Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 2 Grobowiec Eilram - solucja
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Star Wars Jedi: Fallen Order znajduje się opis przejścia Grobowca Eilram badanego w drugim rozdziale kampanii. Zamieściliśmy rozwiązania wszystkich obowiązkowych zagadek środowiskowych, których w grobowcu jest wyjątkowo dużo. W dalszej części solucji (już po odblokowaniu pchnięcia Mocy) podpowiadamy jak opuścić grobowiec oraz jak pokonać bossa AT-ST.
- Dotarcie do centralnej sali grobowca
- Dotarcie do miejsca zdobycia Pchnięcia Mocy
- Rozwiązanie zagadki z trzema sferami
- Opuszczenie grobowca
- Powrót do statku drużyny
- Pojedynek z bossem: AT-ST
Dotarcie do centralnej sali grobowca


Skorzystaj ze schodów. W trakcie całego pobytu w grobowcu uważaj na potwory z kolcami Skungus. Są one nieruchome, ale mogą zadać duże obrażenia jeśli wejdziesz w kontakt z nimi. Nie śpiesz się podczas przechodzenia przez lokacje gdzie występują i zawsze sprawdzaj gdzie zamierzasz doskoczyć lub wylądować.
Przebiegnij po ścianie i zalicz zjazd do dużej sali. Zacznij od pozbycia się tutejszych potworów. Do zaliczenia jest tu pierwsza zagadka ze sferą, która polega na przetransportowaniu kuli do centralnego slotu. W rozwiązaniu tej zagadki pomogą ci mechanizmy podobne do tego z obrazka 1. Wchodzenie w interakcję z nimi doprowadza do otwierania lub zamykania strumienia powietrza mogącego popchnąć kulę. Sfera może przetoczyć się w kilka różnych miejsc i rozbić fragmenty ścian odblokowując dostęp do tutejszych sekretów. Uruchamiaj kolejne tunele aż kula dotoczy się do pokazanego na obrazku 2 centralnego slotu.


Możesz już przejść dalej, aczkolwiek uważaj na nowe potwory. Rozbij drobne przeszkody i dotrzyj do pomieszczenia z wiszącą konstrukcją ze sferą. Zacznij tu od skorzystania z interaktywnej ściany. Po dotarciu na górę użyj mechanizmu z obrazka 1 żeby wypuścić powietrze. Centralna konstrukcja zacznie się bujać. Ustaw się z boku, doskocz do niej i złap się jej ścianki - pokazuje to obrazek 2.
Odskocz gdy znajdziesz się blisko nowej półki i przebiegnij po ścianie do miejsca, w którym znajduje się punkt medytacji.
Dotarcie do miejsca zdobycia Pchnięcia Mocy

W nowym dużym pomieszczeniu przebywa strażnik Tomb Guardian. Walka z nim nie jest obowiązkowa, choć warto poćwiczyć pokonywanie tego typu wrogów. To znacznie bardziej wytrzymały przeciwnik od wcześniej napotykanych. Unikaj przede wszystkim ataków dystansowych strażnika oraz silnych uderzeń wykonywanych w trakcie walki wręcz, zwłaszcza tego sygnalizowanego na czerwono. Okazji do własnych ataków szukaj po tym jak strażnik wykona nieudany (powolny) atak.
Na potrzeby awansowania w eksploracji skarbca zainteresuj się sferą zlokalizowaną niedaleko punktu medytacji. Tuż obok niej znajduje się mechanizm otwarcia strumienia powietrza. Użyj go, a kula zostanie przepchnięta kilka metrów do slotu. Po lewej stronie wysuną się nowe półki (pokazuje je powyższy obrazek) i będziesz mógł zacząć się na nie wspinać.

Skorzystaj ze ściany do wspinaczki i przebij się przez małe przeszkody. Rozpocznie się nowy trudny zjazd, w trakcie którego musisz idealnie doskoczyć do wiszącej liny i następnie do ściany, po której należy przebiec.
W jednym z kolejnych pomieszczeń występują strumienie powietrza, których nie można zamykać. Musisz w rezultacie brać poprawki podczas wymierzania każdego skoku i ustawiać się trochę z boku, gdyż bohater zostanie ściągnięty na bok w trakcie lotu. W następnym pomieszczeniu dotrzyj do mechanizmu otwarcia tunelu powietrza, który zepchnie wszystkie potwory Skungus. Przejdź na drugi koniec i wykonaj skok (powyższy obrazek). Cal zostanie popchnięty przez strumień powietrza, dzięki czemu skok będzie dłuższy.

W nowej lokacji przebywa kolejny Tomb Guardian, aczkolwiek strażnik już na starcie zostanie osłabiony przez eksplodujące Skungusy. Mimo wszystko nie lekceważ przeciwnika i nie podejmuj zbyt dużego ryzyka w trakcie walki. Po wygranym pojedynku dotrzyj do pionowego strumienia powietrza i doskocz z jego pomocą do górnej półki.
Użyj znanego już mechanizmu żeby otworzyć nowy tunel powietrza. Wykonaj skok w stronę pokazanej na obrazku półki. Cal powinien zostać popchnięty przez poziomy strumień powietrza. Przebij się przez małe przeszkody żeby przejść dalej.

Znajdziesz się w dużym korytarzu. Kieruj się prosto i dotknij zamkniętej bramy. Po znalezieniu się w korytarzu z wiejącym wiatrem podążaj prosto i ignoruj obiekty, z którymi będzie zderzał się Cal. Załączy się nowa scena z przeszłości (flashback) z jednej z lekcji, której poddany został główny bohater. Odblokujesz pchnięcie Mocy (Force Push). W celu zaliczenia lekcji wciskaj przycisk użycia nowego ataku (R2 / prawy trigger na konsolach) do odrzucania piłek.
Po powrocie do grobowca użyj pchnięcia Mocy na centralnej bramie doprowadzając do jej zburzenia (od tego miejsca możesz też używać pchnięcia Mocy w wielu innych miejscach, które wcześniej były niedostępne).

Wejdź do okrągłego pomieszczenia, w którym obejrzysz nowe nagranie hologramu i dowiesz się o planecie Kashyyyk jako kolejnym miejscu do zbadania.
Po chwili pojawi się nowy strażnik Tomb Guardian. Nowo odblokowane pchnięcie Mocy może ci pomóc w wygraniu tego pojedynku - aktywuj pchnięcie gdy strażnik wykonuje jeden z silnych ataków doprowadzając do jego przerwania i chwilowego wystawienia przeciwnika na kolejne ataki w wykonaniu głównego bohatera.
Rozwiązanie zagadki z trzema sferami

Powrócisz do centralnej sali z punktem medytacji (uwaga - gra odblokowała nowe umiejętności do zakupu!) i musisz tu rozwiązać zagadkę z umieszczeniem trzech sfer w odpowiednich slotach.
Zacznij od ustawienia się przy pierwszej sferze, czyli tej, którą wcześniej popchnął strumień powietrza. Możesz ją przepychać z wykorzystaniem pchnięcia Mocy. Doprowadź do umieszczenia jej w nowym dolnym slocie z powyższego obrazka. Odblokuje to po prawej stronie nowe przejście.

Zbadaj nowe przejście. Po drodze trzeba złapać się interaktywnej ściany i przesuwać w lewo. W górnym korytarzu znajduje się druga sfera. Zacznij używać na niej pchnięcia Mocy i doprowadź do zrzucenia jej do centralnej sali.
Naprowadź drugą sferę na "koryto" z powyższego obrazka - otacza ono miejsce, w którym umieszczona została pierwsza sfera. Popychaj drugą sferę aż przetoczy się ona do "wyrzutni" i zostanie katapultowana na wyższy poziom przez strumień powietrza. Druga sfera powinna zatrzymać się w górnym slocie.

Przebij się do pomieszczenia z wiszącym ładunkiem z trzecią sferą. Wdrap się na górę żeby użyć pchnięcia Mocy na ładunku i uwolnić trzecią sferę. Przebij się następnie wraz z nią do centralnej sali.
Tak samo jak w przypadku drugiej sfery naprowadź trzecią sferę na koryto. Po tym jak zacznie się ona przetaczać dwa strumienie powietrza będą ją utrzymywały w ciągłym ruchu. Dotrzyj do miejsca z powyższego obrazka, czyli nad pierwszą sferę.


Zaczekaj aż podróżująca trzecia sfera zostanie katapultowana i aż znajdzie się przed bohaterem. Szybko użyj spowolnienia żeby zatrzymać trzecią sferę (obrazek 1). Następnie użyj pchnięcia Mocy żeby popchnąć sferę do trzeciego slotu. Cała konstrukcja podwyższy się (obrazek 2).
Opuszczenie grobowca

Możesz skorzystać z wąskiej ściany do wspinaczki żeby dotrzeć do slotu z trzecią sferą. Doskocz do pobliskich krawędzi i wdrap się na wyższą półkę. Możesz tu zburzyć osłabiony fragment ściany (powyższy obrazek).
Powrócisz do pomieszczenia z windą. Wypchnij tutejszeją sferę ze slotu i pozwól żeby stoczyła się na dół. Zatrzymaj się na płycie nasikowej żeby wprawić windę w ruch i opuścić grobowiec Eilram.
Powrót do statku drużyny

Musisz teraz powrócić do statku kosmicznego drużyny. Po tym jak znajdziesz się z powrotem w ruinach zacznij od zatrzymania się przy punkcie medytacji. W ruinach pojawili się nowi Szturmowcy. Skorzystaj z okazji, że możesz zaatakować ich z zaskoczenia i uważaj na dowódcę (Commander) mogącego podrzucać granaty (szybko odskakuj zanim eksplodują).
Po walkach wyrusz prosto. Zburz ścianę z użyciem Pchnięcia Mocy i zalicz nowy zjazd po pokrytej lodem powierzchni. Jest on dość wymagający. W kilku miejscach trzeba idealnie skoczyć, przebiec po ścianie lub złapać się liny. Bohater docelowo dotrze do lodowych jaskiń (Ice Caves). Tuż obok miejsca gdzie zakończyłeś zjazd znajduje się punkt medytacji.

Pełna eksploracja lodowych jaskiń nie jest obowiązkowa. W jaskiniach znajdują się oznaczone na zielono na holomapie trzy różne windy podróżujące na powierzchnię. Na potrzeby jak najszybszego dotarcia do statku bohaterów skorzystaj z windy zaznaczonej na dołączonym obrazku.
W drodze do wspomnianej windy spotkasz m.in. lodowego potwora Jotaz, ale stoczenie pojedynku z nim jest całkowicie opcjonalne. Uważaj także na Szturmowca z wyrzutnią rakiet i zaatakuj go gdy będzie przeładowywał broń. Uruchom windę i zaczekaj aż dotrze na powierzchnię. Koniecznie odpocznij przy nowym punkcie medytacji i dopiero wtedy wyrusz w stronę lądowiska gdzie rozpoczynałeś eksplorację Zeffo.
Pojedynek z bossem: AT-ST

Po dotarciu na lądowisko zostaniesz zmuszony do pokonania maszyny kroczącej AT-ST. Dysponuje ona trzema głównymi typami ataków:
- Ostrzał z blasterów - Możesz odbijać pociski mieczem świetlnym, ale będą one uszkadzały AT-ST jedynie w niewielkim stopniu.
- Rozrzucanie granatów - Wejście w kontakt z którymś z nich porazi bohatera prądem. Możesz używać pchnięcia Mocy żeby rzucać nimi w bossa.
- Wystrzeliwanie rakiet - Są one samonaprowadzalne, ale można ich unikać dzięki uskokom. Alternatywnie możesz zawracać je w stronę AT-ST dzięki pchnięciu Mocy.

Najlepszym sposobem na szybkie osłabianie AT-ST jest atakowanie mieczem świetlnym dolnych kończyn maszyny. AT-ST nie będzie oczywiście pozostawał bezczynny. Odskakuj gdy tylko zauważysz upadający obok granat. Do atakowania powracaj po tym jak granat eksploduje.
Po pokonaniu AT-ST możesz wsiąść na pokład statku drużyny i odlecieć z planety.
0
- Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Opis przejścia
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Główna kampania
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Lista wszystkich misji
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Prolog (Wysypisko) - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 1 Bogano - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 2 Zeffo - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 2 Grobowiec Eilram - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 3 Kashyyyk - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 3 Powrót na Zeffo - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 3 Grobowiec Miktrulla - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 4 Więzienie - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 4 Powrót na Kashyyyk - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 4 Dziewiąta Siostra i opuszczenie Kashyyyk - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 5 Dathomir - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 5 Gorgara i Grobowiec Kujeta - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 5 Ilum - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 5 Powrót na Dathomir i walka z Malicosem - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 6 Powrót na Bogano - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Rozdział 6 Fortress Inquisitorius - finał - solucja
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Główna kampania
- Star Wars Jedi Upadły zakon: Opis przejścia
Komentarze czytelników
tomekz258 Junior
Help co zrobić na początku w pociągu przy tym kole? Moc spowalniania nie działa...
user38071778b0 Junior
Pomocy nie umiem wrócić do podziemnej jaskini na datomirze czy jest taka możliwość ponieważ zapomniałem odblokować skrótu i nie mam jedenj skrzyni proszeee
gilug351379320b Junior
Czy jak ukończe grę to nadal mogę grać na tym zapisie by zebrać wszysyko na 100%?
Bulaj10 Junior
Witam.
Nie mogę pokonać Dziewiątej Siostry i przejść dalej, mimo tego, że doprowadzam walkę do końca. Za każdym razem po końcowym "siłowaniu się" na miecze jestem pokonany i odbiera mi Siostra całe życie. Proszę o podpowiedź: Co trzeba robić w trakcie zwarcia mieczy ?
Pozdrawiam
Bulaj
radoslaww2 Junior
Super poradnik od razu przeszedłem po jego przeczytaniu walkę z dziewiąta siostra dzięki
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.