Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Hyde Park 3 marca 2005, 16:34

autor: Cenega Press Release

Wywiad z twórcami gry Cold Fear

Cold Fear to przedstawiciel gatunku survival-horror, czyli dynamicznej gry akcji, w której istotną rolę odgrywa nastrój grozy. Zapraszamy do lektury wywiadu, jaki z twórcami tej gry przeprowadził jej polski wydawca, firma Cenega Poland.
Poniższy tekst został nadesłany przez naszego czytelnika i został opublikowany w oryginalnej formie.

Cenega: Podajcie proszę imiona i nazwiska oraz zajmowane stanowiska. Wyjaśnijcie, czym zajmujecie się przy tworzeniu Cold Fear.

Guillaume Gouraud i Antoine Villette współzałożyciele Darkworks.

Guillaume Gouraud: Dyrektor kreatywny

Antoine Villette: Szef projektu Cold Fear od roku 2004

Cenega: Do jakich kategorii można zaklasyfikować Cold Fear?

AV: Cold Fear zalicza się do horrorów, ale chcieliśmy także połączyć horror z niezwykle dynamiczną akcją oraz walkami na bliską i daleką odległość. Mamy też częste zmiany rytmu akcji.

Cenega: Jak rozpoczęła się Wasza współpraca z Ubisoft?

AV: Kontaktowaliśmy się z Ubisoft od dłuższego czasu (nasze studia są położone o 20 minut drogi od szefostwa Ubi) i wielokrotnie dyskutowaliśmy na różne tematy, jednak nigdy nie nadarzała się okazja, aby współpracować. Nie było zbieżnych terminów ani projektów.

Na początku 2004 roku zaprezentowaliśmy COLD FEAR i gra natychmiast się spodobała. Obie strony miały podobne zapatrywania na fakt, że to niezwykle ambitny projekt, więc sprawa potoczyła się dość szybko. Byliśmy pod wrażeniem tego, jak Ubisoft szybko zareagował - choć przecież to ogromna firma.

W tym czasie dysponowaliśmy prototypową wersją gry, która przedstawiała wiele pomysłów, które miały trafić do ostatecznego produktu. Od tego czasu nasz współpraca z Ubisoft była bardzo bliska. Firma ta dysponuje niezwykle doświadczonymi specjalistami, znającymi się szczególnie na grywalności produktów. Pomogli nam oni skupić się na niezwykle dynamicznej akcji i bardziej skomplikowanych projektach poziomów. Bardzo cieszymy się z tej współpracy.

Cenega: Kim jest główny bohater gry? Przedstawcie nam pokrótce jego historię.

AV: Tom Hansen jest amerykańskim strażnikiem wybrzeża, stacjonującym na Alasce. Stracił na morzu ojca, kiedy był bardzo mały - to wydarzenie spowodowało, że wstąpił do straży przybrzeżnej. Toma prześladuje jego własna przeszłość - w trakcie jeden z operacji wymierzonej przeciwko handlarzom narkotyków, wydarzyło się coś, co na zawsze zmieniło jego życie. Tom nie chce być bohaterem - jest zadowolony z dobrze wykonywanej pracy i raczej się nie wychyla. Oczywiście los nie przewiduje takiego rozwoju wydarzeń.