Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 maja 2015, 16:20

autor: Adrian Werner

Autor iCEnhancer pracuje nad modem do Grand Theft Auto V

Znany z moda iCEnhancer do Grand Theft Auto IV, Hayssam Keilany pokazał pierwsze screeny i filmiki z projektu do Grand Theft Auto V, nad którym obecnie pracuje.

Aktualizacja: Hayssam Keilany wypuścił dwa materiały video pokazującego w akcji moda, nad którym pracuje.

Pomimo początkowych obaw, że tworzenie modów do Grand Theft Auto V może okazać się niemożliwe, społeczność produkująca fanowskie projekty do tej gry zaczyna się powoli rozkręcać i wśród osób zajmujących się tym nie brakuje ludzi, którzy wyczyniali cuda z poprzednią odsłoną cyklu. Jednym z nich jest Hayssam Keilany, czyli autor popularnej modyfikacji iCEnhancer. Wypuścił on właśnie screeny ze swojego pierwszego moda do piątej części serii.

Nikogo chyba nie zdziwi, że projekt przerabia oprawę graficzną. Autor m.in. usunął wizualne zakłócenia wywoływane przez efekt Depth of Field podczas zmiany postaci lub uzbrojenia. Zmniejszył także ilość mgły, poprawił rozmazane tła oraz zmienił kolor słońca na bardziej realistyczny. Wszystko to sprawia, że całość wygląda bardziej naturalnie. Na razie nie wiemy, kiedy autor ma zamiar wypuścić swoje dzieło.

Wszystkie te zmiany są oczywiście w sumie dosyć skromne i obecnie Hayssam Keilany głównie eksperymentuje, aby sprawdzić na co pozwala gra. Społeczność moderska Grand Theft Auto V dopiero stawia pierwsze kroki, ale obecność sporej ilości projektów na tak wczesnym etapie sprawia, że przy odrobinie szczęścia możemy się doczekać powtórki sytuacji z Grand Theft Auto IV. Modyfikacje wspaniale wydłużyły życie tej gry i mamy nadzieję, że z kontynuacją będzie podobnie.

  1. Grand Theft Auto V – oficjalna strona gry
  2. Recenzja gry GTA V na PC - Los Santos piękne, jak nigdy przedtem

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej