Dodatek do gry Postal 2
Data wydania: 25 listopada 2004
Pierwsze duże rozszerzenie do gry Postal 2 z 2003 roku, wymagające do działania gry podstawowej wraz z dodatkiem Share the Pain, wprowadzającym do rozgrywki opcje zabawy wieloosobowej. Apocalypse Weekend niesie ze sobą 10 nowych misji fabularnych, rozgrywających się w zupełnie nowych lokacjach fikcyjnego miasteczka Paradise City, takich jak rezerwat słoni czy obóz islamskich terrorystów.
GRYOnline
Gracze
Postal 2: Apocalypse Weekend jest oficjalnym rozszerzeniem trybu single-player w drugiej części popularnego cyklu, zapoczątkowanego dokładnie w 1997 roku. Zatem aby uruchomić rzeczony produkt, należy posiadać pełną wersję Postal 2 lub Postal 2: Share the Pain. Zainstalowanie niniejszego dodatku zwiększa więc możliwość czerpania osobliwej przyjemności z kontrowersyjnej gry typu FPS, stworzonej przez pomysłowych i niekonwencjonalnych developerów z firmy Running With Scissors.
Ponownie w roli głównej występuje psychopatyczny morderca (tzw. „Koleś z Postala”), którego życiowy cel stanowi zabijanie wszelkich napotkanych istot. Do grona tych ostatnich wprowadzono np. przerażające ofiary niesławnej choroby szalonych krów oraz wściekle atakujące koty. Oczywiście zaimplementowano również nigdzie nie pokazywane wcześniej narzędzia zbrodni pokroju kosy a la Ponury Żniwiarz, oburęcznego młota i interesującego skrzyżowania maczety z bumerangiem.
Warstwa fabularna obejmuje natomiast dwadzieścia nowych obszarów fikcyjnego amerykańskiego miasta Paradise w ramach dziesięciu misji o odmiennej specyfice (m.in. obóz treningowy islamskich terrorystów i rezerwat słoni), przeplatanych rozmaitymi scenkami przerywnikowymi. Naturalnie nie zabrakło obecności charakterystycznych postaci, czyli słynnego Gary’ego Colemana oraz zastępów ponętnych i frywolnie odzianych dziewcząt. Całości dopełnia opcja kompleksowego edytowania wirtualnego świata.
Autor opisu gry: Radosław Grabowski
9GIER
Kontrowersyjna seria gier akcji, która swą złą sławę zawdzięcza przede wszystkim sadystycznej, ale też groteskowej przemocy. Cykl Postal został wykreowany i jest rozwijany przez studio Running with Scissors, które okazjonalnie współpracuje również z innymi deweloperami, jak polskie Hyperstrange, Creative Forge Games, Flat2VR Studios oraz Impact Inked.
Recenzja GRYOnline
„Apocalypse Weekend” powinien spodobać się sympatykom podstawowej wersji drugiego „Postala”. Gra sprawia jednak wrażenie tworzonej w lekkim pośpiechu. Irytuje też liniowość rozgrywki oraz niewielki stopień powiązania ze sobą kolejnych poziomów.
12 września 2007
Dwa lata temu miałem okazję robić wywiad z Uwe Bollem. W rozmowie okazał się on być sympatycznym, zakochanym w kinie facetem. Opowiadał o swojej walce, o blaskach i cieniach bycia niezależnym filmowcem.
18 listopada 2004
„Apocalypse Weekend” zapowiada się na udany add-on. Miłośnikom serii pozycja ta powinna się spodobać. Odrobinę martwić może zrezygnowanie z otwartej koncepcji świata gry, lecz jeżeli nowe etapy będą wystarczająco rozbudowane, nie powinniśmy tego zauważyć.
Wszystkich, którzy wyczekują premiery trzeciej części kontrowersyjnego FPS-a i nie mieli jeszcze okazji zagrać w Share the Pain zapewne ucieszy fakt, że firma Running With Scissors zdecydowała się udostępnić za darmo tryb wieloosobowy drugiego Postala.
gry
Dorota Drużko
26 maja 2008 14:30
Firma Running with Scissors przygotowała niespodziankę z okazji przypadającej w tym roku dziesiątej rocznicy premiery pierwszej gry z serii Postal. Jest nią limitowane wydawnictwo dla kolekcjonerów zawierające wszystkie odsłony cyklu wraz z interesującymi dodatkami.
gry
Artur Falkowski
28 października 2007 20:14
Słynny niemiecki reżyser Uwe Boll ma kłopoty z prawem. Kontrowersyjna kampania promocyjna filmu Postal zdenerwowała redakcję gazety New York Post do tego stopnia, że swoich spraw będzie dochodzić w amerykańskim sądzie.
pozostałe
Krystian Smoszna
1 sierpnia 2007 09:08
Najnowsze dzieło Uwe Bolla, które nosi tytuł Postal, będzie mieć swoją północnoamerykańską premierę 28 września bieżącego roku. To wynik porozumienia, jakie niemiecki reżyser zawarł z firmą Freestyle Releasing, zajmującą się dystrybucją filmów w Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie.
pozostałe
Krystian Smoszna
11 czerwca 2007 09:19
Któż by się spodziewał. Skazany na pożarcie kolejny film Uwe Bolla – Postal, powstały na bazie słynnej gry komputerowej – doczekał się pierwszej recenzji. Warto dodać: pozytywnej recenzji. Żart?
pozostałe
Piotr Doroń
4 maja 2007 14:05
Produkcja kolejnej odsłony kontrowersyjnej serii Postal trwa. W tym roku przypadają dziesiąte urodziny tego cyklu, więc odpowiedzialna za niego firma Running With Scissors świętuje. Przy okazji celebrowania postanowiono pokazać światu pierwsze obrazki promocyjne, zapowiadające Postal III. Uczyniono to na łamach belgijskiego czasopisma GUNKmagazine.
gry
Radosław Grabowski
30 kwietnia 2007 13:32
W tym roku przypada dziesiąta rocznica wydania Postal, jednej z najbardziej kontrowersyjnych gier w historii. Studio Running With Scissors (RWS), producent serii postanowił uczcić tą specjalną okazję.
gry
Michał Markocki
25 kwietnia 2007 10:50
Uwe Boll aktualnie zajmuje się produkcją filmu Postal, trudno zatem dziwić się, że to właśnie obrazowi nawiązującemu do kontrowersyjnego cyklu strzelanin poświęcamy w naszym serwisie informacyjnym najwięcej miejsca. Niemiecki reżyser jest jednak człowiekiem bardzo aktywnym, warto zatem przyjrzeć się jego innym projektom.
pozostałe
Krystian Smoszna
4 grudnia 2006 11:50
Mamy wspaniałą wiadomość dla niezwykle licznego grona fanów Uwe Bolla. Postal, czyli kolejne, wybitne dzieło niemieckiego reżysera może pochwalić się już oficjalną stroną internetową.
pozostałe
Krystian Smoszna
30 listopada 2006 10:27
Chcecie, czy nie – Postal był, jest i będzie! Specjalny zestaw o nazwie Postal Fudge Pack, ujawniony w połowie mijającego miesiąca, ma za zadanie przypomnieć nam gry z przeszłości przed premierą Postal III, a w drodze przecież jeszcze kinowy film w reżyserii samego Uwe Bolla. Jakby tego było mało, ekipa z firmy Running With Scissors prezentuje teraz postalowy album muzyczny.
pozostałe
Radosław Grabowski
30 listopada 2006 07:07
Popularne pliki do pobrania do gry Postal 2: Apocalypse Weekend.
Wymagania sprzętowe gry Postal 2: Apocalypse Weekend:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Procesor Pentium III 1.2 GHz, 384 MB RAM, 64 MB akcelerator 3D (GeForce 3 lub lepszy).
Średnie Oceny:
Średnia z 7 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1932 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jacek Hałas
Recenzent GRYOnline.pl
2004.12.27
„Apocalypse Weekend” powinien spodobać się sympatykom podstawowej wersji drugiego „Postala”. Gra sprawia jednak wrażenie tworzonej w lekkim pośpiechu. Irytuje też liniowość rozgrywki oraz niewielki stopień powiązania ze sobą kolejnych poziomów.
Michał_K
Ekspert
2025.03.15
To jest jakiś półprodukt. Ewidentnie jest to gra zrobiona za grosze, na szybko, póki popularność udanego "Postal 2" była jeszcze ewidentna. Ten dodatek to scum. Pod koniec robi się nieco ciekawiej, ale to nie zmienia faktu, że nie jest to żaden pełnoprawny tytuł, ale jakieś wcześniej niewykorzystane mapy i pomysły, parę udanych żartów, ale grywalności nie ma tu prawie wcale.
Seba01
Ekspert
2019.06.11
Dobra kontynuacja do świetnego Postala. Niezła, powalona fabuła, nowe zabawki (naprawdę dobre i śmiercionośne), niesamowite zakończenie, tylko z tym Mickiem nie było łatwo, bo trzeba na niego zużywać rakiety, granaty, pozbyć się latających głów z karabinu, a tak to całkiem spoko ;)
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.07.27
Charson
Ekspert
2018.12.29
Szugob
Ekspert
2018.03.22
czorny50
Ekspert
2016.03.19
Dawidson Chorąży
Pierwszy dodatek do Postala 2. Gra, która postawiła na rozrubę i totalny chaos. Sobota w tym Postalu to totalny bajzel, chyba dopiero niedziela wygląda w miarę normalnie. O grafice i audio nie ma co pisać bo to jeden czort co w podstawce. Co ja mogę powiedzieć. Więcej krwi, flaków, trupów, truposzy, zwłok, ciał i szaleńczego uśmiechu na twarzy.
zanonimizowany768165 Legend
WookieLG Junior
W porównaniu do podstawki to jakaś totalna klapa. Brak mi tutaj swobody w eksploracji. Lokacje wydają się bardziej ograniczone, mniejsze. Dodatkowo to wrażenie pogłębia liniowość misji. Ogromny krok wstecz względem podstawki, gdzie mieliśmy otwarty świat.
Dodatkowo część misji zdaje się nie mieć sensu - ot np. trzeba uwalić nieco krów czy słoni. Po drugie misje wydają nam jakieś losowe NPCe i to w cutscenkach. Jeszcze pół biedy jakby był to opcjonalne misje do "odkrycia" podchodząc do tego a nie innego NPCa.
Pozostałe misje, te zaje się główne, strasznie się dłużą a przez to nudzą. Parę razy wychodziłem z gry w trakcie bo po prostu nie chciało mi się tych zadań kończyć, skoro każde miało po n etapów.
Dodatkowo ciągle gdzieś utykałem i gra musiała mnie "odetkać".
Nie czułem też żadnego zainteresowania fabułą. Gra po prostu rzuca się od cut scenki do cut scenki. A.. szkoda strzępić ryja
zanonimizowany1413348 Junior
+ Dodatkowe 2 dni zabawy
+ Odjechane misje
+ Ratowanie Champsa
+ Finalny Boss Wielki Diabeł Demon
+ Nowe bronie
- Te same bugo-paździerze co w Postal 2