Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka Mysterious Journey II: Chameleon (PC)

Schizm II: Kameleon PC

Mysterious Journey II: Chameleon

Schizm II: Kameleon to druga część wydanej w 2001 roku gry przygodowej Schizm: Prawdziwe Wyzwanie. Gracz wciela się w młodego mężczyznę imieniem Sen, który budzi się po dwustu latach snu w komorze kriogenicznej, będącego karą za spustoszenie planety Sarpedon.

Przygodowe | FPP | science fiction | elementy logiczne

PC Windows
Okładka Mysterious Journey II: Chameleon (PC)

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

25listopada2003

4lutego2004

pudełko PL

Mysterious Journey 2: Chameleon to druga część znakomitego dzieła firmy Detalion, a wydanego przez rzeszowskie Studio LK Avalon, czyli gry przygodowej Schizm. Podobnie jak to miało miejsce w poprzedniczce, tak i tu w pracach nad scenariuszem i grą w ogóle, czynny udział brał znany australijski pisarz science fiction - Terry Dowling.

Akcja gry osadzona została w realiach science fiction, jednak toczy się w całkowicie innym świecie niż w części pierwszej, inni są również główni bohaterowie. Do znaczących różnic pomiędzy dwoma grami zaliczyć należy także to, iż w Chameleon akcja ukazana jest przy pomocy silnika graficznego znanego z gry No One Lives Forever 2, tj. LithTech Jupiter (rendering w czasie rzeczywistym, widok z perspektywy pierwszej osoby), poprzednio zaś mieliśmy do czynienia z pre-renderowaną grafiką.

Fabuła Mysterious Journey 2: Chameleon opowiada o młodym mężczyźnie o imieniu Sen, który budzi się z kriogenicznego snu na opuszczonej stacji kosmicznej orbitującej wokół zniszczonej i spustoszonej planety Sarpedon. Nie pamięta kim jest, jak się znalazł w tym miejscu, jak długo spał i kto umieścił go w komorze kriogenicznej? O jego przeszłości informuje go nagranie wykonane dwieście lat wcześniej. Mówi ono, iż to on był sprawcą spustoszenia, jakie dokonało się na Sarpedon i obecnie odbywa karę za swoją zbrodnię. Stacja orbitalna jest jego więzieniem i grobem, a za szesnaście dni spadnie z orbity.

Sarpedon był kiedyś wysoko zaawansowanym technologicznie światem przeżywającym swój złoty wiek. Lecz kiedy Obcy pojawili się w jego systemie planetarnym, zawiązały się dwie frakcje - zwolennicy porozumienia z Obcymi oraz zdecydowani przeciwnicy jakichkolwiek kontaktów. Tak zaczął się wyniszczający całą planetę globalny konflikt. Tylko jedna dolina, jedna zapomniana wioska przetrwała wojnę. Gracz musi się do niej dostać i w trakcie rozgrywki znaleźć odpowiedzi na wszystkie dręczące Sena pytania. W swej przygodzie bohater odwiedzi ponad 40 szczegółowo zrealizowanych lokacji i rozwiąże ponad 30 różnorodnych zagadek logicznych. Pozna historię świata Sarpedon i tajemnicę swej roli w tym wszystkim...

  • Pełna swoboda w poruszaniu się.
  • Nielinearna, rozbudowana fabuła.
  • Oryginalna, nastrojowa ścieżka dźwiękowa.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 3 CD

Ocena czytelników: 8,4 / 10 na podstawie 590 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Schizm II: Kameleon

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Schizm II: Kameleon

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Procesor Pentium 4 1.3 GHz
  • 256 MB RAM
  • karta grafiki 64MB
Schizm II: Kameleon - recenzja gry
Schizm II: Kameleon - recenzja gry

Recenzja 16 lutego 2004, 14:03

Zaraz po wydostaniu się z pomieszczenia, w którym tak długo spał, Sen napotyka częściowo sprawnego jeszcze Towarzysza, czyli coś w rodzaju głównego mechanizmu zarządzającego całością systemów stacji. Przy jego pomocy udaje mu się sforsować wszystkie zabezpieczenia i opuścić miejsce swojego wiecznego uwięzienia. Ale tak naprawdę to dopiero początek...