Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 sierpnia 2011, 10:30

autor: Marek Oramus

The Secret World - strefy wojny, śledztwa oraz system przemieszczania się

W grze The Secret World kluczową rolę odegra tryb PvP "strefy wojny", w którym wszyscy gracze będą mogli wesprzeć członków swojej organizacji w walce o dominację nad światem.

Oprócz ciekawego wywiadu dotyczącego gry Guild Wars 2, o którym pisaliśmy przed chwilą, w sieci pojawiła się również interesująca rozmowa dotycząca innej oryginalnej produkcji MMO, The Secret World. Ragnar Tornquist, dyrektor kreatywny firmy Funcom odpowiedzialny za tę produkcję, wyjaśnił serwisowi Ten Ton Hammer między innymi założenia stref wojen, które stanowią rozgrywający się w ogromnej skali tryb PvP.

The Secret World - strefy wojny, śledztwa oraz system przemieszczania się - ilustracja #1

Będą to specjalne lokacje, trwale osadzone w świecie The Secret World. Pierwszą z ujawnionych jest nienazwane chińskie miasto. W odróżnieniu do pól bitew Stonehenge, El Dorado oraz Cimbala, strefy wojny przeznaczone są dla zaawansowanych postaci. Trzy główne frakcje: Smoki, Iluminaci oraz Templariusze walczą w nich o dominację nad światem. Kluczowe dla osiągnięcia zwycięstwa będzie zajęcie punktów, w których są wskrzeszani polegli bohaterowie. Twórcy zapewniają jednak, że nie pojawi się sytuacja, w której np. dwie strony konfliktu dojdą do porozumienia i zdecydują się na całkowite wyeliminowanie trzeciej frakcji. Według planów, gracze będą gotowi, żeby wesprzeć swoich sprzymierzeńców w walce o kolejne strefy po około 40-60 godzinach gry. Korzyści z przejęcia nowych obszarów będą czerpać wszystkie postacie należące do danej organizacji.

The Secret World - strefy wojny, śledztwa oraz system przemieszczania się - ilustracja #2

W celu pełnego poznania fabuły The Secret World, niezbędne okaże się pozyskiwanie informacji od członków pozostałych frakcji. Dzięki temu będziemy mogli zobaczyć rozgrywające się wydarzenia z innego punktu widzenia. Tornquist wypowiedział się również na temat śledztw, do których przydatne wskazówki zostaną poukrywane w Internecie. Ich poszukiwanie będzie jednak opcjonalne i osoby, których to rozwiązanie nie przekonuje, mogą je całkiem pominąć. Oczywiście ich odnalezienie wiąże się z dodatkowymi nagrodami w postaci punktów doświadczenia.

The Secret World - strefy wojny, śledztwa oraz system przemieszczania się - ilustracja #3

Ostatnią z ważnych kwestii jest sposób przemieszczania się między tak różnorodnymi lokacjami jak Egipt czy El Dorado. W każdym z tych obszarów występują trwałe szczeliny, które łączą się wewnątrz Ziemi. Stamtąd przeniesiemy się w inne wybrane miejsce. Jest to nawiązanie do mitu o Agharcie (nazwa ta również zostanie wykorzystana w grze), czyli cudownej krainy położonej w pustym centrum naszej planety. Rola tego miejsca będzie wzrastać wraz z wydawaniem nowych dodatków do gry.

Podstawowa zawartość The Secret World ma wystarczyć na kilkaset godzin zabawy. Data premiery tej długo oczekiwanej produkcji została ustalona na kwiecień 2012 roku, o czym szerzej informowaliśmy tutaj.