Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 stycznia 2014, 12:38

autor: Przemysław Zamęcki

Co chcielibyśmy zobaczyć w grze Far Cry 4? Tworzymy sandboksa doskonałego - Strona 5

Far Cry jest jedną z najciekawszych serii strzelanek, a być może najciekawszą spośród tych, których akcja rozgrywa się w otwartym świecie. Zanim francuski wydawca odkryje karty i oficjalnie zapowie czwartą część cyklu puszczamy wodze wyobraźni.

Rozbudowany crafting

Co chcielibyśmy zobaczyć w grze Far Cry 4? Tworzymy sandboksa doskonałego - ilustracja #1

W czwartej części Far Cry przydałby się rozbudowany crafting. Nie tylko taki, który pozwala na zakup w sklepie poszczególnych części gotowej broni i modyfikacje pojemności magazynka czy dodanie lunety. Jesteśmy porzuceni w nieprzyjaznym środowisku, brakuje nam amunicji, musimy więc wykazać się pomysłowością. Włócznie, prymitywne łuki i pułapki powinny stać się naszą podstawową bronią.

Jak dostać się bez żadnej broni palnej na wzgórze obsadzone przez wrogie siły? Czysta przemoc nic nie da. Należy wykazać się sprytem. Kopiemy wilcze doły najeżone na dnie kolcami z zaostrzonych pni młodych drzewek. Ustawiamy wnyki, aby schwytać zdobycz, zupełnie jak w Assassin’s Creed III. Potrzebujemy więc sznurka. Wyginamy gałęzie zakończone kolcową pułapką. A może kiedy przyciśnie nas głód da się skonstruować prostą wędkę i nałapać ryb? Faktem jest, że tego typu pomysły zupełnie zmieniałyby tempo gry, która z pełnego akcji FPS-a zmieniałaby się nieraz w mozolne pokonywanie zupełnie innych przeciwności, jednak w dobie popularności tytułów w rodzaju Terrarii czy Starbounda można by pokusić się o przeniesienie podobnych zależności na grunt innych gatunków.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.