Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 15 sierpnia 2020, 11:33

autor: Karol Laska

Obalamy 8 fałszywych mitów o graczach

Chciałbyś choć raz przysiąść do komputera bez zbędnych komentarzy mamy, brata czy partnera? Ten artykuł może pomóc Ci w przekonaniu bliskich o nieprawdziwości panujących mitów o graczach.

Spis treści

Gracz to niewyżyty nastolatek

Kiedy byliśmy mali, Minecraft wyglądał tak, a mimo to nadal gramy... - 8 fałszywych mitów o graczach - dokument - 2020-08-13
Kiedy byliśmy mali, Minecraft wyglądał tak, a mimo to nadal gramy...

Skoro już ustaliliśmy, że gracz to facet, od razu określmy jego wiek. I tutaj na wstępie przepraszam za niefortunne określenie „facet”, bo według mas wszyscy, bez wyjątku, nie skończyliśmy jeszcze 18 lat. Wejście w dorosłość ma być tym momentem w życiu, w którym porzucimy głupie „giercowanie” i zajmiemy się czymś poważnym. Krótko mówiąc, cyfrowa rozrywka jest okresem przejściowym dla nastolatków idealnie oddającym ich rozwydrzoną, buntowniczą naturę.

I wiadomo, że mnóstwo dzieciaków sięga teraz po gry wideo. Fortnite i Minecraft przedefiniowały modele wychowawcze wielu rodziców, sprawiając, że taki 8-letni Maciek szybko poznaje uroki cyberprzestrzeni. Kiedyś dostawaliśmy gałę i pruliśmy na boisko, by zdążyć się wyszaleć przed kolacją u babci. Teraz wpycha się nam do ręki kilof i każe kopać cobblestone’a do upadłego.

A JAK TO JEST NAPRAWDĘ

Rozprawmy się z tymi bzdurami jak najszybciej. Na poprzedniej stronie znajdziecie materiał Jordana, w którym widnieje szereg wykresów. Zobaczycie tam, że największą część widowni tvgry.pl stanowią ludzie w wieku od 18 do 24 lat, a na drugim miejscu znajduje się grupa od 25 do 34 lat. Wiadomo, że przez tych kilkadziesiąt miesięcy doszło do paru zmian, ale to tylko przykład tego, że dzieciaki nie dominują w środowiska graczy. Innym źródłem danych jest badanie Polish Gamers Research 2019. Możemy w nim przeczytać: „Większość polskich graczy mieści się w przedziale 25–34 (32%) lub 35–44 lata (29%). Nawet znany polski aktor, Kazimierz Kaczor, mający na karku już prawie osiemdziesiątkę, deklaruje się jako zapalony fan strategii typu Might & Magic: Heroes czy Civilization. Wiek to tylko liczba, pamiętajcie o tym!

Karol Laska

Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy przeszkadzają Ci stereotypy o graczach?

Tak, uważam je za szkodliwe.
64,9%
Nie mam zdania.
4,1%
Nie, sami się z nich śmiejemy.
31%
Zobacz inne ankiety
Pogromcy mitów - obalamy kilka popularnych mitów o grach
Pogromcy mitów - obalamy kilka popularnych mitów o grach

W internetowych dyskusjach często powielane są nieprawdziwe stwierdzenia, które z czasem potrafią się mocno utrwalić. Przeróżne błędne przekonania dotyczą także świata gier – obalamy więc te najczęściej spotykane mity.

6 mitów o broni palnej, które utrwalają gry komputerowe
6 mitów o broni palnej, które utrwalają gry komputerowe

Strzelać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej - zwłaszcza na ekranie komputera, bo o „brońkach” w grach wiemy niemal wszystko. Ile z tej wiedzy ma jednak oparcie w rzeczywistości? Rozprawiamy się z najpopularniejszymi mitami o broni palnej w grach!

7 momentów, gdy gracze okazali serce
7 momentów, gdy gracze okazali serce

Czasem gracze zdobywają się na prawdziwie bezinteresowne czyny, które pokazują, że wirtualne przyjaźnie czy nawet nieznające się bliżej społeczności potrafią w potrzebie celująco zdać test ze szlachetności.