Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 30 stycznia 2021, 11:02

Chcieliśmy kiedyś podbić Chiny. 18 dziwnych faktów o GRYOnline.pl

Czy wiesz, że pracujemy tam, gdzie przez lata sprzedawano toalety, nie lubimy się w redakcji z alarmem, a UV gra tak dużo, że nas to trochę przeraża? Nie? No to już wiesz.

Chcieliśmy kiedyś podbić Chiny

Chiny to ogromny rynek, każda firma chciałaby mieć do niego dostęp. - 18 dziwnych faktów o GRYOnline.pl, o których nie mieliście pojęcia - dokument - 2021-01-30
Chiny to ogromny rynek, każda firma chciałaby mieć do niego dostęp.

To prawda – dawno, dawno temu mieliśmy plan wejścia na rynek chiński. Widzicie, jesteśmy całkiem nieźli w kalkulowaniu, analizowaniu, przewidywaniu i dostosowywaniu się. Nasze Gamepressure to portal, który zrodził już naprawdę wiele owoców. Dlatego nie stoimy w miejscu – wciąż planujemy, eksperymentujemy i staramy się rozwijać.

Był jednak moment, w którym powiedzieliśmy: OK, tędy chyba nie damy rady. Chiny kusiły ogromną liczbą użytkowników i mając doświadczenie wyniesione z Gamepressure, postanowiliśmy spróbować. Wtedy nie wiedzieliśmy o tym rynku w zasadzie nic – nawet założenie domeny wydawało się nam zadaniem z pogranicza fizyki kwantowej.

Do pomocy zrekrutowaliśmy wówczas chińskiego studenta IT, który miał zbierać informacje i pomóc nam wdrożyć praktyczne rozwiązania. Nasz prezes wspomina ten moment tak:

Phil, z zielonymi włosami i zielonymi glanami, pół głowy wyższy ode mnie, od razu zburzył moje wyobrażenie o typowym Chińczyku. Zaczął pracę od researchu, po tygodniu przyszedł zakłopotany i pokazał nam serwis chiński, który był prawie 1:1 identyczny z naszym, aż do poziomu kodu CSS i HTML. Chińczycy scrapowali nasze anglojęzyczne serwisy niemal w czasie rzeczywistym i przerzucali dane do siebie. Pomysł odłożyliśmy na półkę...

Sami widzicie więc, że nie zdołał nas zatrzymać Wielki Mur Chiński, ale niepojęta wręcz pracowitość kolegów z dalekiego kraju już owszem.

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

Lato z GOL-em, wraca FYNG, wraca Piłkarska Ruletka
Lato z GOL-em, wraca FYNG, wraca Piłkarska Ruletka

Lato to taki dziwny okres, w którym branża growa zapada w sen. U nas – dla odmiany – będzie działo się całkiem sporo. Startujemy z kolejną serią streamów o nadchodzących grach, a także odpalamy Piłkarską Ruletkę.

Darek zbiera karabiny, a Draug wozi miecz w swoim subaru - hobby pracowników GRYOnline.pl
Darek zbiera karabiny, a Draug wozi miecz w swoim subaru - hobby pracowników GRYOnline.pl

Prosiliście i oto jest – druga część artykułu o hobby redaktorów i pracowników serwisu GRYOnline.pl, w której chwalimy się (i żalimy) wszystkim tym, co robimy, knujemy i organizujemy poza pracą.

Dokładnie 20 lat temu wystartował GOL!
Dokładnie 20 lat temu wystartował GOL!

Trudno w to uwierzyć, ale właśnie dziś – 1 stycznia 2021 roku – nasz serwis skończył 20 lat! Okrągłe urodziny to zawsze dobra okazja do hucznego świętowania, więc zamierzamy robić to przez kolejne dwanaście miesięcy.