Final Fantasy VII Remake: Walka - tryb aktywnej pauzy, ATB Final Fantasy VII Remake poradnik, solucja

W tym rozdziale poradnika do gry Final Fantasy 7 Remake, odnajdziesz opis mechaniki walki.

Walka w remakeu FF7 zdecydowanie się rożni w przeciwieństwie do klasycznej odsłony - Final Fantasy VII Remake: Walka - tryb aktywnej pauzy, ATB - Final Fantasy VII Remake - poradnik do gry

Walka w remake'u FF7 zdecydowanie się rożni w przeciwieństwie do klasycznej odsłony. W przeciwieństwie do walki turowej, mamy bowiem kilka opcji. Na samym początku gry wybieramy, czy chcemy grać w normalny sposób, czy skorzystać z tzw. classic mode. Normalny tryb gry sprawi, że będziesz walczył z wrogami w trybie aktywnym. Walka mocno przypomina serię Kingdom Hearts, choć przełączamy się m.in. między członkami drużyny, wykorzystujemy potężne umiejętności i korzystamy z systemu materia (magia).

Podczas walki napełniamy wskaźnik ATB (Active Time Battle) - Final Fantasy VII Remake: Walka - tryb aktywnej pauzy, ATB - Final Fantasy VII Remake - poradnik do gry

Podczas walki napełniamy wskaźnik ATB (Active Time Battle). Ten pasek umożliwia rzucanie zaklęć i używanie potężnych umiejętności podczas walki. W czasie walki możesz korzystać z menu Commands, co uruchomi bardzo spowolniony przebieg akcji (coś na kształt pauzy, choć czas płynie bardzo powoli). Możesz wtedy użyć zaklęcia bohaterów, wybrać umiejętności, czy wykorzystać przedmioty, by się np. uleczyć.

W każdym momencie gry możesz również przełączyć się na Classic mode. W tym trybie, bohaterowie będą blokować ataki, sami atakować i unikać ciosów. Twoim zadaniem będzie tylko obsługa opcji ATB - rzucanie zaklęć, wybór umiejętności itp. ten tryb przeznaczony jest głównie dla fanów pierwotnej rozgrywki.