
Data wydania: 2026
Polska gra RPG TPP z otwartym światem w klimacie dark fantasy, osadzona w XIV-wiecznych Karpatach. The Blood of Dawnwalker jest dziełem studia Rebel Wolves, założonego przez Konrada Tomaszkiewicza, który pracował w CD Projekt RED m.in. jako reżyser Wiedźmina 3.
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy i dialogi
PlayStation 5Polskie napisy i dialogi
Xbox Series X/SPolskie napisy i dialogi
Producent: Rebel Wolves
Wydawca: Bandai Namco Entertainment
Ograniczenia wiekowe: 18+
The Blood of Dawnwalker jest grą RPG od polskiego studia Rebel Wolves. Zespół ten jest współfinansowany przez chiński koncern NetEase, natomiast wydaniem jego debiutanckiego dzieła zajęło się Bandai Namco Entertainment.
Rebel Wolves to studio założone na początku 2022 roku przez Konrada Tomaszkiewicza – byłego pracownika CD Projektu RED, który pełnił funkcję reżysera Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, a także szefa produkcji i reżysera dźwięku Cyberpunka 2077.
Oprócz Tomaszkiewicza, wśród deweloperów pracujących nad The Blood of Dawnwalker prym wiodą weterani z CDPR: Bartłomiej Gaweł (reżyser artystyczny Wiedźmina 3), Daniel Sadowski (reżyser projektu pierwszego Wiedźmina), Jakub Szamałek (współscenarzysta Cyberpunka 2077) oraz Mateusz Tomaszkiewicz (piastujący funkcję reżysera kreatywnego brat założyciela Rebel Wolves, a wcześniej reżyser misji pobocznych w Cyberpunku 2077 i główny projektant questów w Wiedźminie 3).
The Blood of Dawnalker przenosi nas do alternatywnej, fantastycznej wersji Europy z połowy XIV wieku, a dokładnie – do mieszczącej się w Karpatach fikcyjnej doliny Sangora. Po tym jak przetoczyła się przez nią fala nieszczęść, na czele z krwawymi wojnami i epidemią czarnej śmierci, wkroczyło do niej jeszcze jedno zagrożenie – wampiry dowodzone przez krwiopijcę imieniem Brencis. Celem, jaki im przyświeca, jest obalenie feudałów i zdobycie wolności oraz władzy.
Głównym bohaterem gry jest Coen, młody mężczyzna przemieniony w tytułowego Dawnwalkera. Jako istota żyjąca niejako w zawieszeniu pomiędzy królestwami dnia i nocy protagonista nie jest ani w człowiekiem w pełnym znaczeniu tego słowa, ani stuprocentowym wampirem. Coen ma 30 dni i 30 nocy na uratowanie swojej rodziny z niewoli wampirów, a to, czy próbując tego dokonać, poświęci swą ludzką naturę na rzecz przeklętych mocy i głodu krwi, zależy od naszych poczynań oraz dokonywanych przez nas wyborów.
W założeniach opisywany tytuł stanowi pierwszą część większej sagi.
W The Blood of Dawnwalker akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP).
Produkcja oddaje nam do dyspozycji otwarty świat; jeszcze przed oficjalną zapowiedzią swojego dzieła deweloperzy deklarowali, że jego rozmiar będzie umiarkowany, porównywalny z krainą Toussaint z dodatku Wiedźmin 3: Krew i wino.
Przemierzając dolinę Sangora, poznajemy jej mieszkańców, wykonujemy zadania, a także toczymy zręcznościowe walki z przeciwnikami – od wrogo nastawionych ludzi, przez wampiry, skończywszy na potworach. Na osobną wzmiankę zasługuje fakt, że autorzy zrezygnowali z wyraźnego podziału na misje główne i poboczne – każde zlecenie może okazać się kluczowe dla rozwoju fabuły. Twórcy określili wręcz swoje dzieło mianem „narracyjnego sandboksa”.
W grze zaimplementowano cykl dobowy, który bezpośrednio wpływa na styl walki protagonisty oraz moce, jakimi dysponuje on na placu boju. Podczas gdy za dnia Coen korzysta z miecza i czarnej magii, jedynie pod osłoną nocy może robić użytek ze swoich wampirycznych zdolności.
Określone poczynania bohatera, jak wykonanie zadania, popychają tu czas do przodu, przez co każdy krok zbliża go do ostatecznego terminu uratowania rodziny. Oprócz tego gra regularnie zmusza nas do podejmowania decyzji, które rzutują na dalszy przebieg opowieści i jej zakończenie. Wszystko to sprawia, że niemożliwe jest wykonanie wszystkich questów i poznanie każdego wątku opowieści przy jednym podejściu.
The Blood of Dawnwalker działa w oparciu o silnik Unreal Engine 5.
Autor opisu gry: Hubert Śledziewski
1 listopada 2025
Po pokazie nowego gameplayu z The Blood of Dawnwalker na PGA udało mi się złapać twórców i zapytać, dlaczego zdecydowali się na tak niemodny i szokujący krok, jak stworzenie polskiego dubbingu do polskiej gry.
17 stycznia 2025
Po gorąco komentowanej zapowiedzi The Blood of Dawnwalker wyruszyliśmy do siedziby studia Rebel Wolves, by od Konrada Tomaszkiewicza, reżysera gry, dowiedzieć się więcej - o polskości gry, o wampirach, wyborach i o większej sadze Dawnwalkera.
Reżyser RPG-ów Wiedźmin 3: Dziki Gon oraz Cyberpunk 2077 powiedział, co sądzi o sztucznej inteligencji w produkcji gier. Polski deweloper wskazał ponadto dzieło studia AdHoc jako grę roku.
gry
Maciej Gaffke
25 listopada 2025 16:34
Polskie The Blood of Dawnwalker nie ucieknie z 2026 roku, mimo widma GTA 6 straszącego wydawców gier.
gry
Jakub Błażewicz
21 listopada 2025 13:45
Rebel Wolves, studio stworzone przez weteranów CD Projekt Red, opublikowało długi materiał prezentujący rozgrywkę z The Blood of Dawnwalker w polskiej wersji językowej.
gry
Kamil Kleszyk
13 listopada 2025 17:15
Wyczekiwane RPG od polskiego studia Rebel Wolves zostanie zaprezentowane podczas największych targów gier w Polsce. The Blood of Dawnwalker to niejedyna atrakcja PGA 2025.
gry
Zuzanna Domeradzka
21 października 2025 20:25
Współtwórca Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077 zdradził, dlaczego jego nowe studio – Rebel Wolves – stawia na mniejsze zespoły i co wyniósł z lat spędzonych w CD Projekt RED.
gry
Kamil Kleszyk
29 sierpnia 2025 17:12
Targi gamescom przyniosły szereg nowych informacji dotyczących obiecującego polskiego RPG-a The Blood of Dawnwalker.
gry
Adrian Werner
22 sierpnia 2025 12:45
Wokół The Blood of Dawnwalker wciąż jest wiele niepewności. Godzinny pokaz w ramach gamescomu udowodnił mi jednak, że twórcy wiedzą, co robią, i uważnie słuchają feedbacku graczy.
opinie
Paweł Woźniak
22 sierpnia 2025 08:00
Na Future Games Show gamescom 2025 pojawiło się polskie studio Rebel Wolves oraz firma Bandai Namco Entertainment, które zaprezentowały nowy gameplay ze swojej gry RPG z otwartym światem pod tytułem The Blood of Dawnwalker.
gry
Krystian Pieniążek
20 sierpnia 2025 20:25
Deweloperzy z rodzimego studia Rebel Wolves posłuchali opinii fanów i zmienili kamerę w RPG-u, The Blood of Dawnwalker.
gry
Adrian Werner
20 sierpnia 2025 15:00
Lipiec to początek okresu, w którym branża gier łapie „oddech” po czerwcowych pokazach. Niemniej w ciągu ostatnich czterech tygodni wydarzyło się naprawdę sporo. Dość powiedzieć, że serie Mass Effect i Mount & Blade doczekały się mocnych konkurentów, zaś The Blood of Dawnwalker w końcu objawił nam się w pełnej krasie.
gry
Krystian Pieniążek
2 lipca 2025 12:13