Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War Three Kingdoms - poradnik do gry

Total War Three Kingdoms - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Formacje jednostek | Wojsko w Total War Three Kingdoms Total War Three Kingdoms poradnik, porady

Z uwagi na mocno taktyczny charakter rozgrywki w Total War: Three Kingdoms, gra oferuje możliwość ustawienia większości jednostek w jeden z wielu dostępnych formacji. Te, prócz aspektu wizualnego, oferują rozmaite premie do skuteczności w walce, pozwalając, na przykład, lepiej radzić sobie z konnicą czy przeciwdziałać flankowaniu. Z tego rozdziału dowiesz się, jak korzystać z formacji i jakie formacje dostępne są w najnowszej odsłonie serii Total War.

Jak korzystać z formacji?

Z formacji korzystać można wyłącznie podczas bitwy. Gdy ta się rozpocznie, wybierz interesujący Cię oddział i następnie kliknij na jedną z ikonek wyświetlonych nad portretem danej jednostki. Po kliknięciu w interesującą Cię formację, jednostka potrzebować będzie kilka sekund na to, by zmienić szyk i ustawić się wedle nowego rozkazu. Gdy jednostka się ustawi, otrzyma wszelkie premie związane z daną formacją.

Dostępne formacje

Każda jednostka posiada inne dostępne dla niej formacje - te podejrzeć można na karcie jednostki. - Formacje jednostek | Wojsko w Total War Three Kingdoms - Total War Three Kingdoms - poradnik do gry
Każda jednostka posiada inne dostępne dla niej formacje - te podejrzeć można na karcie jednostki.

W grze Total War: Three Kigndoms dostępne są następujące formacje bojowe:

  1. Luźny (Loose) - formacja dostępna dla wszystkich oddziałów. W niej wszyscy żołnierze wchodzący w skład jednostki stoją w luźnych odstępach. Sprawia to, iż jednostka jest trudniejsza do trafienia przez strzelców czy artylerię, jednak jest też podatna na ataki kawalerii.
  2. Klin (Wedge) - formacja dostępna wyłącznie dla konnicy. Oddział ustawia się w formie klina, otrzymując premię do masy, prędkości szarży i zadawanych obrażeń, jednak kosztem zbroi i ogólnej szybkości poruszania się. Świetna formacja do rozbijania szeregów wroga i przebijania się do bardziej wrażliwych celów.
  3. Diament (Diamond) - druga formacja unikalna dla konnicy, która podnosi masę, obrażenia od szarży i uniki w zwarciu, obniżając jednakże ogólną prędkość poruszania się.
  4. Pusty Kwadrat (Hollowed Square) - dostępna wyłącznie dla jednostek wyposażonych w glewie (Glaive). Zwiększa szansę na unit jednostek wchodzących w oddział i pozwala skutecznie odbijać wrogą szarżę z każdego kierunku, jednakże kosztem braku możliwości poruszania się. Świetna formacja do ochrony flank przed wrogą konnicą.
  5. Ściana włóczni (Spear Wall) - kolejna formacja dostępna wyłącznie dla jednostek wyposażonych w glewie. Formacja ta zwiększa znacząco odporność oddziału na szarżę i podnosi jej szansę na unik, jednak ogranicza prędkość poruszania się jednostki do marszu.
  6. Żółw (Turtle) - formacja dostępna wyłącznie dla piechoty z toporami i tarczami. Formacja ta znacząco zwiększa skuteczność jednostki przeciwko szarżom i sprawia, że są praktycznie niewrażliwi na ostrzał łuczników wroga, jednak zmniejsza to ich szybkość ataku i ogranicza prędkość poruszania się do marszu.
  7. Okrąg (Circle) - formacja dostępna dla piechoty walczącej w zwarciu. Formacja sprawia, iż żołnierze w oddziale ustawiają się blisko siebie w kształcie okręgu, przez co oddział jest niewrażliwy na flankowanie. Sama formacja podnosi ochronę przeciwko szarży, szansę na zablokowanie ataku z dystansu i unik w walce wręcz, jednak zmniejsza szybkość ataku jednostki i sprawia, iż nie może się ona ruszyć do momentu zmiany formacji.

Uwaga - pamiętaj, iż niektóre jednostki (w szczególności milicja) nie pozwalają korzystać z formacji bojowych.