Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Tryby gry | Podstawy Hearthstone Heroes of Warcraft poradnik Hearthstone: Heroes of Warcraft

Tryby gry

Pojedynek

Pojedynek jest podstawowym i zarazem głównym trybem gry w Hearthstone - Tryby gry | Podstawy Hearthstone Heroes of Warcraft - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Pojedynek jest podstawowym i zarazem głównym trybem gry w Hearthstone. W trakcie rozgrywki możesz korzystać z własnych talii lub talii podstawowych poszczególnych klas. Do tego istnieje możliwość wyboru gry rankingowej lub poza rankingowej. W pierwszym przypadku, jesteś dopasowywany do przeciwników z podobną rangą, którą zwiększasz kolejnymi zwycięstwami. Natomiast w grze poza rankingowej, przeciwnik dobierany jest kompletnie losowo i nie można w niej zdobywać wyższych rang.

System rankingowy oparty jest na zasadzie gwiazdek oraz 25 regularnych rang i jednej specjalnej, zwanej "Legendarną". Za każdy wygrany mecz, gracz otrzymuje jedną gwiazdkę, a 3 wygrane z rzędu gwarantują dodatkową gwiazdkę za każde kolejne zwycięstwo, aż do pierwszej przegranej. Przegrana powyżej rangi 21, karana jest utratą jednej gwiazdki.

Każdy nowy gracz zaczyna na randze 25. Wyższe rangi wymagają coraz większej ilości gwiazdek, aż do 5 w rangach 10-1. Dodatkowo, gra rankingowa posiada tzw. "sezony". Jeden sezon trwa dokładnie jeden kalendarzowy miesiąc. Na początku nowego sezonu wszystko zostaje zresetowane, a gracze otrzymują bonusowe gwiazdki za każdą rangę, którą udało im się zdobyć w poprzednim sezonie. Każda ranga powyżej 25, nagradzana jest jedną bonusową gwiazdką, czyli np. dojście do rangi 10, gwarantuje 15 dodatkowych gwiazdek w nowym sezonie.

Po zdobyciu wszystkich gwiazdek w najwyższej regularnej randze, gracz zostaje przeniesiony do specjalnej rangi - Legenda. Nie można utracić tej rangi, aż do końca obecnego sezonu.

Poniżej znajduje się tabela, która pokazuje dostępne w grze rangi, ich nazwy oraz wymagane gwiazdki.

Ranga

Tytuł

Gwiazdki

25

Wściekły Kurczak

2

24

Trędowaty Gnom

2

23

Giermek Argentu

2

22

Murlok Grabieżca

2

21

Majtek z Południowych Mórz

2

20

Tarczownik

3

19

Młodsza Inżynier

3

18

Uczennica Czarownika

3

17

Tauren Wojownik

3

16

Poszukiwacz Przygód

3

15

Strażnik Srebrnej Luny

4

14

Dowódca Rajdu

4

13

Straszliwy Korsarz

4

12

Dowódca Wojennej Pięści

4

11

Łowca Grubego Zwierza

4

10

Ogrzy Mag

5

9

Rycerz Srebrnej Dłoni

5

8

Wódz Mroźnych Wilków

5

7

Słońcowierca

5

6

Drzewiec Wojny

5

5

Morski Olbrzym

5

4

Górski Olbrzym

5

3

Ognisty Olbrzym

5

2

Czarny Rycerz

5

1

Oberżysta

5

0

Legenda

Brak

Formaty rozgrywek rankingowych

W trybie Wild (Dzicz) wszystkie chwyty są dozwolone - Tryby gry | Podstawy Hearthstone Heroes of Warcraft - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

W trybie Wild (Dzicz) wszystkie chwyty są dozwolone! Możesz korzystać ze wszystkich dostępnych w grze kart. W Dziczy przeciwnicy dobierani są spośród tych, którzy również zadeklarowali się do tego trybu.

Tryb Standardowy ma natomiast pewne ograniczenia - Tryby gry | Podstawy Hearthstone Heroes of Warcraft - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Tryb Standardowy ma natomiast pewne ograniczenia. Można w nim korzystać jedynie z najświeższych kart (wydanych w bieżącym i poprzednim roku kalendarzowym), jak i z kart podstawowych i klasycznych (które to zawsze będą dozwolone w tego typu rozgrywkach). Przeciwnicy dobierani są spośród puli graczy, który zadeklarowali chęć przystąpienia do rozgrywek Standardowych.

Jeśli chodzi o zdobywanie kolejnych rang to można piąć się w rankingu zarówno w jednym, jak i w drugim trybie. Nieważne który tryb wybierzesz zawsze będziesz otrzymywał gwiazdki do swojego profilu.

Trening

Trening, jak sama nazwa wskazuje, to tryb w którym można przetestować nowe talie i klasy - Tryby gry | Podstawy Hearthstone Heroes of Warcraft - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Trening, jak sama nazwa wskazuje, to tryb w którym można przetestować nowe talie i klasy. Jest to również pierwszy tryb gry, z którym zapoznaje się nowy gracz, jako że tutaj odblokowuje się wszystkie klasy za wyjątkiem początkowego maga. Istnieje również opcja stoczenia pojedynków z komputerem na poziomie normalnym lub, po odblokowaniu wszystkich klas, na poziomie ekspert.

Arena

Ostatni tryb to Arena - Tryby gry | Podstawy Hearthstone Heroes of Warcraft - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Ostatni tryb to Arena. Jest to jedyna forma gry, wymagająca opłaty przed rozpoczęciem. Jednorazowy bilet kosztuje 1.79 euro lub 150 złotych monet.

Po zapłaceniu za wejście, gracz otrzymuje możliwość wyboru jednej z 3 losowych klas - Tryby gry | Podstawy Hearthstone Heroes of Warcraft - Hearthstone: Heroes of Warcraft - porady i polecane decki

Po zapłaceniu za wejście, gracz otrzymuje możliwość wyboru jednej z 3 losowych klas. Następnie rozpoczyna się proces układania talii, w której otrzymuje się do wyboru jedną z trzech losowych kart, aż do zapełnienia talii składającej się z 30 kart. W przeciwieństwie do trybu Pojedynków, gdzie obowiązuje limit maksymalnie dwóch jednakowych kart, tu dopuszczalna jest większa ich liczba.

Po skonstruowaniu talii, gracz wystawiany jest przeciwko kolejnym przeciwnikom. Za każde zwycięstwo, zwiększa się poziom klucza, gdzie najwyższy poziom osiąga się po 12 zwycięstwach. Im wyższy poziom klucza, tym większa nagroda po zakończeniu gry. Jeśli jednak gracz przegra 3 pojedynki, gra kończy się i zostaje wydana nagroda zgodna z uzyskanym poziomem klucza. Jak widać, Arena zależy w dużej mierze od szczęścia w losowaniu kart, ale są pewne zasady dzięki którym można uszczknąć na Arenie trochę więcej.

Wybierz najlepszą klasę

Każda z klas ma swoje plusy i minuty, ale niektóre z nich na arenie spisują się lepiej od innych. Zależy to w dużej mierze od kart klasowych, którymi tylko one dysponują. Dlatego też trzeba zwracać uwagę na tzw. Removale, masowe removale, buffy, punkty zdrowia i ataku itd. Klasy można podzielić na tiery (poziomy) i tak:

Poziom 1: Mag, Paladyn

Mag dysponuje świetną klasową zdolnością dzięki czemu możesz pingować lub zabijać małe miniony ze zdrowiem 1 nie odnosząc przy tym żadnych obrażeń, jak w przypadku korzystania z broni. Co więcej, dysponuje świetnymi removalami na pojedyncze cele: Pocisk Lodu, Kula Ognia, Polimorfia. Ma też duże pole do popisu jeśli chodzi o masowe removale: Zamieć, Fala Płomieni. Stronnicy Maga mogą zmniejszać koszt zaklęć, albo zamrażać przeciwnika: Uczennica Czarownika, Śniegoczłap, Żywiołak Wody. Co więcej, Mag dysponuje pokaźną ilością przydatnych sekretów: Duplikacja, Lustrzany Byt, Kontr-Zaklęcie. Bez wątpienia jest najsilniejszą klasą na Arenie.

Paladyn może pochwalić się świetnymi minionami o małym koszcie, które mogą przysporzyć nie lada problemu na starcie: Ekranowy Minibot, Protektor Argentu. Co więcej, za sprawą swojej umiejętności klasowej może przyzwać miniona 1/1 dzięki czemu zawsze coś będzie na planszy. Paladyn w swoim decku może trafić na bronie: Trybomłot, Srebrytowy Czempion, Miecz Sprawiedliwości, które na pewno pomogą w walce. Co więcej, Rozjemca Aldorów za 3 many może uciszyć nawet najgroźniejszego przeciwnika zmieniając jego atak na 1. Paladyn w swoim asortymencie posiada również świetne sekrety (Pomsta, Szalchetne Poświęcenie), buffy (Dar Królów, Dar Mocy), jak i czary leczące (Nakładanie rąk). Nie można zapomnieć o Konsekracji, która zadaje 2 punkty obrażeń wszystkim wrogim stronników i bohaterowi.

Poziom 2: Druid, Szaman, Łotr, Czarnoksiężnik

Druid za pomocą swojej mocy specjalnej może niszczyć miniony ze zdrowiem 1. Co więcej, ma do dyspozycji świetnych stronników, jak np. Druidka Płomieni, Opiekun Gaju, Druid Szponów, Drzewiec Wiedzący, Drzewiec Wojny, Żelaznokory Obrońca. W swoim asortymencie posiada również removale: Pazur, Gniew, Ugryzienie, Gwiezdny Ogień, a także masowe removale: Zamaszysty Cios, Spadające Gwiazdy. Druid skupia się przede wszystkim na late game ze względu na duży koszt dobrych klasowych stronników.

Szaman za pomocą swojej specjalnej zdolności może przywoływać totemy, ale często na planszy ląduje ten co nie potrzeba ;) Jeśli jednak masz na tyle szczęścia żeby ciągle losować totem z prowokacją to może być to bardzo przydatne. Szaman dysponuje sporą ilością removali: Kruszyskalny Oręż, Rozwidlona Błyskawica, Trzask, Eksplozja Lawy, Zły Urok, ale niestety większość z nich nakłada przeciążenie przez co w następnej turze będziesz mieć do dyspozycji mniej many. Możesz również wylosować którąś z dostępnych broni: Burzowierny Topór, Elektrobuława lub Zgładziciel. Jeśli potrafisz utrzymać parę stronników na mapie to na pewno możesz czerpać korzyść z takiego czaru, jak Żądza Krwi.

Łotr bazuje przeważnie na agresywnej grze więc musisz liczyć na wzmocnienia do broni, jak Zabójcza Trucizna lub Olejek Osełkowy. Również Gobliński Fryzuromat może być pomocny ponieważ zwiększa obrażenia od broni o 1 punkt. Co więcej, przydatne będą removale, jak Cios w plecy, Wypatroszenie, Wachlarz Ostrzy lub Nawałnica Ostrzy. Miniony, które zwiększają obrażenia od zaklęć są bardzo pożądane ponieważ podnoszą możliwości ofensywne (np. Kobolt Geomanta o małym koszcie many). Należy brać po uwagę fakt, że klasowe karty Rogue przeważnie bazują na kombinacji więc czasem trzeba przemyśleć zagranie, aby wyszło jak należy. Jeśli uda Ci się trafić na Ostrze Skrytobójcy to możesz brać je w ciemno, bo na pewno ułatwi rozgrywkę i eliminowanie stronników przeciwnika.

Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie