Final Fantasy VII Remake: Materia - system, porady Final Fantasy VII Remake poradnik, solucja

Kolejny rozdział poradnika do gry Final Fantasy VII Remake zawiera opis mechaniki Materia. Materia, to nic innego jak system magii w grze, która pozwala m.in. na używanie potężnych zaklęć i umiejętności w walce.

Materia to kryształowe kule, które można umieścić w broniach i ekwipunku, by zaczerpnąć ich mocy - Final Fantasy VII Remake: Materia - system, porady - Final Fantasy VII Remake - poradnik do gry

Materia to kryształowe kule, które można umieścić w broniach i ekwipunku, by zaczerpnąć ich mocy. Dla przykładu Magic Materia, pozwala ci rzucać zaklęcia ognia, lodu, przywoływać magię lecznicą. Możesz dopasować umiejętności pod różne postacie i dostosowywać wszystko do swojego stylu rozgrywki. Wystarczy, że otworzysz okno ekwipunku, przejdziesz do broni/akcesoriów i zaczniesz umieszczać tam odpowiednie materie. Zwróć uwagę, liczba slotów w każdej broni/w akcesoriach jest ograniczona - musisz więc wybrać kilka, z ciągle rosnącej puli. W późniejszych etapach gry możesz wykupić umiejętności w broniach, które m.in. zwiększają liczbę slotów.

Warto, by twoja drużyna była wyposażona w rozmaite odmiany Materii, bo różni wrogowie są podatni na różne ataki (mają określone słabości/weaknesess na żywioły). Wiele umiejętności staje się jeszcze potężniejsze przy ich używaniu, zdobywając przy tym punkty AP. Dla przykładu, fire staje się Fira i potem Firaga, Thunder - Thundara - Thundaga itp. Dobrze postawić więc na różnorodność i dobre przygotowanie drużyny.

Kilka rad:

  1. Materia od Chadley o imieniu Assess daje informację o wrogach, na co są podatni itp. Warto, by przynajmniej jeden członek drużyny miał ją wyposażoną i w walce skanował wrogów.
  2. Deadly Doge, materia Clouda zadaje masę obrażeń obszarowych przy unikach - warto ją używać, szczególnie na początku gry.
  3. Przynajmniej jedna aktywna postać powinna mieć leczniczą Materię na sobie. Healing materia to podstawa w walce.
  4. Zauważ, że niektóre bronie mają łączone sloty. Możesz użyć np. Materii Elemental Materia, obok włożyć Lightning Materia, a twoje ataki będą teraz dodatkowo zadawać elektryczne ataki. Jest to szalenie przydatne na bossów, którzy mają określone słabości na żywioły.

WIĘCEJ O MATERII:

  1. Materie i Summony - najważniejsze informacje o tych mechanikach,
  2. Summoning Materia - wszystko o tym typie materii,
  3. Najlepsze Materie - opisy, porady, wskazówki,
  4. Materia - jak ulepszać? - informacje o ulepszaniu materii oraz osiągnięcia z nią związane,
  5. Zielone Materie - jak zdobyć? - opis, jak dotrzeć i jak zdobyć wszystkie Magic Materie,
  6. Niebieskie Materie - jak zdobyć? - opis, jak dotrzeć i jak zdobyć wszystkie Support Materie,
  7. Żółte Materie - jak zdobyć? - opis, jak dotrzeć i jak zdobyć wszystkie Command Materie,
  8. Purpurowe Materie - jak zdobyć? - opis, jak dotrzeć i jak zdobyć wszystkie Independent Materie,
  9. Czerwone Materie - jak zdobyć? - opis, jak dotrzeć i jak zdobyć wszystkie Summon Materie.