Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

The Operational Art of War IV PC

Czwarta część serii złożonych strategii turowych, w której gracze przejmują kontrolę nad zróżnicowanymi armiami – produkcja obejmuje przedział czasowy od I wojny światowej aż po współczesne konflikty. Względem poprzedników tytuł wprowadza szereg zmian i usprawnień – mowa przede wszystkim o opracowanym niemal od podstaw systemie działań wojennych na morzu. Zabawa w dalszym ciągu toczy się na dwuwymiarowej mapie podzielonej na heksy, a obok zestawu dwustu scenariuszy gracze otrzymują do dyspozycji potężne narzędzia umożliwiające tworzenie własnych kampanii.

Strategiczne, turowe, 2D, wojenne, wojskowe, elementy symulacyjne.

The Operational Art of War IV - screen - 2017-05-10 - 344613The Operational Art of War IV - screen - 2017-05-10 - 344612The Operational Art of War IV - screen - 2017-05-10 - 344611The Operational Art of War IV - screen - 2017-05-10 - 344610The Operational Art of War IV - screen - 2017-05-10 - 344609

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry The Operational Art of War IV | PC

16listopada2017

PC Windows
Okładka The Operational Art of War IV (PC)
The Operational Art of War IV

The Operational Art of War IV jest kolejną odsłoną cyklu złożonych strategii turowych, rozwijanego od 1998 roku. Za opracowanie tej produkcji odpowiada studio TrickeySoft, z kolei jej wydanie na platformie PC Windows wzięła na swoje barki wyspecjalizowana w tym gatunku firma Matrix Games.

Mechanika

W porównaniu z poprzednimi częściami serii opisywane tutaj The Operational Art of War IV może się pochwalić szeregiem nowości i zmian w mechanice rozgrywki. Zabawa w dalszym ciągu toczy się w turach (w zależności od scenariusza odpowiadających przedziałowi czasowemu od sześciu godzin do jednego tygodnia) na mapie podzielonej na heksy (te z kolei mogą odzwierciedlać od dwóch i pół do aż pięćdziesięciu kilometrów terenu). Jej schemat natomiast oparto na dowodzeniu zróżnicowanymi jednostkami ukazanymi jako dwuwymiarowe ikony. W trakcie rozgrywki pod naszym dowództwem znajduje się nie tylko piechota, lecz także czołgi, samoloty bojowe, a nawet marynarka wojenna.

Ta ostatnia doczekała się zresztą najbardziej kompleksowych zmian. Całość została opracowana niemal od podstaw – w celu zachowania jak największego realizmu poszczególne statki są tutaj traktowane jako kompleksowe jednostki opisane przy pomocy takich współczynników jak opancerzenie, celność, prędkość, zwrotność oraz wytrzymałość. Wprowadzone przez deweloperów usprawnienia objęły również systemy zaopatrzenia, a także zasady, jakimi rządzi się niszczenie mostów oraz aspekty związane z zasięgiem poszczególnych jednostek.

Na sprawdzenie czeka tutaj ponad dwieście scenariuszy, w których gracze mogą wziąć udział między innymi bitwach nad Marną, bitwie pod Dien Bien Phu, bitwie pod Arnhem czy choćby w wojnie o Falklandy. Podobnie jak wcześniejsze gry z serii, pozycja oferuje niebywale rozbudowany zestaw narzędzi umożliwiających kreowanie własnych starć i kampanii.

Kwestie techniczne

Dwuwymiarowa oprawa graficzna wydanego na platformę PC Windows The Operational Art of War IV jest wyjątkowo prosta – jak wspomniano wcześniej, właściwa rozgrywka toczy się na mapie, a poszczególne jednostki są symbolizowane przez ikony. Całość jest jednak na tyle przejrzysta, by dobrze spełniać swoje zadanie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 9.2 / 10 na podstawie 4 głosów czytelników.

Gry podobne do The Operational Art of War IV

Klasyfikacja PEGI The Operational Art of War IV

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra może przestraszyć młodsze dzieci. Gra zawiera elementy przemocy.

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL702ZC Ryzen

Procesor: Procesor AMD® Ryzen™ 7 1700
Pamięć: 2 x SO-DIMM, do 32 GB SDRAM
Grafika: AMD AMD Radeon™ RX580 , z 4GB, VRAM
Wyświetlacz: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 60Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | z IPS Technology oraz Freesync
Magazyn danych: SSD - 128GB/256GB/512GB SATA3 M.2 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
16.11.2017 15:10
<Rydygier>
25
Memento mori

http://www.matrixgames.com/products/product.asp?gid=587

153 PLN. Hm. Z tego, co widzę, rewolucji w porównaniu z TOAW3 nie ma, zwłaszcza jak na ilość lat, które upłynęły. Jeśli czegoś względem poprzedniej części nie skopali, to myślę, że kto serii nie zna, a ma chęć poznać, temu trafia się dobra okazja. Zapalonemu, hardkorowemu strategowi ta wysoce uniwersalna gra może służyć przez lata jako być może optimum w gatunku, w tym również narzędzie tworzenia własnych scenariuszy "żetonem po heksach". Ale tacy, jak ja, którzy grali w trójkę i nadal ją mają... Sam nie wiem. Poczekam sobie, może w jakiejś promocji kupię kiedyś.

post wyedytowany przez <Rydygier> 2017-11-16 15:13:56