Twórca Manor Lords ma wielkie plany względem swojej hitowej strategii. Obejmują one nawet dodanie zamków i machin oblężniczych

Twórca Manor Lords ma w planach dodanie do swojej gry machin oblężniczych i zamków. Uważa je za istotną część tamtego okresu.

Marcin Bukowski

Twórca Manor Lords ma wielkie plany względem swojej hitowej strategii. Obejmują one nawet dodanie zamków i machin oblężniczych, źródło grafiki: Slavic Magic.
Twórca Manor Lords ma wielkie plany względem swojej hitowej strategii. Obejmują one nawet dodanie zamków i machin oblężniczych Źródło: Slavic Magic.

Manor Lords już teraz osiągnął olbrzymi sukces, jednak jego twórca – Grzegorz Styczeń – nie zamierza osiadać na laurach. Niedawno podzielił się on częścią swoich planów dotyczących rozwoju gry, w których znajdują się nawet zamki i machiny oblężnicze.

Oblężenia zamków

Jak wiadomo, Manor Lords to przede wszystkim city builder nastawiony na rozbudowę własnych włości, a nie walki i podboje. Sam twórca zaznaczał to zresztą przed premierą, wskazując, że jego gra nie będzie rywalizować z takimi seriami jak Total War czy Age of Empires.

Nie oznacza to, że produkcja jest całkowicie pozbawiona walk, ale raczej są one pozostawione na drugim planie. Niewykluczone jednak, że w przyszłości nieco się w tej kwestii zmieni, a Styczeń już teraz wskazuje na możliwość wprowadzenia na przykład mechaniki oblężeń.

Zamki, oblężenia i machiny oblężnicze są ikoniczną częścią tamtego okresu i mam wielkie plany dotyczące ich implementacji. Wcześniej pokazałem jak niektóre systemy mogą działać, a niektóre z nich znajdowały się nawet w grze do testowania na różnych etapach rozwoju. Obecnie nie jestem jeszcze pewien, ile z nich będzie dostępnych do zabawy w momencie premiery i ile zostanie dodanych z czasem w ramach wczesnego dostępu.

Trzeba przyznać, że tego typu bitwy byłyby świetnym dodatkiem do Manor Lords. Zawsze dobrze jest mieć więcej możliwości, a przecież nie byłyby one koniecznością, ponieważ gra już teraz oferuje scenariusz „Droga do sukcesu”, który jest całkowicie pozbawiony walki. Z drugiej jednak strony, patrząc na obecną popularność tytułu wyraźnie widać, że nie jest to konieczny element, by przyciągnąć do siebie graczy.

Manor Lords

Manor Lords

PC Xbox
wczesny dostęp

Data wydania: 26 kwietnia 2024 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

7.1

Gracze

8.6

Steam

7.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

6

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2024-05-01
17:40

swgs01 Legionista

😒

Niestety ale dodanie zamków i oblężeń zniszczy cały wiejski klimat gry, który ją wyróżnia spośród wielu klonów gier o budowaniu średniowiecznych miast.

Komentarz: swgs01
2024-05-01
18:28

noobmer Generał

swgs01 A ja wbrew przeciwnie, ale to dopiero na endgame. Teraz ma pieniądze to może te rzeczy spełnić. Mam nadzieje ze kazdorazowo zbudowanie zamku to będzie kosztowny i długi proces żeby było co robić w grze. I że ogólnie proces powstawania będzie bardzo szczegółowy, plany, rusztowania i patrzenie jak cegła po cegle podnoszą sie mury.

Komentarz: noobmer
2024-05-02
11:05

Perwol Pretorianin

I bardzo dobrze, bo zamków właśnie brakuje. Poza zamkami może pokusić się jednak o polski dubbing? To jest gra w klimatach słowiańskich. Głupio jest słyszeć typowo brytyjski akcent npc. To psuje klimat naszych stron.

I jeszcze jeden smaczek byłby mile widziany, żeby ludziki mogły deptać ścieżki tam gdzie często łażą. Niby nie potrzebne, ale fajne. W Foundation tak było.

Komentarz: Perwol
2024-05-02
14:29

jasam18 Centurion

Pierwsze co to niech krowy i swinie doda bo na jagodach to za długo wieśniacy nie pociągną. Głupie jest też ze w jednym regionie masz tylko jedne jagody i zwierzyne. Podobąło mi sie rozwiązanie w settlersach 6 że rózne regiony miały różne zasoby a nie kazdy po 1 kazdego zasobu. Kolejna dziwna rzecz to że jak zajmujemy region to budujemy w niej tak jak by nowe miasto a nie zajmujemy go dla siebie żeby stamtąd miec profity

Komentarz: jasam18
2024-05-02
14:33

Padre_peper Legionista

Fajnie to by było, żeby to gracz wybierał poziom zabawy, od nieograniczonych zasobów i swobodnego budowania po skomplikowaną ekonomię. Fajnie byłoby zbudować bez trudu miasto i zamek ale potem patrzeć czy nasze dzieło opiera się wrogowi.

Komentarz: Padre_peper

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl