Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 stycznia 2014, 12:38

autor: Przemysław Zamęcki

Co chcielibyśmy zobaczyć w grze Far Cry 4? Tworzymy sandboksa doskonałego - Strona 2

Far Cry jest jedną z najciekawszych serii strzelanek, a być może najciekawszą spośród tych, których akcja rozgrywa się w otwartym świecie. Zanim francuski wydawca odkryje karty i oficjalnie zapowie czwartą część cyklu puszczamy wodze wyobraźni.

Większy i bardziej zróżnicowany świat

Co chcielibyśmy zobaczyć w grze Far Cry 4? Tworzymy sandboksa doskonałego - ilustracja #1

Pamiętacie wyjście z podziemi w pierwszej części Far Cry? To nagłe zachłyśnięcie się pięknem otaczającej nas przyrody. Palmami widocznymi aż po horyzont, wodą, w której pluskały się kolorowe ryby. Do czasu premiery tej gry nikt nie sądził, że sprzęt komputerowy będzie mógł kiedykolwiek wyświetlić na ekranie monitora tak gęstą i bogatą w detale roślinność w środowisku 3D. Od tego czasu minęło już jednak parę lat i dżungla zwyczajnie graczom spowszedniała. Co prawda druga część Far Cry przygotowania na silniku Dunia zabierała nas na sawannę, ale w części trzeciej palmy i piaszczyste laguny powróciły. W związku z tym przydałoby się, aby kolejna część zabrała nas w nieco inne rejony świata. W jakie? Wyobraźnia nie ma ograniczeń. Takie gry jak Uncharted 2 czy Crysis pokazały, że deweloperzy świetnie radzą sobie z wirtualną zimą. Może więc również twórcy Far Cry 4 powinni porzucić tropiki i zafundować nam trochę białego szaleństwa. Wysokie góry, brodzenie po pas w śniegu, lawiny i Szerpowie w roli tubylców. To by mogło być coś.

A skoro jesteśmy w Azji, to dlaczego nie urozmaicić by zabawy? W końcu na tym kontynencie znajduje się również najsuchsza pustynia na naszej planecie. Uncharted 3 udowodniło, że piasek w grze może być tak realistyczny, że wydaje się, że w czasie zabawy z padem pod koszulkę dostały się jakieś ziarenka.

Do tego wszystkiego przydałby się klasyczny las. Pełen majestatycznych, starych drzew z wielkimi i rozłożystymi konarami. Może nawet coś w rodzaju prastarej puszczy, w której nietrudno zbłądzić na zdradliwe bagna. Zróżnicowana przyroda wymusi także zwiększenie obszaru, na jakim ma miejsce akcja gry. Może nawet kilkakrotnie w stosunku do poprzednich części. Burze śnieżne, kąsające moskity i zabójcze słońce pustyni w jednej grze. To by było coś.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.