner
22 kwietnia 2022 11:00
 
Przez najbliższe dwa dni, na GOG.com odbierzecie za darmo grę Postal 2.
promocje
Agnieszka Adamus
20 kwietnia 2022 23:59
 
Kontynuacja serii Postal 20 kwietnia opuszcza wczesny dostęp. Krytycy twierdzą, że nowy tytuł jest niegrywalny. Fani serii mają kompletnie odmienne zdanie.
gry
Sonia Selerska
19 kwietnia 2022 12:49
 
Gra Postal 4: No Regerts zadebiutuje w wersji 1.0 już w przyszłym miesiącu – tym samym opuszczając fazę wczesnego dostępu. Z tej okazji twórcy przygotowali specjalny trailer. Zdradzili również trochę informacji o zawartości popremierowej.
gry
Michał Zegar
28 marca 2022 21:15