Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Twierdza - poradnik do gry

Twierdza - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja XVII - Wędzony boczek wieprzowy | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza poradnik Twierdza

Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019

Misja XVII: Wędzony boczek wieprzowy

Cele:

  1. wyeliminuj wszystkich wrogów

" Skorzystaj z surowców, które zgromadziłeś, aby odbudować i obronić stary klasztor. Twoja armia zostawiła na grząskim gruncie wyraźny ślad, tak więc odszukanie ciebie nie zajmie Wieprzowi wiele czasu. Wykorzystaj pikinierów do zablokowania wojsk Wieprza i nakaż inżynierom gotować smołę . Dla lepszego efektu wrzący olej powinien być wylewany na wrogów z dużej wysokości."

Strategia: "jak najszybciej wybuduj kamieniołomy i stwórz zaprzęgi z wołami, aby rozpocząć gromadzenie kamienia potrzebnego do budowy zamku. Zakładaj odkrywki smoły i kopalnie rudy żelaza. Inżynierów z naczyniami gorącego oleju skieruj na mury , aby mogli wylać ciecz na wroga, kiedy tylko zbliży się do zamku."

Porada:

  1. "Mądrze rozkazuj inżynierom pracującym przy oleju. Będą oni potrzebować szybkich i dobrze bronionych dróg dostępu do kotła z olejem."

Znów musisz odpierać ataki sił Wieprza i w gruncie rzeczy przetrwać, nie nakazano Ci tym razem nic magazynować - i dobrze bo runda i tak jest ciężka.

Jak widać na zdjęciu zamek jest już częściowo odbudowany - zrób to samo. Kamień który otrzymasz na starcie ma Ci wystarczyć na całą rundę, dlatego go oszczędzaj. Postaw w niewielkiej odległości od murów sady, by wieśniacy nie musieli daleko chodzić. Kuszników na początku umieść na prawej wieżyczce, później gdy będzie posiadać ich więcej obsadź drugą (nie buduj nowych baszt, tylko odnawiaj te co już są). - Misja XVII - Wędzony boczek wieprzowy | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza - Twierdza - poradnik do gry
Jak widać na zdjęciu zamek jest już częściowo odbudowany - zrób to samo. Kamień który otrzymasz na starcie ma Ci wystarczyć na całą rundę, dlatego go oszczędzaj. Postaw w niewielkiej odległości od murów sady, by wieśniacy nie musieli daleko chodzić. Kuszników na początku umieść na prawej wieżyczce, później gdy będzie posiadać ich więcej obsadź drugą (nie buduj nowych baszt, tylko odnawiaj te co już są).

Początek rundy będzie powtarzał się kilka razy (po każdym ataku), dlaczego... bo za każdym razem Twoja 'rozbudowa' będzie niszczona. Zacznij od postawienia około 8-10 chat drwali (w różnych miejscach, koło skupisk drzew), wznieś sady jabłek na południe od fortecy i napraw zmasakrowane mury. Postaw ze dwie farmy pszenicy (by móc produkować drugi rodzaj jedzenia i tym samym podnieść swoją popularność) oraz zagrody dla bydła, z których pozyskasz skórę. Domostwa stawiaj na terenie siedziby, by nie zostały zburzone, bo to prowadzi do zatłoczenia i klęski.

Nie nastawiaj się na masową produkcję broni, bo jest to niemożliwe. Wznieś wyłącznie trzy warsztaty łucznicze i produkuj w nich kusze, dwa warsztaty grabarskie, jedną kuźnie (w niej ustaw produkcję pik) i nowość - zakład płatnerski (tylko jeden), w którym stworzysz metalową zbroję dla pikinierów. Na starcie masz zmagazynowaną odpowiednią ilość żelaza, więcej nie będzie potrzeba. Wyposaż się koniecznie w inżynierów z kotłami gorącego oleju, to jest klucz do zwycięstwa.

1 - Misja XVII - Wędzony boczek wieprzowy | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza - Twierdza - poradnik do gry
Na początek małe wyjaśnienie, ujęcia ukazane na zdjęciach powyżej są ze zmienionej kamery, zalecam zrobić podobnie, bo walka z domyślnej jest bardzo utrudniona - Misja XVII - Wędzony boczek wieprzowy | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza - Twierdza - poradnik do gry

Na początek małe wyjaśnienie, ujęcia ukazane na zdjęciach powyżej są ze zmienionej kamery, zalecam zrobić podobnie, bo walka z domyślnej jest bardzo utrudniona. Kiedy rozpocznie się potyczka kusznikami z wieży atakuj jadące tarany, dopiero po ich obaleniu bełty skieruj w ludzi. Przed bitwą powinieneś mieć wzdłuż murów ustawionych inżynierów z kotłami (najwięcej na najgrubszym odcinku około 5 w równych odstępach). Kiedy zbliżą się wrodzy i zaczną kuć palisadę, wylej na nich gorący olej. Pikinierami czekaj, aż ktoś wtargnie na dwór (kiedy widzisz że w jakimś miejscu mur za chwilę upadnie zbliż się do niego nimi i zaskocz rywala).

Już wcześniej wspominałem, że pałkarze wroga będą niszczyć zabudowania nie ogrodzone. Niestety powstrzymanie tego procesu jest dość trudne i wiąże się z dużymi stratami, jedyne co możesz uczynić to atakowanie ich kusznikami, których wcześniej (z wieży) skieruj na odpowiedni odcinek muru, lub wyślij na nich pikinierów. Obydwa rozwiązania stosuj jedynie w momencie gdy pałkarze są ostatnimi wrogami.

Po każdym zwycięstwie nie zwlekaj. Szybko odbuduj chaty drwali i wszelkie budynki przeznaczone do produkcji żywności. Nie zawracaj sobie głowy pozyskiwaniem smoły, a kamień i żelazo wydobywaj jedynie w małych ilościach, bo do każdorazowej odbudowy masz mało drewna.

Dla lepszej ochrony możesz wznieść mur w poprzek dziedzińca, w ten sposób odcinając fragment z grubszymi murami od tego z cieńszymi - Misja XVII - Wędzony boczek wieprzowy | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza - Twierdza - poradnik do gry

Dla lepszej ochrony możesz wznieść mur w poprzek dziedzińca, w ten sposób odcinając fragment z grubszymi murami od tego z cieńszymi. Służy to temu, że częściej wróg przedzierać się będzie w miejscach gdzie mury są słabe, a takie rozwiązanie uniemożliwia mu natychmiastowe dostanie się do lorda. Kiedy się wedrą przegrupowujesz kuszników z wież na wewnętrzną bramę i zabijasz nieprzyjaciela (pomagając sobie - opcjonalnie - pikinierami).

Przedstawione strategie do bitwy są identyczne do wszystkich ataków w tej misji, a wygrywasz ją zwyciężając we wszystkich.