Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 czerwca 2005, 11:42

autor: Jacek Hałas

Dungeon Siege II - test przed premierą

Kontynuacja udanego Dungeon Siege'a zapowiada się imponująco. Jest śliczna, a przy tym jej twórcy dołożyli starań, by rozgrywka i rozwój postaci były ciut bardziej skomplikowane, niż miało to miejsce uprzednio.

Przeczytaj recenzję Dungeon Siege II - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Dungeon Siege II to jedna z niewielu zapowiedzianych kontynuacji, na którą czekam z zapartym tchem. Pierwsza część gry miała swoich zwolenników, ale i zagorzałych przeciwników, którzy zarzucali produkcji Gas Powered Games zbytnie uproszczenie zasad rozgrywki i powielanie oklepanych wcześniej schematów. Ja zaliczałem się oczywiście do grupy sympatyków wspomnianej produkcji. W moim przekonaniu Dungeon Siege jako jeden z niewielu klonów hitowej serii Blizzarda potrafił zaoferować rozgrywkę na bardzo wysokim poziomie. W czasach gdy pozostali producenci prześcigali się w wymyślaniu coraz to dziwniejszych zasad rządzących rozgrywką, panowie z Gas Powered Games postawili na niczym nieskrępowaną przyjemność płynącą z pogrywania w typowo zręcznościowy RPG. Wydany pod koniec 2003 roku dodatek do Dungeon Siege’a nie cieszył się już tak dużym powodzeniem jak swój pierwowzór. O tym „potknięciu” możemy jednak zapomnieć, wielkimi krokami zbliża się bowiem pełnoprawny sequel.

A masz ty wstrętny potworze z dużym… czymś tam! ;-)

Na początek kilka słów wyjaśnienia. W poniższym artykule postaram się skoncentrować na najciekawszych z mojego punktu widzenia aspektach rozgrywki bez jednoczesnego powielania informacji przedstawionych w zapowiedzi. Będę chciał zwrócić Waszą uwagę na nowe elementy zabawy a także na te rzeczy, które doczekały się pewnych usprawnień. Testowana przeze mnie beta-wersja gry umożliwiała wyłącznie rozgrywkę multiplayer. Z racji tego, iż producenci udostępnili zaledwie jedną planszę (na szczęście dość dużą), nie byłem w stanie ocenić wielu oczywistych rzeczy, jak chociażby różnorodności otoczenia, przebiegu procesu rozwoju posiadanych postaci czy też wad i zalet interakcji pomiędzy poszczególnymi członkami drużyny. Nie macie się jednak czym martwić, gdyż pomimo krótkiego czasu zabawy zdołałem zwrócić uwagę na wiele interesujących elementów, którymi za kilka chwil postaram się z Wami podzielić.

Przed rozpoczęciem właściwej zabawy należy oczywiście utworzyć swojego bohatera. Sam proces kreacji nie jest zbyt skomplikowany i ogranicza się właściwie do wyboru rasy i klasy postaci. W tym pierwszym przypadku możemy wybierać pomiędzy ludźmi, elfami, driadami oraz gigantami. Początkowo można odnieść wrażenie, iż ras nie jest zbyt wiele, ale na szczęście poszczególne istoty są wystarczająco zróżnicowane. Kolejne kroki obejmują wybór płci, wyglądu twarzy czy też rodzaju uczesania. Elementy te nie wpływają jednak na przebieg dalszej rozgrywki. Zanim rzucimy się w wir zabawy, musimy jeszcze wybrać klasę postaci. Podobnie jak w przypadku ras, możemy wybierać pomiędzy czterema pozycjami. Przyszły bohater może specjalizować się w walkach wręcz (melee), rażeniu wrogów z dystansu (ranged) bądź też oprzeć siłę swoich ataków na jednej z dwóch różnych szkół magii (nature magic lub combat magic). Odniosłem wrażenie, iż testowana przeze mnie wersja beta gry nie cechowała się jeszcze odpowiednim poziomem zrównoważenia dostępnych klas. Postacią łucznika grało mi się zdecydowanie najprzyjemniej, szczególnie w sytuacji toczenia walk z niezbyt ruchliwymi, ale wyjątkowo wytrzymałymi bossami, z którymi nawet dobrze rozwinięty (jak na możliwości bety) wojownik miał sporo problemów.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?