Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Publicystyka

Publicystyka 18 kwietnia 2019, 17:50

autor: Patryk Fijałkowski

Dziennikarz, pisarz i głupek. Lubi „St. Anger”. Ma jedną nogę krótszą, ale nie pamięta którą.

Słabe premiery dobrych gier – 10 debiutów, które poszły źle

Znacie ten stan, gdy czekaliście na grę od miesięcy, a po premierze tytuł reklamowany jako ósmy cud świata okazał się technicznym bałaganem? Na pewno. My także znamy i chcemy dziś przypomnieć gry, których start był katastrofą.

Na wstępie zaznaczmy, że dziś nie mówimy o pozycjach złych, a o tych, które źle zaczęły – a to nie to samo. Warto też dodać, że łatwo nam oceniać z wygodnych foteli. Produkcje, o których chcemy opowiedzieć, przez lata opracowywały potężne zespoły specjalistów. Stworzenie współczesnej gry AAA to trudne zadanie, w trakcie realizacji którego wiele rzeczy może pójść nie tak, a pojedynczy błąd doprowadzić może do katastrofy. Dlatego nie warto być surowym i dobrze pamiętać, że twórcy tych gier byli nie mniej załamani problemami niż sami gracze.

PAMIĘTACIE INNE PORAŻKI?

Jeśli zdarzyło Wam się boleśnie zderzyć z premierą będącą kompletnym niewypałem, możecie opisać swoją historię w komentarzu. I liczyć na nasze współczucie.

Diablo 3

  1. Rok premiery: 2012
  2. Kto tak to skopał: Blizzard
  3. Największy problem: konieczność grania online w połączeniu z błędami w systemie logowania, co poskutkowało milionami niezadowolonych graczy
  4. Jak to się skończyło? Happy endem. Po początkowych problemach Blizzard ustabilizował serwery i dopracowywał grę w kolejnych aktualizacjach i w dodatku. Dzisiaj to zupełnie inny tytuł niż w dniu premiery. Ale na PC bycie online wciąż jest wymagane.

Wpadka przy premierze Diablo 3 była tak wielka, jak wielkie były oczekiwania fanów po dwunastu latach wypatrywania nowej części serii. Miliony graczy, którzy za pośrednictwem Battle.netu próbowali wejść do gry, gdy ta wreszcie stała się dostępna, odbiły się od frustrującego błędu 37. Komunikat był prosty – „Serwery są zajęte. Spróbuj później” – i oznaczał, że tym razem sobie nie pogramy. Frustracja fanów okazała się ogromna, zwłaszcza że ze względu na swoją konstrukcję Diablo III wymagało stałego podłączenia do sieci, więc błąd logowania dotyczył wszystkich, a nie tylko fanów zabawy wieloosobowej.

Niestety, mijały kolejne godziny, a rzeczone „później” nie następowało. Najgorsza była pierwsza doba od premiery, kiedy trzeba było mieć sporo szczęścia, żeby w ogóle zacząć grać. Ci, którym już się to udało, w każdej chwili mogli zostać wywaleni z serwera.

Ludzie zarywali noce i stali w długich kolejkach, by kupić swój egzemplarz gry (również w Polsce, gdzie huczna impreza miała miejsce w warszawskich Złotych Tarasach). Fakt, że po powrocie do domu nie mogli jej nawet uruchomić, wiele mówi o skali porażki, jaką poniósł wtedy Blizzard. Warto przy okazji dodać, że nawet gdy wszystko zaczęło działać, gracze wcale nie byli zachwyceni Diablo 3. Dopiero premiera dodatku Reaper of Souls stała się dla tej produkcji nowym otwarciem, które naprawiło błędy i zatarło złe wrażenie po słabym starcie.

  1. Więcej o grze Diablo III
  2. Więcej o grze Diablo III: Reaper of Souls
Do dzisiaj wiele osób regularnie wraca do Diablo 3. - 2019-04-18
Do dzisiaj wiele osób regularnie wraca do Diablo 3.

TWOIM ZDANIEM

Zdarzyło Ci się kupić nową grę i nie móc grać przez problemy techniczne?

Tak
70,3%
Nie
29,7%
Zobacz inne ankiety
Batman: Arkham Knight

Batman: Arkham Knight

Diablo III

Diablo III

No Man's Sky

No Man's Sky

Battlefield 4

Battlefield 4

Star Wars: Battlefront II

Star Wars: Battlefront II

Grand Theft Auto Online

Grand Theft Auto Online

Halo: The Master Chief Collection

Halo: The Master Chief Collection

Street Fighter V

Street Fighter V

DriveClub

DriveClub

BioShock: The Collection

BioShock: The Collection

Twórca No Man’s Sky przerywa milczenie – a lepiej, żeby już nic nie mówił
Twórca No Man’s Sky przerywa milczenie – a lepiej, żeby już nic nie mówił

Powoli naprawiane No Man’s Sky zaczyna robić coraz lepsze wrażenie (a zaraz wyjdzie aktualizacja NEXT). Niestety, Sean Murray przerwał niedawno milczenie i udziela wywiadów. Znowu chce wszystko zepsuć?

Feniksy – gry, które twórcy naprawili po premierze
Feniksy – gry, które twórcy naprawili po premierze

„Gry jako usługi” to nie tylko mikrotransakcje, niedobór zawartości czy rozwodniona warstwa fabularna. To także szansa na naprawę tego, co nie działało i zmianę irytujących kaczątek w dające sporo radości łabędzie.

Komentarze Czytelników (44)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
18.04.2019 19:22
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
Kalbi84
33
Pretorianin

Batman: Arkham Knight, jedna z najlepszych gier obecnej generacji i zwieńczenie jednej z najlepszych serii gier, która kiedykolwiek powstała, skreślana przez wielu tylko przez pryzmat PCtowej premiery. Niestety.

18.04.2019 19:22
Novameh
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Novameh
33
Centurion

Rainbow Six Siege zdecydowanie. Wzorowy pokaz tego jak wspierać grę po premierze.

18.04.2019 18:26
Lukdirt
Lukdirt
69
Senator

Brakuje na tej liście SimCity 2013.

18.04.2019 18:28
DanuelX
odpowiedz
11 odpowiedzi
DanuelX
80
Kopalny

Większość z tych gier to nadal krapy a bioszok 2 remaster to nadal zbugowany szit.

18.04.2019 19:15
Lettie
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Lettie
14
Chorąży

A nie było jakiegoś AC (Unity chyba?) co był strasznie zbugowany że grać sie nie dało?

18.04.2019 19:22
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
Kalbi84
33
Pretorianin

Batman: Arkham Knight, jedna z najlepszych gier obecnej generacji i zwieńczenie jednej z najlepszych serii gier, która kiedykolwiek powstała, skreślana przez wielu tylko przez pryzmat PCtowej premiery. Niestety.

18.04.2019 19:22
topyrz
2
odpowiedz
topyrz
66
pogodnik duchnik
Image

Remember no preorders.

18.04.2019 19:22
Novameh
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Novameh
33
Centurion

Rainbow Six Siege zdecydowanie. Wzorowy pokaz tego jak wspierać grę po premierze.

18.04.2019 19:51
2
odpowiedz
lordpilot
153
Senator

Aktualnie remastery dwóch pierwszych BioShocków są już technicznie stabilne.

^^Nie jest to prawda. Całkiem niedawno (z miesiąc temu) grałem w remaster drugiej części i co chwilę oglądałem pulpit Windowsa. Z oryginalną dwójką takich problemów nie miałem.

18.04.2019 19:51
SpecShadow
odpowiedz
1 odpowiedź
SpecShadow
68
Silence of the LAMs

Gry od Troika które musiały czekać latami na fanowskie łatki.
No i wszelkie gry które wyszły w cieniu Half Life 1 i 2.

18.04.2019 20:44
ddawdad
odpowiedz
ddawdad
6
Konsul

Nawet nie wiedziałem, że Master Chief Collection miało jakieś problemy.

19.04.2019 08:43
odpowiedz
Fear87
34
Pretorianin

Call of Duty: Black Ops III na PC miało problemową premierę. Pamiętam nawet, że CDA w recenzji nie wystawiło nawet jej oceny bo wersja była niegrywalna.

19.04.2019 08:53
JanOnufry
2
odpowiedz
JanOnufry
2
Legionista

Brakuje kilku pozycji: Gothic 3, Civilization 6, Hearts of Iron IV, Sonic Adventure, Artifact, Mafia 3, Watch Dogs, Destiny. Fajnie by było dopisać na końcu, jako pozycje "honorowe".

post wyedytowany przez JanOnufry 2019-04-19 08:55:35
19.04.2019 09:17
Yarpen z Morii
odpowiedz
3 odpowiedzi
Yarpen z Morii
26
Qverty

O Wiedźminie 2 i 50mb patchu potrzebnym do uruchomienia gry na premierę widze redakcja zapomniała.

Przecie CDP jest na tym portalu nietykalne.

post wyedytowany przez Yarpen z Morii 2019-04-19 09:20:50
19.04.2019 09:30
1
odpowiedz
Metaverse
4
Chorąży

Ciekawe czy Fallout 76 kiedys trafi do takiego zestawienia. Pierwszy warunek, slaba premiera, z pewnascia spelnia. Teraz tylko musi stac sie dobra gra.

19.04.2019 09:32
raziel88ck
odpowiedz
raziel88ck
137
Reaver is the Key!

Carmageddon: Reincarnation.

19.04.2019 10:39
Ignazzio
odpowiedz
Ignazzio
13
Legionista

Przypadek No Man's Sky jest naprawdę imponujący. Nic tylko gratulować podejścia. Poza Diablo 3 które powinno zniknąć z listy jako że to iż coś się sprzedaje siłą marki nie znaczy że gra jest dobra to całkiem interesujący artykuł. Odpowiednia doza uporu przydaje się w tym biznesie.

19.04.2019 11:36
odpowiedz
1 odpowiedź
Gieszu
6
Pretorianin

Brakuje Gothica 3. Gra na premiere była niegrywalna na niemal każdym sprzęcie, totalnie spieprzona fabuła i system walki oraz questy przynieś, wynieś pozamiataj w dodatku powtarzalne w każdym mieście Myrtany. Dzisiaj nawet ten silnik potrafi chrupnąć choć content mody, community patche poprawiły nieco i elementy mechaniki, technologiczne i trochę fabularne tak Gothic 3 wg mnie na zawsze już będzie się kojarzył z początkiem końca dobrej passy uwielbianej w Polsce firmy Pirania Bytes i narodzinami nienawiści do wydawcy Jowood

19.04.2019 12:07
odpowiedz
1 odpowiedź
Ecko09
16
Legionista

Ale pierdoły o tym Battlefroncie. Lootboksy zostały wyłączone 2 tygodnie PO premierze, nie przed premierą. I techniczne problemy ta gra też miała. I nadal ma mnóstwo bugów i glitchy.

post wyedytowany przez Ecko09 2019-04-19 12:07:30
19.04.2019 19:57
odpowiedz
gujos
15
Legionista

Trochę to dziwne bo "większe" firmy softwareowe zatrudniają działy testerów, czasami nawet zewnętrzne firmy testerskie. A przecież branż gier jest jedną z bardziej dochodowych. Możliwe że profesjonalne standardy jeszcze nie dotarły do branży. Programiści robią jakieś testy jednostkowe, ale nikt z zewnątrz nie widzi gotowego produktu, a tylko takie osoby są obiektywne. Gdyby No man sky obejrzał ktoś z zewnątrz, może nie wylało by się tyla pomyj.

21.04.2019 15:49
odpowiedz
2 odpowiedzi
tynwar
23
Pretorianin

ludzie sie dziwia gdy po dlugim czasie ciaglego natychmiastowego kupowania gier na premiere czy preorderow, wydawcy i dystrybutorzy, ktorzy to zauwazyli, zaczynaja byc bardziej bezczelni i lasi na kase od takich nabywcow. wiec nie dziwota ze gry czasami wychodza w fatalnym stanie. pare gier z tych 10 gier tylko to udowadnia.

21.04.2019 17:55
rowleto
odpowiedz
rowleto
7
Legionista
Image

artifact?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze