Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 stycznia 2014, 12:38

autor: Przemysław Zamęcki

Co chcielibyśmy zobaczyć w grze Far Cry 4? Tworzymy sandboksa doskonałego - Strona 10

Far Cry jest jedną z najciekawszych serii strzelanek, a być może najciekawszą spośród tych, których akcja rozgrywa się w otwartym świecie. Zanim francuski wydawca odkryje karty i oficjalnie zapowie czwartą część cyklu puszczamy wodze wyobraźni.

Wyeliminowanie wad poprzedników

Co chcielibyśmy zobaczyć w grze Far Cry 4? Tworzymy sandboksa doskonałego - ilustracja #1

Na koniec najważniejsza sprawa, którą chcielibyśmy poruszyć odnośnie kolejnej części serii Far Cry. Gry Ubisoftu obarczone są powtarzającymi się schematami misji pobocznych, które zwykle po dłuższym czasie zabawy nie sprawiają już frajdy. Zadania rodem z pierwszych gier MMO polegające na dotarciu w jakieś miejsce i wystrzelaniu celów, zabawa w kuriera i tym podobne smęty w Far Cry 4 będą nie do zaakceptowania.

Podobnie jak nietrafione pomysły w rodzaju stałej konieczności przedzierania się przez wciąż na nowo obsadzane posterunki rodem z Far Cry 2. Warto by twórcy dobrze przemyśleli wybór głównego bohatera i nie wprowadzali więcej postaci podobnych protagoniście z części trzeciej, który w ciągu jednego dnia z przerażonego dzieciaka zamienia się w maszynę do zabijania. Bohater powinien mieć ciekawą osobowość i być dobrze osadzony w świecie przedstawionym. Banał? Tak, ale jak widać nie dla wszystkich.

Postaci niezależnych powinno być przede wszystkim więcej. Spotkania z nimi nie powinny sprowadzać się do wysłuchania co mają do powiedzenia i ślepego podążania za ich rozkazami. Vaas był jeden, jego przemowy robiły niesamowite wrażenie, a osobowość filozofa-psychopaty będziemy jeszcze długo wspominać.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.