W pierwotnej wersji Baldur's Gate 3 mogliśmy nawracać złoczyńców. Jeden z antagonistów miał być potencjalnym towarzyszem

Pozostaje nam zastanawiać się, jakim tokiem myślenia podążyło Larian Studios, czyniąc z niedoszłego druha odłam Martwej Trójki.

W pierwotnej wersji Baldur's Gate 3 mogliśmy nawracać złoczyńców. Jeden z antagonistów miał być potencjalnym towarzyszem
Źródło fot. Larian Studios
i

UWAGA: TEKST ZAWIERA SPOILERY DO GRY BALDUR’S GATE 3

Wydarzenia ze świata gier to idealny moment do dzielenia się deweloperskimi ciekawostkami, zwłaszcza odnośnie najbardziej znanych tytułów. Podczas tegorocznej edycji Game Developers Conference, Swen Vincke – założyciel Larian Studios – wyjątkowo chętnie opowiadał o początkach Baldur’s Gate 3.

W ten sposób dowiedzieliśmy się, że wewnętrzny krąg głównego bohatera mógł wyglądać zupełnie inaczej – i nie chodzi tu jedynie o tieflinga Astariona. Gracz mógł zaprosić do obozu nawet jednego z głównych antagonistów.

Czy Myrkul jest z nami w obozie?

Prowadząc konferencję Vincke przyznał, że podczas prac nad Baldurem wycięto sporą liczbę potencjalnych towarzyszy. Oficjalna wersja gry już teraz obfituje w dziesiątkę sprzymierzeńców, których możemy zwerbować podczas podróży – i jak się okazuje, takowych miało być jeszcze więcej. Swen przyznał, że jego osobistym ulubieńcem był Ketheric Thorm.

Źródło: Larian Studios - W pierwotnej wersji Baldur's Gate 3 mogliśmy nawracać złoczyńców. Jeden z antagonistów miał być potencjalnym towarzyszem - wiadomość - 2024-03-26
Źródło: Larian Studios

Nie musicie przecierać oczu w niedowierzaniu, ponieważ dobrze przeczytaliście. Jeden z czołowych złoczyńców BG3 mógł przeżyć swój wątek odkupienia, sprzeciwiając się reszcie wybrańców Absolutu i dołączając do naszej drużyny.

Moment, w którym dało się złamać [Ketherica] miał prowadzić do werbunku. Został wycięty, ponieważ utknęliśmy na nim podczas naprawiania drugiego aktu (...). Miał znajdować się w naszym obozie podczas konfliktu z Gortashem i Orin, dostarczając informacji na ich temat. Po zdobyciu zaufania mogliśmy poznać jego historię, a on mógłby nas przeciągnąć na swoją stronę.

- Swen Vincke

W obecnej wersji gry o Kethericu słyszymy wielokrotnie aż do zakończenia drugiego aktu, gdzie jest głównym bossem. Za pomocą siły perswazji wyznawca Myrkula może zwątpić w swoje wierzenia, co ostatecznie i tak kończy się jego śmiercią. Wycięcie Ketherica towarzysza było konieczne do uprzątnięcia fabuły, niemniej trzeba przyznać, że wizja konfrontacji z nim w obozie jest całkiem ciekawa.

Większa mapa kosztem różnorodności

Możliwi do odnalezienia towarzysze to nie jedyny element wycięty z finałowej wersji Baldura. Vincke ujawnił także, że w grze miało znaleźć się o wiele więcej lokacji. Kosztem miała być tutaj wielkość mapy – nieuwzględnione miejsca byłyby bowiem znacznie mniejsze od tego, co znamy z właściwej gry.

Źródło: Larian Studios - W pierwotnej wersji Baldur's Gate 3 mogliśmy nawracać złoczyńców. Jeden z antagonistów miał być potencjalnym towarzyszem - wiadomość - 2024-03-26
Źródło: Larian Studios

Usunięto między innymi pałac królowej Vlaakith, znaną z pierwszego Baldura miejscowość Candlekeep, a także powrót do Piekła. Vincke usprawiedliwia tę decyzję korzyściami dla eksploracji świata.

W pewnym momencie mapy zostały zmniejszone tak, by oferowały większą różnorodność. Wtedy jednak zmysł eksploracji nie był zbyt widoczny, dlatego usunęliśmy masę lokacji. Ciężko było nam znaleźć balans w określaniu rozmiaru danych miejsc, jednak napisaliśmy sporo materiału.

- Swen Vincke

Wywiad z założycielem Larian Studios utwierdza nas tylko w przekonaniu, że BG3 przeszedł naprawdę długą drogę do zostania Grą Roku. Może kiedyś uda nam się zobaczyć fragmenty z pierwszych deweloperskich wersji, w których przyjaźnie nastawiony Ketheric atakuje pałac bogini githyanki?

Więcej na temat:   cRPG   Baldur's Gate 3

Co skrywa Night City w 2079 roku? Miasto w jedym z zakończeń Cyberpunka 2077 zawiera parę ciekawych detali

Night City nieco się zmieniło pod nieobecność V. Po dwóch latach miasto z Cyberpunka 2077 dorobiło się ciekawych detali, które zauważymy jedynie wyrywając się z ograniczeń gry.

Co skrywa Night City w 2079 roku? Miasto w jedym z zakończeń Cyberpunka 2077 zawiera parę ciekawych detali

Pomijając jedną rozmowę w I akcie Baldur's Gate 3 popsujecie życie masie bohaterów. To pokazuje jak ważna jest ta poboczna postać

Nigdy nie lekceważcie diabelskiego maga, który chce znaleźć odpowiedniego nauczyciela.

Pomijając jedną rozmowę w I akcie Baldur's Gate 3 popsujecie życie masie bohaterów. To pokazuje jak ważna jest ta poboczna postać

Cesarz z Baldur's Gate 3 mógł zdecydowanie odbiegać od postaci jaką znamy z finalnej wersji. Odkrycia graczy to potwierdzają

Jeden z naszych najpotężniejszych sprzymierzeńców zapowiadał się na jeszcze bardziej skomplikowanego bohatera niż we właściwej grze.

Cesarz z Baldur's Gate 3 mógł zdecydowanie odbiegać od postaci jaką znamy z finalnej wersji. Odkrycia graczy to potwierdzają