Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 24 kwietnia 2014, 12:38

autor: Góral

Lords of the Fallen - mogą być problemy z 1080p na konsoli Xbox One

Tomasz Gop, producent wykonawczy gry RPG Lords of the Fallen, stwierdził podczas rozmowy z przedstawicielem serwisu IGN, że studio CI Games celuje w rozdzielczość 1080p na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Nie wiadomo jednak, czy uda się zrealizować założenia, gdyż urządzenie firmy Microsoft radzi sobie nieco gorzej niż konkurencja.

Wczoraj mogliśmy obejrzeć nowy zwiastun polskiej gry RPG akcji Lords of the Fallen, a dziś mamy dla Was kolejne informacje dotyczące nie tylko samej produkcji, lecz także opinii producenta wykonawczego Tomasza Gopa na temat najnowszych konsol. W wywiadzie udzielonym przedstawicielowi serwisu IGN, deweloper stwierdził, że w przypadku PlayStation 4 znacznie łatwiej jest uzyskać rozdzielczość 1080p. W przypadku Xboksa One mogą wystąpić pewne problemy, ale studio CI Games cały czas pracuje nad grą, więc nie możemy zakładać z góry, że Lords of the Fallen na urządzeniu firmy Microsoft będzie gorzej wyglądającą wersją. Niemniej jest to kolejne potwierdzenie mniejszej mocy amerykańskiego next-gena.

Lords of the Fallen - twórcy celują w 1080p na konsolach. - Lords of the Fallen - mogą być problemy z 1080p na konsoli Xbox One - wiadomość - 2014-04-24
Lords of the Fallen - twórcy celują w 1080p na konsolach.

„Bardzo ciężko pracujemy, by dostarczyć grę na konsole PlayStation 4 i Xbox One w rozdzielczości 1080p, ale nie mogę jeszcze potwierdzić, czy jest to możliwe. Łatwiej jest mi stwierdzić, że uda się to wykonać na PS4. W przypadku Xboksa One jest to nieco trudniejsze i wciąż nad tym pracujemy” – stwierdził Gop.

W obu przypadkach niemal pewnym jest, że animacja będzie działać w okolicach 30 klatek na sekundę, a nie 60, gdyż deweloper stawia na wyższą rozdzielczość, która pokaże piękno gry:

„Na pewno nie zejdziemy poniżej 30 klatek. Gdybyśmy mieli wybierać pomiędzy rozdzielczością, a animacją, wybralibyśmy 1080p i solidne jak skała 30 klatek, zamiast niższej rozdzielczości i 60 klatek, ponieważ wierzymy, że nasza gra wygląda bardzo ładnie, więc wolimy to pokazać wyższą rozdzielczością.”

Całość można podsumować w następujący sposób – 1080p i 30 kl/s w przypadku konsoli PlayStation 4 i 30 kl/s w nieokreślonej jeszcze rozdzielczości (aczkolwiek twórcy celują również w 1080p) na Xboksie One.

Od momentu pojawienia się na rynku nowych konsol firm Sony i Microsoft co jakiś czas docierają do nas informacje o problemach z wydajnością Xboksa One. Wystarczy przytoczyć kilka przykładów, by unaocznić to zjawisko:

  1. Call of Duty: Ghosts – 1080p (PS4) vs. 720p (XOne),
  2. Battlefield 4 – 900p (PS4) vs. 720p (XOne),
  3. Metal Gear Solid V: Ground Zeroes – 1080p (PS4) vs. 720p (XOne),
  4. Trials Fusion – 1080p (PS4) vs. 900p (XOne).

Oczywiście to nie wszystkie multiplatformowe produkcje, które działają w różnych rozdzielczościach na obu next-genach. Można tu jeszcze wymienić chociażby Assassin's Creed IV: Black Flag (1080p vs. 900p), Watch Dogs (1080p vs. 960p), itd. Czy Lords of the Fallen dołączy do tego grona?