Data wydania: 2 marca 2010
Supreme Commander 2 to druga odsłona utrzymanej w klimatach science-fiction RTS-owej serii, autorstwa deweloperów ze studia Gas Powered Games. Fabuła gry kontynuuje wątek konfliktu pomiędzy frakcjami United Earth Federation, Cybran i zakonu Illuminati, które po 25 latach pokoju ponownie rozpoczęły wojnę między sobą.
GRYOnline
Gracze
Steam
Supreme Commander 2 to kontynuacja znanej strategii czasu rzeczywistego, stworzonej przez studio Gas Powered Games. Firma jest odpowiedzialna za opracowanie także takich dzieł jak: Demigod, Dungeon Siege, czy Space Siege.
W drugiej odsłonie serii Supreme Commander, wydanej w 2007 roku na pecety i później na Xboksa 360, powracamy do świata, w którym konflikty rozwiązuje się między innymi przy wykorzystaniu wielkich, doskonale wyposażonych machin kroczących, czyli mechów oraz czołgów, pojazdów latających i innego ciężkiego sprzętu.
Fabuła podejmuje dalsze losy trzech frakcji przedstawionych w pierwowzorze. Po zakończeniu konfliktu z poprzedniej odsłony serii, United Earth Federation, Cybranie i zakon Illuminati zawarli pokój i wspólnie utworzyli organizację o nazwie Colonial Defense Coalition. 25 lat później prezydent CDC zostaje zamordowany i żadna z frakcji nie przyznaje się do popełnienia tej zbrodni. Tak wybucha kolejna wojna - przemysł produkujący armię rusza na nowo, a przyjaźnie i sojusze ponownie muszą zostać zweryfikowane. W grze pojawia się wiele elementów z części pierwszej, chociaż autorzy wprowadzili również sporo modyfikacji.
Autor opisu gry: Szymon Liebert
Platformy:
PC Windows 2 marca 2010
Xbox 360 16 marca 2010
Producent: Wargaming Seattle / Gas Powered Games
Wydawca: Square Enix
Recenzja GRYOnline
Pierwszy Supreme Commander podobał się wielu fanom RTS-ów, spragnionym powiewu świeżości. Czy część druga jest równie wciągająca?
1 marca 2010
Już dawno pierwszy kwartał roku nie był tak bogaty w premiery znakomitych gier. Battlefield: Bad Company 2, God of War III i Assassin's Creed II na PC to tylko wierzchołek góry lodowej.
24 sierpnia 2009
Na targach gamescom 2009 Chris Taylor za zamkniętymi drzwiami zaprezentował swoją najnowszą grę – Supreme Commander 2.
W najnowszym przeglądzie modów omawiamy takie projekty jak Spherical Nightmares, Byngu, Born in the Fire: America, The Last Days, Titanium Wars, Mechcommander OmniTech. Poznaliśmy również finalistów tegorocznej edycji konkursu Make Something Unreal.
gry
Adrian Werner
13 marca 2013
Gas Powered Games nie zostanie zamknięte. Studio wykupiła właśnie znana z World of Tanks firma Wargaming. Nie wiemy jeszcze, jak wpłynie to na los projektu Wildman.
gry
Adrian Werner
15 lutego 2013
Znane z serii Dungeon Siege i Supreme Commander studio Gas Powered Games ma poważne kłopoty finansowe. Zwolniono większość pracowników, a przyszłość studia zależy od powodzenia Kickstartera gry Wildman.
gry
Adrian Werner
19 stycznia 2013
Firma Cenega wprowadziła do sklepów sześć nowych tytułów w ramach odświeżonej serii wydawniczej Premierowa Okazja w promocyjnej cenie 39,99 zł. Mowa o Borderlands, Civlilization IV, Just Cause 2, Magicka, Wings of Prey: Skrzydła Chwały i Supreme Commander 2.
gry
Marek Oramus
25 listopada 2011
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o pierwszym dodatku DLC do Supreme Commander 2, demie God of War: Duch Sparty, ratunku dla Project MyWorld, a także starcie beta testów multiplayera Assassin’s Creed: Brotherhood. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
28 września 2010
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o starcie darmowego Lord of the Rings Online, darmowym rozszerzeniu do Aiona, premierze Plants vs Zombies na X360, zapowiedzi dodatku DLC do Supreme Commander 2, a także demie EA Sports MMA. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
8 września 2010
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj piszemy m.in. o aktualizacja pecetowych gier, sieciowym demie Lost Planet 2, debiucie darmowego MechWarriora 4, plotkach o trzecim dodatku do Batman: Arkham Asylum, a także łatkach do pecetowego Battlefield: Bad Company 2. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
22 kwietnia 2010
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj piszemy m.in. o premierze dema Supreme Commander 2 na X360, przenosinach producenta serii Battlefield, nowych elementach Metal Gear Solid: Peace Walker, debiucie Future Wars i pierwszego dodatku do Wings of Prey, a także zwolnieniach w Slant Six. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
8 kwietnia 2010
W ubiegłym tygodniu swoje premiery w Polsce miały zaledwie cztery gry, wśród nich: Mount & Blade Warband i konsolowy Supreme Commander 2. Więcej nowości powinniśmy spodziewać się po Świętach.
gry
Marek Grochowski
5 kwietnia 2010
Jak poinformowały firmy Valve oraz Square-Enix pecetowa wersja nadchodzącej produkcji zespołu Gas Powered Games w pełni korzystać będzie z dobrodziejstw usługi Steamworks.
gry
Adrian Werner
25 lutego 2010
Popularne pliki do pobrania do gry Supreme Commander 2.
trainer Supreme Commander 2 - v1.250 +8 Trainer #2 - 21 kwietnia 2011
mod Supreme Commander 2 - Kael’s MapPack v.0.4 - 5 października 2018
mod Supreme Commander 2 - Revamp Expansion Mod (RVE) v.2.0 Beta 1.1P2 - 15 lipca 2018
mod Supreme Commander 2 - SC2 Mod Manager v.RC2 - 3 maja 2020
mod Supreme Commander 2 - Supreme Commander 2013 1.2 - 5 sierpnia 2018
trainer Supreme Commander 2 - +7 Trainer - 25 marca 2010
trainer Supreme Commander 2 - v1.250 +8 Trainer - 13 stycznia 2011
trainer Supreme Commander 2 - +6 Trainer - 25 marca 2010
trainer Supreme Commander 2 - v1.250 +3 Trainer - 25 stycznia 2012
trainer Supreme Commander 2 - v1.230 +7 Trainer - 20 października 2010
Wymagania sprzętowe gry Supreme Commander 2:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 3 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB, 5 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 522 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 8063 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Marcin Konstantynowicz
Recenzent GRYOnline.pl
2010.03.25
Pierwszy Supreme Commander podobał się wielu fanom RTS-ów, spragnionym powiewu świeżości. Czy część druga jest równie wciągająca?
zanonimizowany472379 Senator
Jako fan poprzednich części bardzo się zawiodłem.
Przepis jak wygrać misję:
Zbudować w c**j dużo elektrowni (20 starczy), odblokować konwertery masy i cały czas zamieniać energię na masę (trzeba się naklikać - mogłoby być automatyczne). Potem budujemy ile wlezie ciężkich stanowisk artylerii. W międzyczasie rozbudowujemy jakąś tam obronę, żeby tylko wróg się do bazy nie przedarł. I tyle. Ja właśnie grałem to miałem może 20 stanowisk ciężkiej ertylerii i 4 eksperymentalne. Kilka salw i całą bazę zmiotło.
Ogólnie to strasznie się rzuca w oczy prostota. Artyleria czy jednostki eksperymentalne - i misja wygrana.
Pierwsza część była dużo ciekawsza.
Stalin_SAN Senator
Kupiłem tą grę kiedyś tam w CDA, przypisałem do konta i tak czekała aż znajdę czas żeby w nią pograć - i w końcu znalazłem. Jeśli chodzi o moje doświadczenie z tą serią to grałem jedynie w demko pierwszej częśći, które mi się podobało, ale raczej przy tak nikłym doświadczeniu ciężko mi się będzie do części pierwszej odnosić.
Jeśli chodzi o trzon rozgrywki jest to oczywiście strategia, mamy tu do czynienia z 3 frakcjami każda ma po 6 misji, aby było ciekawie wszyscy bohaterzy którymi kierujemy dosyć dobrze się znają i współpracują ze sobą (jest jedna misja w której wszyscy trzej spotykają się na mapie), nie jest tutaj określone że ta frakcja nie lubi tej i będzię to jej zaciekły wróg, niestety nie grałem w część pierwszą więc fabularnie ciężko jest mi się odnosić, ale w tej części wszystkie 3 frakcje mają zawarty pokój a walczą z terrorystami i przeciwnikami tego sojuszu. Ogólnie warstwa fabularna o dziwo jak na strategie wypada całkiem nieźle i nie odnosiłem wrażenia że została tu wepchnięta na siłę.
Jeśli chodzi natomiast o to co najważniejsze czyli samą rozgrywkę to tak kolorowo już tu nie jest, gra jest bardzo prosta, a niemal każdą misję można zakończyć tą samą taktyką, ja robiłem sporo baz lotniczych, ulepszałem defensywe bazy co by nam przeciwnik się nie wcinał i produkowałem 70-100 bombowców, wtedy tylko leciałem do bazy wroga, niszczyłem generatory tarcz woku OJD i atakowałem głównego przeciwnika, skutkowało niemal zawsze, z tym że znalazło się pare misji np. morskich które nie pozwalały na taką taktykę, bądź też było to wymuszone dużą ilością wieżyczek w bazie wroga, swoją drogą szkoda też że w grze było strasznie mało misji morskich.
Jeśli chodzi o warstwę audio-wideo to gra wypada naprawdę całkiem nieźle, poziomy są zaprojektowane ciekawie i mocno futurystycznie, ciężko odnosić mi się do ich wielkości w stosunku do pierwszej części SC ale jak na tle innych strategii w które grałem, a grałem w naprawdę sporo to mapy są i tak duże, po za tym graficznie gra trzyma naprawdę wysoki poziom i ma niskie wymagania. Jeśli o warstwę audio chodzi to także nie mam zastrzeżeń, wszystkie odgłosy, muzyka, dialogi idą jak najbardziej na plus bo są niezłe.
Podsumowując gra wypada naprawdę nieźle, szkoda że jest prosta i nie grałem w pierwszą część bo z tego co widzę główne zarzuty stawiane dla tej gry odnoszą się do części pierwszej, ale dla mnie jako osoby która nie miała styczności z pierwszą częścią gra zasługuje na mocną ósemkę bo to naprawdę mile spędzone 14h.
Plusy:
+spore i fajne mapy
+nie nuży
+fabuła
+stosunek grafika/wymagania
+warstwa audio
Minusy:
-zbyt prosta
-powtarzalna
-mało misji morskich
zanonimizowany982924 Junior
Witam. Mam problem z zainstalowaniem tej gry. Kupiłem ją z magazynem CD-Action.
Na płycie z grą jest kod do odblokowania tej gry w serwisie Steam.
Gdy wpisuję ten kod wyświetla mi się że wpisałem ten kod.
Z góry dziękuję za odpowiedź.