Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 grudnia 2014, 10:50

Wiedźmin 3: Dziki Gon skończony, dodatkowy czas na usprawnienie gry

Z ujawnionego maila od Marcina Iwińskiego z CD Projekt RED wynika, że twórcy zakończyli tworzenie zawartości gry Wiedźmin 3: Dziki Gon – następne tygodnie zostaną wykorzystane do usunięcia ostatnich błędów długo oczekiwanego polskiego cRPGa.

Premierę Dzikiego Gonu przesunięto już dwa razy – czyżby do trzech razy sztuka? - Wiedźmin 3: Dziki Gon skończony, dodatkowy czas na usprawnienie gry? - wiadomość - 2014-12-23
Premierę Dzikiego Gonu przesunięto już dwa razy – czyżby do trzech razy sztuka?

Niedawne ogłoszenie o ponownym przesunięciu premiery gry Wiedźmin 3: Dziki Gon z 25 lutego na 19 maja 2015 roku wywołało mieszane reakcje graczy – w końcu gra miała być teoretycznie gotowa jeszcze pod koniec roku. I jak się okazuje… rzeczywiście może tak być. W odpowiedzi na wysłanego przez serwis Nerdacy maila Michał Iwiński, współzałożyciel studia CD-Projekt RED, zapewnił, że pod względem zawartości gra jest już zamknięta, a dodatkowe miesiące posłużą wyeliminowaniu ostatnich bugów:

Usuwamy ostatnie bugi i wciąż dokonujemy optymalizacji różnych aspektów gry. Pozwoli to na bardziej bezproblemowe i wciągające doświadczenie, a także poprawienie wyglądu gry na wszystkich platformach. Zawartość jest już zamknięta i nie będziemy wprowadzać do niej żadnych zmian. Rozmach świata w Wiedźminie 3: Dzikim Gonie jest bez precedensu, także bez obaw – jest tu wystarczająco dużo rozgrywki, by pozwolić wam na grę przez kilka tygodni.

Trudno ocenić, jak mają się te słowa do rzeczywistego stanu gry, niemniej w kontekście ogromnie niedopracowanych w dniu premiery produkcji (na czele z niesławnym Assassin’s Creed: Unity, które doczekało się czwartego patcha o rozmiarze, bagatela, 7 GB) może i lepiej, że twórcy chcą wypuścić tytuł z minimalną ilością bugów.

Oprócz tego Iwiński wspomniał również nieco o roli Ciri, znanej z książek Andrzeja Sapkowskiego przybranej córki wiedźmina Geralta, będącej drugą grywalną postacią w grze. Wiadomo więc, że jest ona poszukiwana przez wszystkich jako żywa broń, a moc Dziecka Starszej Krwi ma być kluczem do powstrzymania tytułowego Dzikiego Gonu. Jednak sama Ciri nie ma zamiaru pozwolić na manipulowanie sobą (co zapewne ma związek z wydarzeniami z Sagi, z których część być może ujrzymy w retrospekcjach). Niemniej Iwiński wyraźnie zaznaczył, że główną postacią nadal jest Biały Wilk, a sekwencje z udziałem Ciri pozwolą na spojrzenie na historię gry z odmiennej perspektywy.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej