Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 października 2018, 20:43

Microsoft finalizuje zakup studia Obsidian Entertainment – formalności załatwione podobno w 90%

Serwis Kotaku dotarł do informacji, wedle których firma Microsoft miałaby dopinać ostatnie kwestie w sprawie przejęcia zespołu Obsidian Entertainment. Studio miałoby pomóc gigantowi z Redmond w zwiększeniu obecności na rynku pecetowych produkcji.

Jak donosi Jason Schreier z serwisu Kotaku, niedługo kolejne studio deweloperskie może trafić pod skrzydła Microsoftu. Mowa o zespole Obsidian Entertainment, w którego portfolio można znaleźć takie tytuły, jak Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords, Fallout: New Vegas czy seria Pillars of Eternity. Choć owe doniesienia nie zostały potwierdzone, jeden z trzech anonimowych informatorów Kotaku przekonuje, że umowa jest już gotowa w 90%, a jej wejście w życie to podobno kwestia czasu.

Powodem, dla którego ekipa miałaby zrezygnować z niezależności, są oczywiście pieniądze, jakimi dysponuje gigant z Redmond – zapewniłyby jej one stabilność i moce przerobowe, o jakich „na swoim” może jedynie pomarzyć. Z drugiej strony dzięki pomocy Obsidianu Microsoft mógłby wydatnie zwiększyć swoją obecność na rynku pecetowych produkcji.

„KOTOR 2” przyniósł zespołowi Obsidian Entertainment światową sławę. - Microsoft finalizuje zakup studia Obsidian Entertainment – formalności załatwione prawdopodobnie w 90% - wiadomość - 2018-10-09
„KOTOR 2” przyniósł zespołowi Obsidian Entertainment światową sławę.

Redakcja Kotaku wystosowała zapytanie zarówno do studia Obsidian Entertainment, jak i do Microsoftu. Jak jednak można było się spodziewać, obie strony stwierdziły, że „nie komentują plotek i spekulacji”. Pozostaje jeszcze pytanie, co z zapowiedzianym w zeszłym roku projektem, którego wydaniem miało się zająć Private Division funkcjonujące pod skrzydłami firmy 2K Games. Choć zapytany o to wydawca nie skomentował powyższych doniesień, potwierdził, że ów enigmatyczny erpeg Obsidianu trafi do sprzedaży jego nakładem.

Warto odnotować, że kto jak kto, ale pracownicy Obsidian Entertainment wiedzą całkiem sporo o braku wyżej wspomnianej stabilności. W przeszłości ekipa współpracowała już z Microsoftem, który miał wydać grę Stormlands (jeden z tytułów startowych, a zarazem grę na wyłączność dla Xboksa One), jednak ze względu na różnicę zdań deweloperów i wydawcy projekt został anulowany w 2012 roku. Poza tym nieudana kooperacja z Segą, której owocem był nigdy niewydany erpeg zatytułowany Aliens: Crucible, doprowadziła studio na skraj bankructwa, przez co musiało się ono ratować się rozpoczęciem kickstarterowej zbiórki funduszy na pierwsze Pillars of Eternity. Reszta jest już historią…

Seria Pillars of Eternity to spełnienie marzeń miłośników klasycznych erpegów. - Microsoft finalizuje zakup studia Obsidian Entertainment – formalności załatwione prawdopodobnie w 90% - wiadomość - 2018-10-09
Seria Pillars of Eternity to spełnienie marzeń miłośników klasycznych erpegów.

Microsoft wpadł w tym roku w istny szał zakupowy. W czerwcu dowiedzieliśmy się, że pod jego skrzydła przechodzą studia Playground Games, Ninja Theory, Undead Labs oraz Compulsion Games. Czas pokaże, czy do tej listy dołączy jeszcze Obsidian Entertainment. O tym, że współpraca z Microsoftem może się opłacać, przekonali się już deweloperzy z Ninja Theory, których najnowsze dzieło, czyli Hellblade: Senua’s Sacrifice, ukaże się w wersji pudełkowej (studio zwyczajnie nie mogło sobie na nią pozwolić, ciesząc się niezależnością); podczas gdy gigant z Redmond wyda wersję na Xboksa, edycja na PlayStation 4 trafi do sklepów nakładem firmy 505 Games.

  1. Microsoft Studios – oficjalna strona internetowa
  2. Strona internetowa studia Obsidian Entertainment

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej