Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 sierpnia 2016, 16:43

autor: Przemysław Zamęcki

Graliśmy w Beat Cop - polska odpowiedź na Papers, Please jest rewelacyjna - Strona 3

Dwadzieścia jeden dni z życia krawężnika odmierzanych liczbą zjedzonych pączków i wypisanych mandatów.

Mówię po polsku, ponieważ myślę po polsku.

Stać! Policja!

Rozgrywce towarzyszą dobrze napisane dialogi, choć w chwili obecnej do pełnego zrozumienia gry wymagana jest całkiem niezła znajomość angielskiego. Zapewne w chwili premiery w Beat Cop do wyboru będzie także język polski, bo choć tytuł przeznaczony jest przede wszystkim do podbicia światowego rynku, to już teraz można natknąć się w nim na dialogi pisane w naszym ojczystym języku.

Nie wystarczy wypisać mandatu. Trzeba go jeszcze właściwie wypełnić.

Graliśmy w Beat Cop - polska odpowiedź na Papers, Please jest rewelacyjna - ilustracja #3

Gra powstaje w kilkuosobowym studiu Pixel Crow, którego założycielami są Adam Kozłowski i Maciej Miąsik. Drugi z panów zapewne w przerwach pomiędzy serialami o policjantach w TVP kodował także Electro Body – jedną z pierwszych profesjonalnie wydanych polskich gier, w której sterujemy typem bliźniaczo podobnym do RoboCopa. Miąsik miał także niebagatelny wkład w powstanie pierwszoosobowych przygodówek w stylu MystaReah: Zmierz się z nieznanym, Schizm: Prawdziwe wyzwanie i Schizm II: Kameleon oraz Sentinel: Strażnik grobowca.

Przeszukanie samochodu rządzi się własną minigierką.

Beat Cop wpisuje się w stylistykę produkcji wydawanych przez 11 bit, wszak This War of Mine było także czymś całkowicie nowatorskim i również korzystało z elementów zarządzania czasem. Już w chwili obecnej dzieło Pixel Crow wciąga niemal jak bagno i sądzę, że po premierze spotka się z należytym odzewem. Pomysł i mam nadzieję, ostateczne wykonanie, zasługuje na uwagę. Być może przy okazji jesteśmy świadkami odradzającego się gatunku „police stories”, - dopiero co przecież odbyła się premiera This is the Police. Polska pixelartowa ma się świetnie, co udowadnia również recenzowane przeze mnie wcześniej The Way. Oby więcej takich perełek w przyszłości. Tymczasem bierzcie kurs na Pixel Crow. Beat Cop zapowiada się wyśmienicie.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.