Data wydania: 2026
Polska gra RPG TPP z otwartym światem w klimacie dark fantasy, osadzona w XIV-wiecznych Karpatach. The Blood of Dawnwalker jest dziełem studia Rebel Wolves, założonego przez Konrada Tomaszkiewicza, który pracował w CD Projekt RED m.in. jako reżyser Wiedźmina 3.
The Blood of Dawnwalker jest grą RPG od polskiego studia Rebel Wolves. Zespół ten jest współfinansowany przez chiński koncern NetEase, natomiast wydaniem jego debiutanckiego dzieła zajęło się Bandai Namco Entertainment.
Rebel Wolves to studio założone na początku 2022 roku przez Konrada Tomaszkiewicza – byłego pracownika CD Projektu RED, który pełnił funkcję reżysera Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, a także szefa produkcji i reżysera dźwięku Cyberpunka 2077.
Oprócz Tomaszkiewicza, wśród deweloperów pracujących nad The Blood of Dawnwalker prym wiodą weterani z CDPR: Bartłomiej Gaweł (reżyser artystyczny Wiedźmina 3), Daniel Sadowski (reżyser projektu pierwszego Wiedźmina), Jakub Szamałek (współscenarzysta Cyberpunka 2077) oraz Mateusz Tomaszkiewicz (piastujący funkcję reżysera kreatywnego brat założyciela Rebel Wolves, a wcześniej reżyser misji pobocznych w Cyberpunku 2077 i główny projektant questów w Wiedźminie 3).
The Blood of Dawnalker przenosi nas do alternatywnej, fantastycznej wersji Europy z połowy XIV wieku, a dokładnie – do mieszczącej się w Karpatach fikcyjnej doliny Sangora. Po tym jak przetoczyła się przez nią fala nieszczęść, na czele z krwawymi wojnami i epidemią czarnej śmierci, wkroczyło do niej jeszcze jedno zagrożenie – wampiry dowodzone przez krwiopijcę imieniem Brencis. Celem, jaki im przyświeca, jest obalenie feudałów i zdobycie wolności oraz władzy.
Głównym bohaterem gry jest Coen, młody mężczyzna przemieniony w tytułowego Dawnwalkera. Jako istota żyjąca niejako w zawieszeniu pomiędzy królestwami dnia i nocy protagonista nie jest ani w człowiekiem w pełnym znaczeniu tego słowa, ani stuprocentowym wampirem. Coen ma 30 dni i 30 nocy na uratowanie swojej rodziny z niewoli wampirów, a to, czy próbując tego dokonać, poświęci swą ludzką naturę na rzecz przeklętych mocy i głodu krwi, zależy od naszych poczynań oraz dokonywanych przez nas wyborów.
W założeniach opisywany tytuł stanowi pierwszą część większej sagi.
W The Blood of Dawnwalker akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP).
Produkcja oddaje nam do dyspozycji otwarty świat; jeszcze przed oficjalną zapowiedzią swojego dzieła deweloperzy deklarowali, że jego rozmiar będzie umiarkowany, porównywalny z krainą Toussaint z dodatku Wiedźmin 3: Krew i wino.
Przemierzając dolinę Sangora, poznajemy jej mieszkańców, wykonujemy zadania, a także toczymy zręcznościowe walki z przeciwnikami – od wrogo nastawionych ludzi, przez wampiry, skończywszy na potworach. Na osobną wzmiankę zasługuje fakt, że autorzy zrezygnowali z wyraźnego podziału na misje główne i poboczne – każde zlecenie może okazać się kluczowe dla rozwoju fabuły. Twórcy określili wręcz swoje dzieło mianem „narracyjnego sandboksa”.
W grze zaimplementowano cykl dobowy, który bezpośrednio wpływa na styl walki protagonisty oraz moce, jakimi dysponuje on na placu boju. Podczas gdy za dnia Coen korzysta z miecza i czarnej magii, jedynie pod osłoną nocy może robić użytek ze swoich wampirycznych zdolności.
Określone poczynania bohatera, jak wykonanie zadania, popychają tu czas do przodu, przez co każdy krok zbliża go do ostatecznego terminu uratowania rodziny. Oprócz tego gra regularnie zmusza nas do podejmowania decyzji, które rzutują na dalszy przebieg opowieści i jej zakończenie. Wszystko to sprawia, że niemożliwe jest wykonanie wszystkich questów i poznanie każdego wątku opowieści przy jednym podejściu.
The Blood of Dawnwalker działa w oparciu o silnik Unreal Engine 5.
Autor opisu gry: Hubert Śledziewski
Platformy:
PC Windows
PlayStation 5
Xbox Series X/S
Producent: Rebel Wolves
Wydawca: Bandai Namco Entertainment
Ograniczenia wiekowe: 18+
Gry podobne:
17 stycznia 2025
Po gorąco komentowanej zapowiedzi The Blood of Dawnwalker wyruszyliśmy do siedziby studia Rebel Wolves, by od Konrada Tomaszkiewicza, reżysera gry, dowiedzieć się więcej - o polskości gry, o wampirach, wyborach i o większej sadze Dawnwalkera.
Wyczekiwane RPG od polskiego studia Rebel Wolves zostanie zaprezentowane podczas największych targów gier w Polsce. The Blood of Dawnwalker to niejedyna atrakcja PGA 2025.
gry
Zuzanna Domeradzka
13 października 2025 16:15
Współtwórca Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077 zdradził, dlaczego jego nowe studio – Rebel Wolves – stawia na mniejsze zespoły i co wyniósł z lat spędzonych w CD Projekt RED.
gry
Kamil Kleszyk
29 sierpnia 2025 17:12
Targi gamescom przyniosły szereg nowych informacji dotyczących obiecującego polskiego RPG-a The Blood of Dawnwalker.
gry
Adrian Werner
22 sierpnia 2025 12:45
Wokół The Blood of Dawnwalker wciąż jest wiele niepewności. Godzinny pokaz w ramach gamescomu udowodnił mi jednak, że twórcy wiedzą, co robią, i uważnie słuchają feedbacku graczy.
opinie
Paweł Woźniak
22 sierpnia 2025 08:00
Na Future Games Show gamescom 2025 pojawiło się polskie studio Rebel Wolves oraz firma Bandai Namco Entertainment, które zaprezentowały nowy gameplay ze swojej gry RPG z otwartym światem pod tytułem The Blood of Dawnwalker.
gry
Krystian Pieniążek
20 sierpnia 2025 20:25
Deweloperzy z rodzimego studia Rebel Wolves posłuchali opinii fanów i zmienili kamerę w RPG-u, The Blood of Dawnwalker.
gry
Adrian Werner
20 sierpnia 2025 15:00
Lipiec to początek okresu, w którym branża gier łapie „oddech” po czerwcowych pokazach. Niemniej w ciągu ostatnich czterech tygodni wydarzyło się naprawdę sporo. Dość powiedzieć, że serie Mass Effect i Mount & Blade doczekały się mocnych konkurentów, zaś The Blood of Dawnwalker w końcu objawił nam się w pełnej krasie.
gry
Krystian Pieniążek
2 lipca 2025 12:13
The Blood of Dawnwalker ma w sobie pierwiastek Wiedźmina 3 i zapowiada się na solidną produkcję. Na obecnym etapie grze nie brakuje jednak bolączek, które wypunktowali gracze.
gry
Marcin Bukowski
22 czerwca 2025 10:55
Podczas specjalnej transmisji polskie studio Rebel Wolwes zaprezentowało pierwsze dłuższe fragmenty rozgrywki z The Blood of Dawnwalker. Fani RPG-ów mieli okazję przyjrzeć się eksploracji, walce i magii w nowym tytule współtwórców Wiedźmina.
gry
Kamil Kleszyk
21 czerwca 2025 22:01
Reżyser kreatywny The Blood of Dawnalker przybliżył kluczowe aspekty gry, wśród których najbardziej wyróżnia się tzw. narracyjna piaskownica. Jest to wstęp do nadchodzącego pokazu rozgrywki.
gry
Marcin Bukowski
17 czerwca 2025 16:20
SpoconaZofia Legend
Nadal nie wiadomo kiedy premiera. Ubzdurałem sobie, że teraz w lipcu sierpniu a tu 2026 i nic więcej.
sonn Generał
Szykuje się mega crapiszon. W polskich mediach jak znam życie oceny będą 7,5/10. Tak jak było z The Medium od Bloomber Team (czy jakoś tak) gra 5/10 recenzja na golu 7,5/10. Ta gra to będzie kolejny Inkwizytor. Jeszcze wspomnicie moje słowa. Zresztą już samo stwierdzenie The Blood of Dawnwalker to nadchodzące RPG rodzimego studia Rebel Wolves, założonego przez reżysera Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, Konrada Tomaszkiewicza. To kogoś zachęca? Albo ma zachęcić? Dobry żart tynfa wart.
Shadoukira Generał
Jak dla mnie gra zapowiada się dobrze. Może nie będzie to jakaś super produkcja, która odmieni świat gamingu, ale na pewno będzie to ciekawa gra. Osobiście przeczuwam takie 7,5/10 albo 8/10.
Najbardziej oczywiście w tej grze ciekawi mnie ta "fabularna piaskownica" gdzie wybory gracza mają mieć duże znaczenie dla kształtowania fabuły i tego jak gracz może dojść do swojego celu. Mam nadzieje, że faktycznie będzie dało się odczuć, że nasze wybory nie są jedynie iluzoryczne.
Ogólnie przeczuwam, że ta gra to będzie podobny przypadek do KCD lub RDR2, gdzie niektórzy gracze zakochali się w tych grach, a inni je znienawidzili za ich rozwiązania systemowe czy gameplayowe.
Jednak ja na razie czekam na jeszcze więcej info o tej grze i jakiś kolejny gameplay, bo wydaje mi się, że dopiero przedstawiono nam jedynie podstawowe informacje na temat tej gry.
TwojaStaraZapierdala2 Junior
I ja kupię gry bo wygląda cudownie ????????????????????