Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 17 maja 2012, 10:08

autor: Jakub Kolano

Max Payne - przybliżamy fabułę pierwszych dwóch części (2)

Tuż przed premierą gry Max Payne 3 przypominamy wydarzenia z pierwszych dwóch części serii.

Po opuszczeniu hotelu Max jest świadkiem eksplozji samochodu, który wysadził w powietrze odjeżdżający czarnym mercedesem Vladimir Lem – szef lokalnej mafii rosyjskiej. Chwilę później kolejna bomba niszczy piętro pobliskiej kamienicy, w której mieści się melina Jacka Lupino. Chcąc nie chcąc, Payne zyskuje sojusznika w swojej krucjacie przeciwko dilerom Valkirii. Przemierzając rozpadający się na skutek kolejnych wybuchów budynek, odbiera telefon od tajemniczego Alfreda Wodena, który ostrzega go przed zbliżającą się policją. Po krótkiej rozmowie i obietnicy ponownego kontaktu Woden rozłącza się, a Max kontynuuje poszukiwania. Kilkadziesiąt trupów dalej dociera do Vinniego i wyciąga z niego adres, pod którym ukrywa się Lupino. Następny cel – klub Ragnarock.

Mona Sax – płatna zabójczyni, pierwotnie na usługach Nicole Horne, następnie Alfreda Wodena. Siostra bliźniaczka Lisy Punchinello – żony szefa mafii Angelo Punchinello. Pojawia się przez moment w pierwszej części gry i występuje jako jedna z głównych postaci w drugiej.

Utrzymany w gotyckich klimatach klub jest przykrywką dla szemranych interesów mafii, schronieniem dla szukających bezrozumnej przemocy naćpanych Valkirią gangsterów, ale przede wszystkim królestwem szalonego, opętanego manią śmierci i końca świata Lupino.

Przemierzając mroczny lokal, Max natrafia na porozrzucane tu i ówdzie księgi, pełne okultystycznych zaklęć, pentagramów i nordyckich mitów, zmiksowane z horrorami i tabliczkami ouija, co świadczy o dość poważnym stanie psychicznym ich właściciela. W urządzonym przez Lupino wewnętrznym sanktuarium Payne znajduje podarty list, w którym Don Punchinello, świadomy szaleństwa Jacka oraz złego kursu, jaki obierają interesy, przywołuje go do porządku. Konfrontacja z psychopatycznym mafiosem kończy się wpakowaniem w jego ciało całego magazynku przez rozwścieczonego i żądnego zemsty Maxa. Pastwienie się nad ciałem Lupino przerywa wkroczenie na scenę Mony Sax, siostry bliźniaczki Lisy Punchinello – żony Dona, która proponuje Maxowi sojusz przeciwko wspólnemu wrogowi. Szklaneczka pojednawczej whiskey kończy się dla niego utratą przytomności.

Z koszmaru, w którym przemierza swoje mieszkanie w poszukiwaniu żony i dziecka, wybijają Payne’a uderzenia kija baseballowego. Przywiązany do krzesła w piwnicy hotelu Lupino okazuje się być torturowany przez Frankiego Niagarę – kolejnego zaufanego zbira Punchinello, mającego pozbyć się dociekliwego gliniarza. Pech, który nieustannie towarzyszy przeciwnikom Maxa, sprawia, że oprawca po raz kolejny staje się ofiarą. Po opuszczeniu hotelu Max natyka się na Vlada, który od jakiegoś czasu przygląda się dziełu zniszczenia, dokonywanemu przez zdesperowanego policjanta. Propozycja nie do odrzucenia, jaką mu składa, polega na odbiciu wyładowanego bronią statku towarowego, którego kapitanem jest zdrajca, Boris Dime – niedawny współpracownik Vlada. Pozbywając się go i przejmując ładunek, Max wbija kolejny gwóźdź do trumny Punchinello i zdobywa niezbędny sprzęt do szturmu na fortecę Dona.

Vladimir Lem – rosyjski przestępca i handlarz bronią, a zarazem szef rosyjskiej mafii w Nowym Jorku. Zaangażowany w wojnę z włoską rodziną Punchinello zawiera sojusz z Maxem, żeby wkrótce stać się jego głównym przeciwnikiem.

Po udanym rajdzie na transportowiec Payne próbuje zwabić Dona w pułapkę pod pretekstem układu. Restauracja, w której mają się spotkać, okazuje się nafaszerowana ładunkami wybuchowymi, co sprawia, że myśliwy staje się zwierzyną. Wychodząc cało z opresji, Max ponownie spotyka Vlada, który podrzuca go do willi Punchinello.

Na miejscu ku swojemu zdziwieniu odnajduje ciała strażników. Podejrzenie pada na Monę. Likwidując po kolei Wielką Trójkę (największych zbirów w syndykacie) oraz grupę do zadań specjalnych i odnajdując zwłoki Lisy, Payne dociera do gabinetu Angelo Punchinello. Szef mafii zdradza mu, że za wszystkim, czego doświadczył, stoi ktoś bardzo wpływowy. Chwilę później osoba ta pojawia się w towarzystwie uzbrojonych ochroniarzy, którzy zabijają Dona. Starsza kobieta zaś wstrzykuje Maxowi śmiertelną dawkę Valkirii, licząc na jego szybki zgon.

Max Payne 3

Max Payne 3

Max Payne

Max Payne

Max Payne 2: The Fall Of Max Payne

Max Payne 2: The Fall Of Max Payne