Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Hyde Park 13 lutego 2003, 10:57

autor: James GOL 007

Recenzja Lands of Lore

Poniższy tekst to recenzja gry Lands of Lore napisana przez znanego recenzenta, który swojego czasu pisał dla Świata Gier Komputerowych.
Poniższy tekst został nadesłany przez naszego czytelnika i został opublikowany w oryginalnej formie.

Zamek - atakują tu latające topory i widmowi rycerze, których wspaniale likwiduje Valean's Cube, a na drugim piętrze dwa rodzaje potworów. Stawonogi potrafią paraliżować ofiarę, a dziwne koła zjadają zbroję. Dawn jest uwięziona w kryształowej kuli i uwolnić ją można za pomocą diamentu odszukanego w podziemiach. Poza tym do znalezienia jest figurka Kobry. Teleport transportuje do południowej części zamku. Znajduje się tam bardzo niesympatyczna sala pełna dziur przed wejściem, w której utracisz Atlas (a więc zdolność mapowania tereniu), a kompas oszaleje. Należy w niej obciążyć cztery płyty i wtedy ostukać południową ścianę, za którą znajduje się tajne przejście prowadzące na schody (odzyskasz tam Atlas).

Drugie piętro - tu należy znaleźć figurę Jednorożca, Adder Key oraz Noir Key otwierający przejście na trzecie piętro. Znajduje się tu też komnata, w której uwięziony jest król Ryszard. Najpierw trzeba tak ustawić cztery figury (Człowiek, jednorożec, Smok, Kobra), aby snop światła skoncentrował się na królewskiej trumnie, a potem otworzyć ją za pomocą czterech magicznych kluczy. Od Ryszarda otrzymasz Shard of Truth (czyli, hm, Skorupę Wiary).

Trzecie piętro - złoty klucz jest we wnęce wśród ogniowych pułapek, a na samym południu w pomieszczeniu z napisem "The sum must be correct" odnajdziesz figurkę Człowieka. Na południowym zachodzie jest komnata z czterema wnękami. Przy każdej wnęce należy przeczytać napisy (połóż broń, połóż zbroję, połóż klejnot, połóż lekarstwo) i zastosować się do poleceń. Wtedy otworzy się wnęka z Dull Key, a ten otwiera skrzynię zawierającą Silver Key. Silver Key i Gold Key otwierają drzwi prowadzące do apartamentu Scotii. Jeżeli masz Shard of Truth i Rubin of Truth, nie musisz obawiać się tej walki. Zresztą dla kogoś, kto przeszedł Białą Wieżę, żaden pojedynek nie będzie już straszny. I tak potęga Zła po raz już stutysięczny zostanie złamana!

Na koniec parę uwag, które znawcy Eye of the Beholder mogą sobie darować, ale stawiającym pierwsze kroki na ścieżce labiryntowych role-playing radzę je przeczytać.

1. Aby użyć magicznego przedmiotu, należy naprowadzić go na portret postaci i kliknąć trzecim przyciskiem myszy.

2. Niektóre dziury zamkną się tylko wtedy, jeżeli rzucisz czymś (np. kamieniem czy nożem) w znajdujący się za nimi przycisk.

3. Niektóre drzwi otworzą się tylko wtedy, kiedy zamknięte zostaną drzwi obok nich.

4. Przyciski otwierają tajne przejścia, ujawniają wnęki, powodują pojawianie się teleportów.

5. Wiele zamków można otworzyć za pomocą wytrycha (kiedy pojawia się napis: you failed open the lock, oznacza to, że należy próbować do skutku).

6. Nie trzeba obawiać się dziur w podłodze, bo część z nich może prowadzić do niespenetrowanych jeszcze obszarów na niższym poziomie, nie mówiąc już o tych, które są iluzją.

7. Czasami na klapie w podłodze trzeba położyć ciężki przedmiot, a by np. otworzyły się drzwi bądź zamknęła dziura.

8. Czary mogą posłużyć nie tylko w walce. Jeśli masz kłopoty na bagnach pamiętaj, że Freeze jest czarem zamrażającym.

9. Częste używanie opcji "save" nie zagraża bynajmniej życiu komputera.

To tyle o Lands of Lore. Miłej zabawy.