Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dostępne jednostki elitarne | Kosmiczni Marines | Porady Poradnik Dawn of War III

Ostatnia aktualizacja: 12 maja 2017

Ekran wyboru jednostek elitarnych Kosmicznych Marines. - Dostępne jednostki elitarne | Kosmiczni Marines | Porady - Warhammer 40,000: Dawn of War III - poradnik do gry
Ekran wyboru jednostek elitarnych Kosmicznych Marines.

Dla frakcji Kosmicznych Marines, podobnie jak i w przypadku Eldarów i Orków, dostępnych jest łącznie 9 jednostek elitarnych. Są to: Egzekutorzy Żelaznej Puszczy, Kronikarz Jonah Orion, Kapelan Diomedes, Gabriel Angelos, Terminatorzy, Terminatorzy Szturmowi, Czcigodny Drednot, Imperialny Rycerz Paladyn i Imperialny Rycerz Solaria.

Egzekutorzy Żelaznej Puszczy

Najtańsza jednostka elitarna Kosmicznych Marines, która doskonale sprawdza się w początkowych etapach rozgrywki. Jest to po prostu znacznie wzmocniona wersja Taktycznych Marines, których wyposażyć można, za darmo, w miotacze ognia, bądź wyrzutnie rakiet. Pierwsza nadaje się do niszczenia piechoty wroga, w dodatku nie wymaga aktywacji jak w przypadku Taktycznych Marines, druga znacznie zwiększa ich skuteczność przeciwko opancerzonym celom.

Posiadają bardzo użyteczną doktrynę, która pozwala im rozstawiać się w dowolnym miejscu na mapie. Co więcej, możesz także rozstawić dowolną, inną jednostkę elitarną tuż przy nich, doskonale nadaje się to więc do nagłego ataku na wrogą bazę, czy wskoczenie w sam środek wrogiej armii. Posiadają także zdolność specjalną która pozwala graczowi ich odesłać - gdy to zrobisz, możesz wezwać ich natychmiast ponownie, z pełnym zdrowiem i nową bronią do wyboru.

Kronikarz Jonah Orion

Na papierze Jonah Orion wygląda znakomicie - dobra jednostka wsparcia, z bardzo użytecznymi zdolnościami. Dzięki nim może razić wrogów przy pomocy błyskawic, wzmacniać sojusznicze oddziały, a, w razie konieczności, rozłożyć tarczę, która powstrzyma ataki i ruch jednostek nieprzyjaciela. Największy problem wiąże się jednak z ową tarczą - odpowiednio wykorzystana, potrafi uratować jednostki, bądź uniemożliwić wrogowi ucieczkę. Jednakże, sojusznicze jednostki znajdujące się wewnątrz także nie mogą strzelać w cele przebywające po za tarczą i nie są w stanie opuścić obszaru ochronnego, przez co zdolność, w nieodpowiedniej sytuacji, to po prostu pułapka śmierci.

Obecność Jonaha na polu walki wpływa także na działanie zdolności "Wnieś Chorągiew" Kosmicznych Marines. Gdy został on wezwany, chorągiew, prócz swoich standardowych bonusów, zapewni także tarczę (taką samą, jak Jonah), blokującą ataki i ruch jednostek. Ponownie, może to skończyć się na utworzeniu pułapki śmierci. Jest to więc jednostka elitarna, która wymaga bardzo dużo wprawy.

Kapelan Diomedes

Diomedes to niejako połączenie Gabriela Angelosa i Jonaha Oriona. Jest to postać, która częściowo nastawiona jest na wspieranie sojuszniczych wojsk, a częściowo też na przyjmowaniu na siebie ataków wroga. Jednakże, przez fakt, iż walczy on na bliskim dystansie i posiada tylko jedną zdolność specjalną, jest on znacznie mniej użyteczny niż inne jednostki elitarne. Częściową rekompensatą jest fakt, iż jego doktryna działa podobnie jak ta Machy z frakcji Eldarów - gdy jedna z twoich jednostek elitarnych ma umrzeć, zamiast tego staje się niewrażliwa na ataki, co może pozwolić uciec jej z pola walki. Jednakże, zdolność ta ma bardzo długi czas odnowienia.

Gabriel Angelos

Podstawowa jednostka elitarna, którą posiada każdy gracz na początku rozgrywki i z którą spędza się dużo czasu podczas kampanii dla pojedynczego gracza. Gabriel Angelos lśni przede wszystkim w pierwszych kilkunastu minutach gry, gdy na polu walki brak jeszcze dużych ilości jednostek walczących na dystans. W pojedynkę, jest on w stanie bez problemu wyeliminować nawet kilka oddziałów wroga, a jeden na jeden poradzi sobie z każdą jednostką elitarną w tej cenie.

Problem jednak zaczyna się wraz z rozwojem gry, gdy gracze posiadają coraz więcej jednostek - zdolności Gabriela nie są wtedy zbyt przydatne, a fakt, iż walczy on w zwarciu i porusza się stosunkowo powoli nie ułatwia mu zadania. Przez to Gabriel doskonale radzi sobie przez pierwsze 15-20 minut starcia, potem jego skuteczność znacząco spada.

Terminatorzy

Oddział potężnych Terminatorów to jednostki bardzo skuteczne w walce. Posiadają bardzo dużo punktów zdrowia, są w stanie poradzić sobie z każdym nieopancerzonym celem, głównie na dystans, do czego są stworzeni (choć nie są kompletnie bezużyteczni w zwarciu), a najbardziej błyszczą podczas starć z dużymi grupami wrogiej piechoty, którą są w stanie zdziesiątkować przy pomocy swoich rakiet. Poruszają się ekstremalnie wolno, jednak posiadają na wyposażeniu zdolność teleportacji, która pomaga im sprawnie przemieszczać się po polu walki.

Byłaby to jednostka idealna, gdyby nie fakt, iż kosztuje aż 6 punktów elitarnych. Wezwanie jej na środkowym etapie rozgrywki prawie na pewno odetnie cię od możliwości wykorzystanie jednego z tytanów (Imperialni Rycerze), gdyż ponowne uzbieranie nawet tych 6 punktów to przynajmniej 10 minut gry. Warto ich wziąć, gdy nie planujesz korzystać z usług Imperialnych Rycerzy - w przeciwnym wypadku trzymaj się od nich z daleka.

Terminatorzy Szturmowi

Terminatorzy Szturmowi to jednostka dość podobna do regularnych Terminatorów, z tym, że wyspecjalizowani są w walce w zwarciu. Nie posiadają żadnych broni dystansowych, jednak zadają olbrzymie obrażenia wręcz. Posiadają także zdolność specjalną, która pozwala im ranić wszystkie pobliskie jednostki wroga, dodatkowo je spowalniając i ogłuszając. Podobnie jak Terminatorzy, posiadają także zdolność Teleportacji, która pomaga im przemieszczać się po polu walki.

Jednakże, jednostki te są kompletnie nieopłacalne. Mimo, iż bardzo ciężko ich powalić, są ekstremalnie powolni (Teleportacja posiada dość długi czas odnowienia) i walczą jedynie wręcz, przez co praktycznie każda jednostka w grze jest w stanie ich przegonić i jednocześnie nękać ogniem. Największym minusem jest jednak ich olbrzymia cena - 7 punktów elitarnych to tylko 2 mniej niż Imperialny Rycerz Paladyn. Nie warto korzystać z ich usług.

Czcigodny Drednot

Czcigodny Drednot to zmodyfikowana wersja jednostki dostępnej dla Kosmicznych Marines. Stworzona z myślą o walce na duży dystans, jest w stanie poradzić sobie praktycznie z każdym celem na polu walki - a w starciu jeden na jeden żaden pojazd nie przetrwa dłużej niż kilkanaście sekund. Dodatkowo, posiada zdolność pozwalającą wystrzelić mu potężny pocisk plazmy, który potrafi spustoszyć wrogą armię. Co więcej, gdy Czcigodny Drednot jest na polu walki, działa plazmowe (po wykupieniu odpowiedniego ulepszenia) Taktycznych Marines się nie przegrzewają - jeśli często korzystasz z dużych ilości tych jednostek, Czcigodny Drednot jest obowiązkowy.

Jednakże, trapi go ten sam problem, co Terminatorów Szturmowych - koszt rekrutacji. Wymaga aż 7 punktów elitarnych, które można wykorzystać znacznie lepiej, czekając kilka dodatkowych minut i wzywając na pole walki jednego z Imperialnych Rycerzy.

Imperialny Rycerz Paladyn

Imperialny Rycerz Paladyn to prawie najdroższa jednostka elitarna w grze, jest jednak ku temu przyczyna. Jak każda jednostka-tytan (wszystkie oddziały rekrutowane za 9+ punktów elitarnych), jest w stanie zdziesiątkować wrogą armię w pojedynkę, odwracając losy całego starcia. Atakuje zarówno z dystansu, jak i wręcz, posiadając przy tym trzy zdolności specjalne. Tarcz pozwala pochłonąć ataki dystansowe z danego kierunku, co może umożliwić twojej drużynie przedarcie się do wrogiej armii bez ponoszenia jakichkolwiek strat.

Dwie pozostałe zdolności są czysto ofensywne. Jedna pozwala wystrzelić potężny pocisk, który przebija wszystkie jednostki wroga, zadając olbrzymie obrażenia, druga z kolei wykorzystywana jest do niszczenia oddziałów, które atakują Imperialnego Rycerza wręcz. Jest to bardzo droga jednostka, gdyż kosztuje aż 9 punktów elitarnych, jednak jeśli tylko jest taka możliwość, warto wezwać ją na pole walki - może obrócić losy każdego starcia na twoją korzyść.

Imperialny Rycerz Solaria

Najdroższa jednostka elitarna w grze, jedyna, która kosztuje aż 10 punktów elitarnych. Jest to, po prostu, ruchoma forteca, która zadaje olbrzymie obrażenia dystansowe i jest jednocześnie praktycznie nie do zabicia. Jest skuteczniejsza w zadawaniu obrażeń od Imperialnego Rycerza Paladyna, głównie za sprawą dwóch zdolności specjalnych. Jedna pozwala znacząco zranić oddziały znajdujące się przed nią, druga natomiast wystrzelić potężne pociski, w 6 wskazanych miejsc, które potrafią wybić całą armię wroga w kilka sekund.

Co więcej, posiada zdolność pasywną, która sprawia, iż wraz z prowadzeniem ostrzału jednostka przegrzewa się. Gdy to nastąpi, Imperialny Rycerz Solaria poruszać będzie się wolniej, jednak jej ataki będą wzmocnione i powodować będą większe szkody. Jednostka ta jest bardzo droga, gdyż ubieranie 10 punktów może kosztować cię całe starcie, jednak jej obecność na polu walki może w krótkim czasie przesądzić o starciu na twoją korzyść.