Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Hyde Park 13 lutego 2003, 10:57

autor: James GOL 007

Recenzja Lands of Lore

Poniższy tekst to recenzja gry Lands of Lore napisana przez znanego recenzenta, który swojego czasu pisał dla Świata Gier Komputerowych.
Poniższy tekst został nadesłany przez naszego czytelnika i został opublikowany w oryginalnej formie.

ETAP 3

Las jest pełen bardzo silnych i niebezpiecznych koziogłowców. Znajdziesz w nim nowy czar (Lighting) oraz wóz człowieka, na którym ukryła się Dawn. Facet Ci nie ufa, więc czarodziejka na razie się nie pokaże. Teraz skierować się można albo do Upper Opinwood, albo do Ubish Mines, albo na bagna.

Najpierw zwiedźmy Upper Opinwood. To terytorium szkieletonów i szerszeni. Z gniazda tych ostatnich należy zaczerpnąć miodu do butelki (mam nadzieję, że znalazłeś ją w jaskini Draracle) i będzie to pierwszy składnik eliksiru mającego uratować króla (enemy switness). W jednej ze szkatuł jest jadeitowy naszyjnik dający plus jeden poziom w zdolnościach złodziejskich. Tylko jego posiadacz jest w stanie otworzyć inną ze szkatuł zawierającą krasnoludzką zbroję i kuszę "Valkyria". "Valkyria" to broń wspaniała. Zawsze (!) trafia do celu i ma olbrzymią siłę rażenia (np. szerszenia zabija jednym strzałem).

W Upper Opinwood jest też zielona czaszka, którą koniecznie trzeba zabrać, gdyż umożliwi wstęp do kopalń.

Urbish Mines - wejścia pilnuje kreatura, którą pokonać można tylko czarem z zielonej czaszki. W pomieszczeniu na górze jest pergamin z czarem Fireball, trochę flaszek z olejem do lampy oraz dwa bardzo ważne pokoje. W jednym stoi nieczynna maszyna, w drugim pracuje urzędnik. Od niego należy zabrać oskard.

Teraz parę rad, jak przebrnąć przez kopalnie:

1. Dwa koła i przycisk na pierwszym poziomie w zależności od ustawienia albo otwierają dziurę w ziemi albo tworzą teleporter. Skorzystać trzeba z obydwu tych możliwości.

2. Wajchy przy kopalnianym wózku służą do regulacji toru jazdy. Są trzy możliwości ustawienia.

3. Zaginiona część do maszyny jest przy jednym z kościotrupów.

4. Rusty Key otrzymasz od ducha (ożyje drugi szkielet).

5. Shiney Key jest na trzecim poziomie.

6. Przez zawalone kamieniami przejścia trzeba przekopać się oskardem.

7. Ścianę w pomieszczeniu, gdzie cuchnie gazem, należy potraktować czarem Fireball. Wtedy ściana się rozpadnie.

8. Aby wykopać bryłki węgla, trzeba w jedną ze ścian postukać oskardem.

9. Kamienne potwory zabija tylko czar Freeze. Będą przy nich do znalezienia dwa kryształy Stone Blood (następny składnik eliksiru).

10. Maszynę uruchamia się dostarczając jej węgla, wstawiając w odpowiednie znaleziony trybik i pociągając wajchę.

11. Paulson (jedne z członków Rady) jest na czwartym poziomie za drzwiami otwieranymi przez Rusty Key i Shiney Key.

Odnaleziony w kopalniach Paulson (koniecznie wziąć jego klucz - taki złoty stożek) przyłączy się do wyprawy i teraz można skierować kroki na Bagna, a tam ewentualnie odwiedzić kupców, u mędrca rozwiązać zagadkę tajemniczego przepisu uzyskanego od Draracle i sprawa najważniejsza: napełnić buteleczkę bagienną wodą (trzeci składnik eliksiru) i odzyskać Rubin Prawdy. Tak się bowiem złożyło, że bagienny ludek wymordował oddział orków i Rubin jest w posiadaniu władcy bagien. Dostanie się go jako zapłatę za wykonanie zadania, ale radzę go po prostu bezczelnie ukraść. Kiedy będziesz już w posiadaniu Rubinu Prawdy, Dawn wyjdzie z wozu i da swój klucz oraz Vaelan's Cube. Za pomocą tego magicznego przedmiotu należy rozbić barierę, jaką Scotia postawiła w Upper Opinwood.