Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Hyde Park 13 lutego 2003, 10:57

autor: James GOL 007

Recenzja Lands of Lore

Poniższy tekst to recenzja gry Lands of Lore napisana przez znanego recenzenta, który swojego czasu pisał dla Świata Gier Komputerowych.
Poniższy tekst został nadesłany przez naszego czytelnika i został opublikowany w oryginalnej formie.

Mimo tych wszystkich mniejszych czy większych wad, Lands of Lore z pewnością usatysfakcjonuje tych, którzy lubili cykl Eye of the Beholder.

A teraz postaram się w jak największym skrócie przedstawić drogę prowadzącą do ukończenia gry (a ukończenie to wcale nie jest takie proste).

ETAP 1

Najpierw wybrać musisz bohatera. Jest ich czterech: pierwszy chwalący się znajomością magii, drugi twierdzący, że magia magią, a piącha piąchą, trzeci zachwalający swą szybkość i zręczność oraz czwarty uważający, że najlepiej mieć różnorodne umiejętności. Radzę wybrać Ak'shela, który ma zadatki na wyśmienitego maga, a magia w Lands of Lore (zwłaszcza w czasie walk) odgrywa ogromnie ważną rolę.

W Gladstone - zamku dobrego króla Ryszarda - należy koniecznie zabrać Atlas z biblioteki (klucz do niej otrzymasz od króla), który umożliwi rysowanie map i zgłosić się po Dokument do królewskiego doradcy, Gerona (bez niego straż nas nie wypuści). U Victora, królewskiego zbrojmistrza, można kupować i sprzedawać broń, a w gabinecie doktora otrzymać uzdrawiający aloes i balsam oraz ratujący przed działaniem trucizny żeń-szeń.

Po wyjściu z Gladstone znajdziesz się w Northland Forest. Jest tam wejśscie do jaskini bandytów, a w jaskini m. in. latarnia (to jedyna latarnia dostępna w grze, więc radzę ją znaleźć, zresztą leży na widoku). Z portu statek przewiezie Cię do Southland. W karczmie przyłączy się Timothy, a człowiek z pokoju obok ofiaruje kompas. Zamek strzeżony przez Eryka, królewskiego dowódcę, został niestety opanowany przez orki, sam komendant umiera, a Rubin Prawdy skradziono. Z tymi niezbyt dobrymi wiadomościami należy wrócić do Gladstone (tym razem płacąc w porcie za przewiezienie).

ETAP 2

Do Gladstone wdarła się zła czarownica Scotia i choć odegnana przez królewską czarodziejkę, Dawn, zdążyła jednak otruć Ryszarda. Rada Królewska mocą magii tworzy dla króla całun (przypominający nieco szklaną trumnę Królewny Śnieżki), który ma niejako zahibernować ciało, póki nie znajdzie się odtrutka. A kto ma po odtrutkę wyruszyć? Zgadłeś! Tym razem celem jest Draracle Cavern (jaskinia niedaleko zamku, której wejście blokuje ogromny głaz). Wiedźma mieszkająca tam być może będzie mogła pomóc w uratowaniu Ryszarda. W Gladstone pozostanie Timothy, a zamiast niego przyłączy się czteroręki Baccata. Jest on co prawda uczniem Dawn, ale warto rozwijać jego umiejętności walki. Dobrze wyszkolony i dobrze uzbrojony stanie się istnym pogromcą wszelkich maszkar (ciosy zabierające około 200 punktów życia nie będą u niego niczym dziwnym, no ale jak ktoś ma cztery ręce). Otrzymasz również Księgę Czarów, na razie tylko z czarami Spark i Heal (zwłaszcza bez tego ostatniego trudno sobie wyobrazić pomyślne zakończenie gry).

Draracle's Cavern - Baccata zniszczy czarami zagradzający drogę głaz i już można wejść do środka. Spotkasz tu potwory plujące jadem, jadowite pająki, stwory rozpuszczające zbroje kwasem, gigantów i bazyliszki. Można też znaleźć następny czar do Księgi (będzie to Freeze). Najważniejszą sprawą jest odnalezienie srebrnego kielicha i aby tego dokonać, trzeba otworzyć tajne przejście niebieskim kamieniem(Sapphire Eye znajduje się w szkatułce), a nie zielonym. Srebrny kielich Draracle (wygląda ona jak stary diabeł) przyjmie w darze i tylko wtedy da receptę na eliksir (bardzo zagadkowa). Do tego czasu kielicha można używać (uzdrawia), bo jego moc jest niewyczerpana. W jaskini należy też wejść do pomieszczenia z kokonami. W jednym z nich uwięziona jest złodziejka Lora, która przyłączy się do grupy.

Kiedy wyjdziesz z jaskiń, czeka Cię walka z orkami, umierający Timothy i wieść, że Gladstone padło, a Czarna Armia puściła go z dymem. Skradziono też ciało króla Ryszarda. Teraz Twoim zadaniem jest odnalezienie Rady. Napotkany w krzakach Victor przewiezie Cię przez Lake Dread do Opinwood.