Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 stycznia 2014, 12:38

autor: Przemysław Zamęcki

Co chcielibyśmy zobaczyć w grze Far Cry 4? Tworzymy sandboksa doskonałego - Strona 8

Far Cry jest jedną z najciekawszych serii strzelanek, a być może najciekawszą spośród tych, których akcja rozgrywa się w otwartym świecie. Zanim francuski wydawca odkryje karty i oficjalnie zapowie czwartą część cyklu puszczamy wodze wyobraźni.

Możliwość zarządzania zasobami ludzkimi

Co chcielibyśmy zobaczyć w grze Far Cry 4? Tworzymy sandboksa doskonałego - ilustracja #1

Eksploracja mapy w poprzednich częściach wcześniej czy później skutkowała atakiem na wrogie posterunki. W Far Cry 4 można by się pokusić o zwiększenie roli elementów odpowiedzialnych za globalne zarządzanie zasobami. Posterunki stałyby się ważnymi węzłami umożliwiającymi dalszą ekspansję, z których można organizować zorganizowane ataki na przeciwnika.

Przypomnijmy sobie choćby serię Jagged Alliance. Łącząc zawarte w niej pomysły z serią Assassin’s Creed otrzymujemy coś w rodzaju nadzoru nad przyjmowaniem, wyekwipowaniem i wysyłaniem na misje zgłaszających się do nas ochotników. Zbieranie pieniędzy w trakcie kampanii w końcu nabrałyby większego sensu, bo nie dość, że najemnikom trzeba zapłacić, to jeszcze należy zapewnić im odpowiednie zapasy broni i żywności. Można się nawet pokusić i wprowadzenie elementów z taktycznych strzelanek w rodzaju serii Brothers in Arms czy gry Star Wars: Republic Commando. Gracz jako głównodowodzący niewielkiego oddziału wydawałby rozkazy najemnikom bezpośrednio na polu walki.

Przywołując przykład Assassin’s Creed czy gier z gatunku tower defense niezłym bonusem byłaby możliwość rozbudowywanie zdobytych posterunków o nowe, coraz wydajniejsze struktury obronne.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.