Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 listopada 2016, 12:50

Wszystko, co wiemy o Mass Effect: Andromeda - tona nowych informacji - Strona 3

Tegoroczny "dzień N7" przyniósł ogromną ilość informacji na temat gry Mass Effect: Andromeda. Prezentujemy je Wam w skondensowanej formie, spisane przez fana, który serię zna od podszewki.

Mass Effect będzie zachwycał graficznie dzięki silnikowi Frostbite.

Na Arkę zabieramy...

Film rekrutacyjny „Andromeda Initiative Orientation Briefing” jest również źródłem kilku ciekawych informacji. Po pierwsze, o czym wspomniałem już wyżej, flota składa się z Nexusa oraz czterech ark, z których znamy nazwę jednej – Hyperion (nie mylić ze statkiem Jima Raynora). Każda arka posiada swojego pioniera (ang. Pathfinder), który wywodzi się z rasy podróżującej danym statkiem. Na wyposażeniu arki znajdują się dwa środki transportu – Burza (Tempest), czyli statek wzorowany na Normandii, będący okrętem flagowym pioniera, oraz Nomad, czyli pojazd naziemny wzorowany na doskonale znanym Mako. W grze pojawi się również charakterystyczne dla serii uzbrojenie – na jednym z ekranów można było zauważyć nową wersję karabinu z serii Avenger oraz pistolet Carnifex. Nie ma co się zresztą dziwić, poziom zaawansowania technologicznego wszystkich ras będzie taki sam jak ten, który pamiętamy z trylogii, pomimo 600 lat dzielących te wydarzenia.

Wprowadzenie dla rekrutów mówi również o przygotowaniu do zakładania przyczółków czy placówek. Nie dostaniemy raczej lokalnej bazy na wzór Podniebnej Twierdzy z Inkwizycji (ta funkcja zapewne zostanie zarezerwowana dla Burzy – integralną częścią serii jest przecież posiadanie własnego statku). Należy przypuszczać, że zakładanie baz będzie przypominać rozstawianie obozów z Inkwizycji... a to już nie jest dobra wiadomość, ponieważ oznacza kolejne zadanie do odhaczenia w dzienniku, by odkryć wszystko, co planeta ma do zaoferowania.

Dyrektor artystyczny Joel MacMillan w rozmowie z Game Informerem podkreślił, jak ważne jest przywrócenie posiadania własnego statku. Burza jest jednak dużo mniejsza niż Normandia, a to z bardzo prostego powodu – to statek zwiadowczy, a nie wojskowa jednostka do zadań specjalnych. Mniejszy rozmiar pozwolił jednak na pozbycie się ekranów ładowania przy przechodzeniu do różnych części Burzy – teraz całość będziemy mogli zwiedzać bez wczytywania kolejnych poziomów.

Materiał wideo wspomina jednak o jeszcze jednym aspekcie, jaki stanowi protokół pierwszego kontaktu na wypadek spotkania z rozumnymi rasami. O ile nie jest to tylko wypełniacz, służący ze swego rodzaju kodeks czy encyklopedię, możemy spodziewać się, że nasze relacje z rdzennymi rasami Andromedy będą zależne od naszych poczynań. W takiej sytuacji da się pewnie doprowadzić do sojuszów z niektórymi mieszkańcami lub otwartej wrogości, o ile nie będziemy postępować ostrożnie. Nie można zapominać o jednym – to my jesteśmy obcymi i słuszne są obawy ras Andromedy co do naszych intencji.

Michał Mańka

Michał Mańka

Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w kwietniu 2015 roku od odpowiadania na maile i przygotowywania raportów w Excelu. Później zajmował się serwisem Gameplay.pl, działem publicystyki na Gamepressure.com i jego kanałem na YouTube, w międzyczasie rozwijając swoje umiejętności w tvgry.pl. Od 2019 roku odpowiadał za stworzenie i rozwijanie kanału tvfilmy, a od 2022 roku jest redaktorem prowadzącym dział wideo, w którego skład w tym momencie wchodzi tvgry, tvgry+, tvfilmy oraz tvtech. Zatrudnienie w GRYOnline.pl po części zawdzięcza filologii angielskiej. Mimo że obecnie pracuje na wielu frontach, najbliższy jego sercu nadal pozostaje gaming. W wolnych chwilach czyta książki, ogląda seriale i gra na kilku instrumentach. Nieprzerwanie od lat marzy o posiadaniu Mustanga.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.