Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ideologia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV poradnik Hearts of Iron IV

Ideologia

Drzewko ideologii nie ma bezpośredniego wpływu na umacnianie potęgi twojego kraju, ale dzięki kilku ciekawym wzmocnieniom możesz uzyskać za jego sprawą szereg korzyści, które w starciu z innymi krajami mogą okazać się nieocenione.

Ważnym aspektem rozwijania kraju w tym kierunku jest utrzymanie własnego ustroju. Wszelkie aspekty związane z konkretnymi ustrojami zostały omówione w pierwszej części rozdziału poświęconego nacjom. Musisz mieć na uwadze, że istnieje kilka sposobów na zmianę ustroju politycznego. Jeśli mówimy o środkach zewnętrznych, to podstawowym czynnikiem w tym zakresie są działania dyplomatyczne promujące inny model ustroju. W zależności od kraju, który podejmuje tego typu działania oraz ilości zainteresowanych nacji siła oddziaływania może być różna. Ta kwestia zostanie szerzej omówiona w rozdziale poświęconym dyplomacji.

Zmiany ideologii mogą być związane też z twoimi działaniami i cele polityczne są jednym z tym czynników, które mogą bezpośrednio wpłynąć na panujący ustrój. Nawet jeśli po rozpoczęciu rozgrywki twój kraj jest np. demokratyczny, to nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś zmienił nastawienie. Jest to oczywiście proces na tyle długotrwały, na ile jesteś w stanie poświęcić siłę polityczną żeby to osiągnąć. Ważnym modyfikatorem w tym zakresie jest "odporność na zmianę ideologii". W zależności od współczynnika procentowego tego modyfikatora twoje lub zewnętrzne działania mogą przynosić rozmaite efekty. Jednym słowem niektóre kraje są podatne na zmianę kierunku politycznego, a inne wręcz przeciwnie.

Poniżej zostały omówione wszystkie cele narodowe związane z ideologią. Na potrzeby poradnika zostały podzielone na ścieżki: kolektywną i liberalną. Każda z nich ma jeszcze dwie oddzielne sekcje, które determinują określony model ustroju lub zachowań. Wszystkie ścieżki mają wspólne zakończenie, ujęte w ostatniej sekcji rozdziału.

Wstęp

Ikona

Nazwa

Korzyści

Nowe programy polityczne - Ideologia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Nowe programy polityczne

Siła polityczna +120

Komentarz: Swoisty wstęp do rozważania nad określonymi ideologiami. Warto zrealizować go dosyć szybko z uwagi na dodatkowy wpływ siły politycznej. Nie jest to wpływ dosyć duży, aczkolwiek czas na opracowanie celu się zwraca a dodatkowo zyskujesz jeszcze 50 pkt do dyspozycji. Opracowanie go przyśpieszy czas reakcji na rozmaite sytuacje w których się znajdziesz, związane głównie z czynnikami zewnętrznymi. Jest to też jedyny cel polityczny z tego zakresu, który do niczego cię nie zobowiązuje i nie zamyka żadnej z dróg, którymi może podążyć twój naród.

Ścieżka kolektywna

Jeśli rozpoczynasz grę jako komunista / faszysta to z realizacją tego celu możesz wstrzymać się przez pewien czas. Obserwuj sytuację polityczną w kraju i jeśli zobaczysz, że równowaga poparcia dla ustroju jest zaburzona to możesz interweniować w ten sposób. Wszystko zależy od tego jaka jest równowaga sił politycznych w kraju, ile czasu pozostało do wyborów i na jakim ustroju faktycznie ci zależy. Zwracaj uwagę na to, czy inne nacje nie próbują propagować w twoim kraju ideologii sprzecznych z twoimi zamiarami i przeciwdziałaj. Jeśli panująca ideologia nie jest zagrożona to możesz zdecydować się na pracę nad Etosem kolektywistycznym żeby odblokować sobie drogę do dalszych korzyści jakie wiążą się z pogłębianiem świadomości ideologicznej.

Wybierając państwo demokratyczne lub bez powiązań z uwagi na pozostałe walory możesz działać za pośrednictwem tego celu na osłabienie pozycji demokratów w kraju. Dzięki temu po pewnym czasie będziesz mógł zmienić ustrój polityczny i zdobyć modyfikatory do niego przypisane.

Ikona

Nazwa

Korzyści

Etos kolektywistyczny - Ideologia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Etos kolektywistyczny

Poparcie dla demokratów -0,02/dzień

Komentarz: Wprowadzenie do kolektywizmu i lekki opór przeciwko ideologiom demokratycznym. W ostatecznym rozrachunku wskaźnik oporu przed demokracją nie jest wystarczający, ale daje ci pewnie punkt zaczepienia w dobieraniu kolejnych działań. Jest to jednocześnie cel, który zamyka przed tobą ścieżkę liberalną. Teraz pozostaje tylko komunizm lub faszyzm, oczywiście wybór należy do ciebie. Przy tej okazji warto dodać, że wskaźnik 0,02 na dzień to odpowiednik procentowego spadku poparcia dla demokratów. Jak łatwo wydedukować w ciągu 100 dni demokraci stracą 2% poparcia, a w ciągu roku około 7%. To tylko pokazuje jak długotrwałym procesem jest zmiana ideologii. Oczywiście wartości procentowe przedstawione przeze mnie mogą być tak obliczone dla krajów o neutralnym wskaźniku "odporności na zmianę ideologii".

Faszyzm

Duże wzmocnienie dla działań militarnych i o wiele większe zaplecze ludności niż w nacjach o innej ideologii. Cele ideologiczne nie będą bardzo przydatne na początku scenariusza 1936 więc jeśli się na niego zdecydujesz to pracę nad pogłębieniem faszyzmu możesz odłożyć w czasie bez konsekwencji. Warto zainteresować się tym drzewkiem na przełomie 1938 i 1939 kiedy zaczniesz odczuwać stopniowe ograniczenia wynikające z zasobów ludzkich a nie będzie cię stać na zmianę praw gospodarczych lub ich negatywne efekty będą zbyt dotkliwe.

Ikona

Nazwa

Korzyści

 

Nacjonalizm

Poparcie dla faszystów +0,1/dzień

Militaryzm - Ideologia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Militaryzm

Ludność w wieku poborowym: 5%

Wpływ działalności partyzantów na nas -10%

Doświadczenie armii +20

Można wysyłać korpus ekspedycyjny

Bojówki młodzieżowe - Ideologia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Bojówki młodzieżowe

Ludność w wieku poborowym: 2%

Paramilitaryzm - Ideologia | Cele narodowe w Hearts of Iron IV - Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Paramilitaryzm

Czas szkolenia armii -10%

Komentarz: Łatwo zauważyć, że ścieżka faszystów koncentruje się na zagadnieniach związanych z rozwojem i umocnieniem armii. Po zrealizowaniu wszystkich celów z powyższej tabeli zdobywasz aż 7% wzrostu ludności, którą możesz wykorzystać przy tworzeniu dywizji. Jest to bardzo wysoki wpływ biorąc pod uwagę, że prawa poboru umożliwiają operowaniem od 1% do aż 25% ale w zamian musisz spełnić określone warunki a nierzadko podjąć dodatkowe modyfikatory o negatywnych efektach. Dzienne poparcie dla faszystów jest o wiele większe niż w przypadku modyfikatora omawianego w poprzedniej tabeli. Dodatkowo możesz zyskać 20 punktów doświadczenia, które służy do formowania nowych szablonów dla wybranych dywizji a czas szkolenia armii jest zredukowany o 10%. Ważne jest również możliwość wysłania korpusu ekspedycyjnego w ramach frakcji o ile taka opcja nie była wcześniej dostępna.

Komunizm

Zawartość powyższej tabeli ukazuje dosyć dużą możliwość oddziaływania na skład rządu i panujące prawa. W przypadku takich korzyści możesz zdecydować się na pogłębianie świadomości ideologicznej i pracę nad powyższymi zagadnieniami dużo wcześniej niż w przypadku nazistów. Sama ilość korzyści nie jest bardzo różnorodna i za ich pośrednictwem odniesiesz głównie jednorazowe korzyści, ale mogą okazać się decydujące w początkowej fazie gry kiedy przyrost siły politycznej umożliwi na dobranie takich doradców, którzy zrównoważą rozwój technologiczny lub gospodarczy.

Ikona

Nazwa

Korzyści

Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie