Artefakty | Podstawy Stalker Zew Prypeci
Aktualizacja:
Artefakty
Wyróżniamy w sumie 27 typów artefaktów (poniżej tabelka z przykładową, prawdopodobną lokalizacją, którą możemy odczytać na mapach ogólnych) z których 23 są "odnawialne" i możemy je znaleźć w różnego rodzaju anomaliach. Pierwsze cztery typy spotykamy natomiast wyłącznie w trakcie wykonywania zadań i na dobrą sprawę nie zabawią w naszych rękach zbyt długo.
W zdobywaniu artefaktów niezwykle istotną rolę odegra posiadany przez nas detektor. Urządzeń tych wyróżniamy w sumie cztery rodzaje. Echo - generuje sygnały świetlne i dźwiękowe, Niedźwiedź - wskazuje kierunek, Weles - dokładne położenie, Swaróg (prototyp) - położenie i okoliczne anomalie. Staramy się jak najszybciej wejść w posiadanie przynajmniej typu Weles, a lepiej - najbardziej zaawansowanego, prototypowego detektora Swaróg (patrz - zadanie 19 (Kuszący interes) sektora Zaton). Wtedy polowanie na artefakty (screen) stanie się prawdziwą przyjemnością.

Handel artefaktami jest najbardziej lukratywnym sposobem na zdobycie gotówki. Najwyższy zysk osiągniemy sprzedając je handlarzowi (punkt 2 na mapie questów) w bazie Stalkerów w Zaton. Beard po ukończeniu zadania 2 (Dziwne Zjawisko) sektora Zaton, będzie mógł zlecić nam odszukanie konkretnego rodzaju artefaktu za który zaproponuje nam wyższą niż zwykle kwotę.
Uwaga - miejsca w których możemy zebrać artefakty oznaczone zostały na mapach ogólnych punktami niebieskimi . Po każdej emisji istnieje pewna szansa, że artefakty na nowo pojawią się w tych właśnie miejscach.
IKONA | NAZWA | WŁAŚCIWOŚCI | MIEJSCE [sektor] (misja) |
![]() | Przemienione Koło | Promieniowanie +6 | [Z - Zaton] (2. Dziwne Zjawisko) |
![]() | Przerobiony Izolator | Promieniowanie +6 | [J - Jupiter] (13. Okresowe emisje psioniczne) |
![]() | Serce Oazy | Regeneracja Zdrowia +2, Zaspokoj. Głodu+1, Odnawianie Energii +2, Leczenie Ran +2, Promieniowanie +4 | [J] (12. Oaza) |
![]() | Kompas | Ochr. termi. +3, Ochr. chem. +3, Ochr. psion.+3, Ochr. elektr. +3, Odnawianie Energii +2, Promieniowanie +4 | [Z] (20. Kompas) |
![]() | Muszla | Odnawianie Energii +4, Promieniowanie +2 | 4 [Z], 12 [Z], 12 [P - Prypeć] |
![]() | Bateria | Odnawianie Energii +2, Promieniowanie +1 | 4 [Z] |
![]() | Kulebiak | Regeneracja Zdrowia +4, Promieniowanie +2 | [Z] (5. Udzielenie Stalkerowi pomocy); 20 [Z] |
![]() | Korale Mamy | Leczenie Ran +2, Promieniowanie +1 | 3 [Z], 2 [J], 6 [J] |
![]() | Śnieżynka | Odnawianie Energii +6, Promieniowanie +3 | 12 [Z], 12[P], 7 [P] |
![]() | Świetlik | Regeneracja Zdrowia +6, Promieniowanie +3 | 14 [J], 10 [J] |
![]() | Bąbel | Promieniowanie -4 | 18 [Z], 14 [J], 15 [J], [P] (1. Niezidentyfikowana Broń / Karabin Gaussa) |
![]() | Płomień | Leczenie Ran +6, Promieniowanie +3 | 6 [Z], 3 [J] |
![]() | Oko | Leczenie Ran +4, Promieniowanie +2 | 17 [Z], 6 [Z], 3 [J], 6 [J], 9 [J] |
![]() | Kula Ognista | Ochr. termi. +6, Promieniowanie +2 | 6 [Z], 6 [J] |
![]() | Dusza | Regeneracja Zdrowia +2, Promieniowanie +2 | 18 [Z], 4 [J], 14 [J] |
![]() | Kamienna Krew | Ochr. chem. +3, Promieniowanie +1 | 14 [J], 15 [J] |
![]() | Kryształ | Ochr. termi. +3, Promieniowanie +1 | 3 [Z], 6 [Z], 17 [Z], 2 [J], 6 [J] |
![]() | Złota Rybka | Max. udźwig +12kg, Promieniowanie +3 | 8 [P] |
![]() | Grawi | Max. udźwig +8kg, Promieniowanie +2 | 3 [J] |
![]() | Gwiazda Wieczorna | Max. udźwig +4kg, Promieniowanie +1 | 10 [Z] |
![]() | Skrętak | Promieniowanie -3 | 7 [Z] |
![]() | Meduza | Promieniowanie -2 | 7 [Z] |
![]() | Blask Księżyca | O. PSI +6, Promieniowanie +2 | 4 [Z], 10 [J] |
![]() | Błysk | Ochr. elektr. +6, Promieniowanie +2 | 4 [Z], 12 [Z] |
![]() | Świecidełko | Ochr. elektr. +3, Promieniowanie +1 | 12 [Z], 4[Z] |
![]() | Kotlet | Ochr. chem. +6, Promieniowanie +2 | 7 [Z], 18 [Z], 4 [J] |
![]() | Kamienny Kwiat | O. PSI +3, Promieniowanie +1 | 7 [Z], 3 [J] |
0
Komentarze czytelników
Predi2222 Legend
w zakończeniu nie pojawia się sekwencja o wdarciu się pijawek na Skadowsk.
Na pewno ? > http://www.youtube.com/watch?v=BdTEEf_8UpE#t=02m25
Czep się poradnika a nie gry, drogi Sherlocku ;)
grish_em_all Legend
Na pewno :) Ten fragment od 2:25 pojawiał się u mnie tylko w przypadku gdy olałem quest z pijawkami zupełnie lub gdy go nie dokończyłem, czyt. nie zagazowałem legowiska. W przeciwnym razie, gdy gaz poszedł, a pozostałych pijawek nie wybiłem, ten moment zakończenia się w ogóle nie pojawiał. Jeżeli u Ciebie jest inaczej, to nie potrafię wyjaśnić dlaczego, grałem zarówno na patchu 1.6.01 jak i 1.6.02, z tym samym skutkiem. Podobnie po zainstalowaniu moda Complete.
Cały czas się czepiam poradnika, drogi Watsonie :) Do samej gry nic nie mam, wręcz przeciwnie. Jeden z moich ulubionych tytułów, wracałem do niego wielokrotnie, właśnie przechodzę kolejny raz, więc zobaczę jeszcze raz jakie dostanę zakończenie. Gaz wpuściłem, zawór odkręciłem, od razu wziąłem nogi za pas ;)
Predi2222 Legend
[20] Teoretycznie jeśli chociaż 1 pijawa przeżyje ,to już zakończenie jest inne . Muszą wszystkie zginąć ,chyba że jest jakiś bug .
grish_em_all Legend
Może faktycznie jakiś błąd, ale z drugiej strony wielokrotnie gra już była przeinstalowana odkąd ją mam, były też pewnie ze 2-3 formaty kompa w międzyczasie. Ciężko przypuszczać żeby jakiś bug się uchował. Tak myślę że jest jeszcze jedno wytłumaczenie: być może te ocalałe pijawki prędzej czy później tak czy inaczej też giną, zabite przez innych stalkerów. W końcu zona żyje własnym życiem i nie raz chodząc po Zatonie można się natknąć na taką pojedynczą pijawkę szukającą szczęścia ;) Kto wie czy to nie te spod stacji antenowej.
Lechiander Legend
Całkiem niezły poradnik.
Ma kilka "niedoróbek", ale to Stalker i Zona żyje własnym życiem, więc rozumiem, że ciężko to opisać.
Każdy średnio rozgarnięty gracz to zakuma. ;)
Oceniam po poprzednich dwóch, które są kompletnie nieużyteczne w każdym względzie.
Tutaj przynajmniej znalazłem większość odpowiedzi.
Szkoda, że ten autor nie robił do wszystkich Stalkerów poradnika.
Dziękuję! :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



























