Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Legend of Grimrock - poradnik do gry

Legend of Grimrock - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II poradnik Legend of Grimrock

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Poziom 3: Pillars of Light (Filary Światła)

Podobnie jak w poprzednim etapie i tutaj poprzeczka się podnosi - Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Podobnie jak w poprzednim etapie i tutaj poprzeczka się podnosi. Pod koniec poziomu nowo nabyte umiejętności alchemiczne mogą się bardzo przydać, a umiejętność szybkiego powrotu do do Kryształu Życia na środku podziemia zaoszczędzi wielokrotnie oglądania ekranu ładowania. Wszystko za sprawą licznie zamieszkujących to podziemie trujących pająków.

Już na początek przywita Cię zagadka świetlna - Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Już na początek przywita Cię zagadka "świetlna". Aby otworzyć stojące Ci na drodze drzwi, musisz usunąć pochodnię ze ściany i w to miejsce wetknąć trzy pochodnie w filar na środku pomieszczenia. W alkowie naprzeciwko dopiero co otwartych drzwi znajdziesz Bombę Lodową.

W tym korytarzu spotkasz Crowrena, a z naprzeciwka zacznie ostrzeliwać Cię również Szkielet łucznik, wyposażony w lodowe strzały - Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym korytarzu spotkasz Crowrena, a z naprzeciwka zacznie ostrzeliwać Cię również Szkielet łucznik, wyposażony w lodowe strzały. Szybko pozbądź się Crowrena i obejdź dookoła ścianę (uważaj żeby przypadkiem nie wpaść do jednej z zapadni - przynajmniej jeszcze nie) aby pozbyć się łucznika. Walka z nim jest bardzo prosta, jeżeli tylko masz miejsce, aby usuwać się do boki przed jego strzałami.

W tym pomieszczeniu znajduje się również pierwszy sekret - Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tym pomieszczeniu znajduje się również pierwszy sekret. Ściana na środku to tak naprawdę dwa filary połączone ścianami, które można podnieść. Aby to zrobić musisz najpierw zlokalizować dość oczywisty przycisk po zachodniej stronie ściany. Gdy go wciśniesz, jedna ścianka podniesie się i odsłoni małe pomieszczenie z Shirukenem oraz kolejnym przyciskiem na przeciwległej ścianie.

Po jego wciśnięciu kolejna ściana między filarami podniesie się, dając Ci możliwość przerzucenia jakiegoś przedmiotu nad dwoma zapadniami do alkowy, w której również podniosła się krata - Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Po jego wciśnięciu kolejna ściana między filarami podniesie się, dając Ci możliwość przerzucenia jakiegoś przedmiotu nad dwoma zapadniami do alkowy, w której również podniosła się krata. Gdy przedmiot opadnie po drugiej stronie, zapadnie zamkną się i będziesz mógł przejść na drugą stronę, aby zebrać Łuk i Strzały - skarb dla twojego łotrzyka.

To jednak nie wszystko. Podnieś przedmiot z płyty dociskowej i zeskocz do jednej z zapadni. Znajdziesz się w korytarzu ze Ślimakami. Po ich zabiciu rozejrzyj się w poszukiwaniu Czaszki dla minotaura oraz ziela Smolny Koralik. Aby wydostać się z pułapki po prostu przesuń znajdującą się tam dźwignię, a uruchomi się teleport, który zabierze Cię z powrotem na górę.

Na skrzyżowaniu zobaczysz dwie pary drzwi - Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Na skrzyżowaniu zobaczysz dwie pary drzwi. Te prowadzące na północ wymagają klucza, a te na wschód tylko wciśnięcia przycisku. Przejdź przez wschodnie drzwi.

Zaraz po przejściu przez bramę, chcąc nie chcąc staniesz na płycie dociskowej, co po pierwsze zatrzaśnie drzwi za Tobą, a po drugie wywabi kilka szkieletów - Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Zaraz po przejściu przez bramę, chcąc nie chcąc staniesz na płycie dociskowej, co po pierwsze zatrzaśnie drzwi za Tobą, a po drugie wywabi kilka szkieletów.

Spokojnie, jest na nich wyśmienita metoda - na środku pomieszczenia jest zapadnia, którą uruchamiasz kładąc na niej jakiś przedmiot lub po prostu na niej stając - Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Spokojnie, jest na nich wyśmienita metoda - na środku pomieszczenia jest zapadnia, którą uruchamiasz kładąc na niej jakiś przedmiot lub po prostu na niej stając. Wszystkie Szkielety będą właśnie tamtędy próbowały się do Ciebie zbliżyć, więc zrzucaj je kolejno do podziemi - tych samych, które odwiedziłeś w punkcie (3). Na koniec możesz sam skoczyć za nimi i wykończyć ich kolejno, nie ryzykując przygwożdżenia lub pozostawić je tam po wsze czasy (szkoda marnować doświadczenia). Pierwszego z nich zabiłbyś własnym ciężarem, zeskakując na jego głowę.

Po uporaniu się ze szkieletami pozostaje Ci przeczesać wszystkie łączące się z tym pomieszczeniem korytarze. Znajdziesz w nich dwa Smolne koraliki, pieczonego robala, Buteleczkę do mikstur, Pokrzywę oraz najważniejsze - Mosiężny Klucz do bramy w punkcie 4. Pozostaje Ci już tylko pociągnąć za znajdującą się w pomieszczeniu dźwignię i nowo otwartym przejściem wrócić do punktu (4).

W tej alkowie znajdziesz Notatkę Tooruma - Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W tej alkowie znajdziesz Notatkę Tooruma. Jest to przedmiot fabularny dający wskazówki dotyczące przeprawy przez podziemia oraz znajdźka wliczająca się do końcowych statystyk.

Idąc dalej na północ dotrzesz do Kryształu Życia - Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Idąc dalej na północ dotrzesz do Kryształu Życia. Zapamiętaj to miejsce, bo pielgrzymki do kryształu mogą być od tej pory częste, szczególnie ze względu na fakt, że kryształ oprócz uzdrawiania oczyszcza również organizm ze śmiertelnych trucizn. Jest to dużo bardziej ekonomiczne niż ucieranie co chwila kolejnych mikstur antidotum.

Za kryształem, po drugiej stronie zapadni zobaczysz schody prowadzące w dół na następny poziom - niestety droga do nich jeszcze daleka. Jeśli chcesz, możesz już teraz wskoczyć do jednej z zapadni, a znajdziesz tam Skórzane Nagolenniki (lekki pancerz).

Od tego momentu wszędzie spodziewaj się pająków, a pierwszego tuż za rogiem - Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Od tego momentu wszędzie spodziewaj się pająków, a pierwszego tuż za rogiem. Pamiętaj, że ich trucizna działa tak długo jak ofiara stoi na nogach, ale że działa powoli, powinieneś zdążyć z zażyciem antidotum lub z powrotem do Kryształu Życia.

W kolejnym pomieszczeniu z dwiema zapadniami znajdziesz sekret - a właściwie trzy - Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

W kolejnym pomieszczeniu z dwiema zapadniami znajdziesz sekret - a właściwie trzy. Aby się do niego dostać musisz najpierw wcisnąć prostokątny przycisk na ścianie obok pierwszej zapadni. To spowoduje, że zapadnie zamkną się na ok. 5 sekund. W tym czasie musisz szybko wcisnąć metalowy przycisk znajdujący się nad drugą zapadnią. Wtedy naprzeciwko pierwszego przycisku otworzy się korytarz z teleportem do sekretnego pomieszczenia. Znajdziesz w nim Shirukena oraz Tom Zdrowia (permanentne +25 HP dla postaci, która go przeczyta).

Pora na kolejny sekret 2w1 - Poziom 3 - Pillars of Light (Filary Światła) | Opis przejścia | Dragon Age II - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Pora na kolejny sekret 2w1. Po powrocie teleportem do korytarza z zapadniami wskocz do jednej z nich. W miejscu, w którym wylądowałeś znajdziesz płytę dociskową (A). Połóż na niej jakiś przedmiot. Stań przed bramą w (B) i połóż przedmiot na płycie po drugiej strony kraty. Użyj przycisku (C) aby wyłączyć teleport za kratą i połóż jeszcze jeden przedmiot na płycie za kratą (D). Brama (B) otworzy się i znajdziesz po drugiej stronie Wężowy Naramiennik, dający ochronę przed trucizną (bardzo się przyda!).

Aby odnaleźć sekret-w-sekrecie który się tu znajduje, wciśnij jeszcze raz przycisk (C) i wróć do ponownie uruchomionego portalu tam gdzie znalazłeś naramiennik. Zostaniesz przeniesiony do tajnej alkowy (E) w której znajduje się Zwój Niewidzialności. Pociągnij za dźwignię by wrócić do głównego pomieszczenia i wróć na poziom 3 za pomocą portalu (F). Uff...

Zostało jeszcze 59% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie