Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI poradnik Might & Magic: Heroes VI

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019

Kirył, najmłodszy syn zamordowanego księcia Sławoja, z nieznanych sobie przyczyn znalazł się w Sheoghu - samym środku piekła. Jak niedługo się okaże, wydarzenie to będzie miało ogromne znaczenie nie tylko dla rodu Gryfów, ale i całego Ashanu.

Kirył jeszcze nigdy nie był tak zagubiony. - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Kirył jeszcze nigdy nie był tak zagubiony.

1 misja - Aniele, błysku

Zadanie główne: Duma, uprzedzenie i demony

Cele: zbadać okolicę, dotrzeć do Szponu Urgasha, pokonać Toghrula

Nagroda: 20000 XP, pantofle trefnisia (+1 do ruchu na lądzie, +1 do przeznaczenia)

Zadanie rozpoczynamy pośrodku mapy przygody (M1,1) - od razu dysponujemy miastem, w którym powinniśmy szybko wybudować komnaty pożądania (dzięki temu powiększymy armię Kiryła). Następnie musimy rozejrzeć się po okolicy - w ten sposób stoczymy kilka pierwszych walk, przyłączymy niewielkie zgrupowanie potworów oraz zdobędziemy tartak i kopalnie kamieni. Kiedy wyruszymy na południe, będziemy mogli wykonać misję Dwugłowe szczenięta (M1,2), a jeśli nogi poniosą nas nieco na wchód, natkniemy się na wrogiego herosa (M1,3), z którym przyjdzie stoczyć nam walkę (z łatwością go "rozstrzelamy" - nie ma powodu do zmartwień). W tym momencie aktywuje się misja Zła sława.

Demonice zgotowały Kiryłowi miłe przyjęcie. - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Demonice zgotowały Kiryłowi miłe przyjęcie.

Kiedy starcie zakończy się naszym sukcesem, dotrzemy do skrzyżowania, rozgałęziającego się na północ oraz południe. Zdecydowanie bardziej opłaca się obrać kierunek południowy, ponieważ czekają tam na nas nieco łatwiejsze wyzwania, szybciej też dotrzemy do neutralnego miasta, w którym będziemy mogli uzupełnić straty (oczywiście dopiero po skutecznym oblężeniu).

Witamy w domu. - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Witamy w domu.
Sąsiedzi nie są zbyt gościnni. - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Sąsiedzi nie są zbyt gościnni.

W dalszej kolejności powinniśmy zająć się eliminacją fioletowego gracza - dokładnie tak, jak zostało to opisane przy okazji zlecenia Zła sława. Dodatkowo możemy wykonać zadanie Czerwone szaleństwo (M1,4), dzięki któremu zyskamy możliwość rekrutacji maniaków. Kiedy obie te sprawy będziemy mieli już za sobą, przyjdzie nam zmierzyć się z Toghrulem - tym samym, którego pamiętamy z prologu gry. Aby dotrzeć do wroga, trzeba nam będzie przebyć daleką drogę na południowy wschód, gdzie mieszczą się zamknięte dotychczas wrota do królestwa wroga (M1,14).

Fort numer jeden - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Fort numer jeden...

i numer dwa - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

...i numer dwa.

Po przejściu przez bramę nad przepaścią, naszym oczom ukaże się fort (M1,15), który powinniśmy zdobyć bez większych kłopotów. Nieco na północy znajduje się siedziba dręczycieli (M1,16), których nareszcie będziemy mogli przyłączyć do naszej armii. Kiedy poczujemy się już odpowiednio silni, możemy wyruszyć dalej na północ, gdzie czeka nas kolejne oblężenie fortu (M1,17). Po splądrowaniu go, nie pozostanie nam nic innego, jak wyruszyć dalej, aż pod samo miasto Toghrula (M1,18). Tam czeka nas ciężka przeprawa z naprawdę silną armią byłego szamana - posiada on w swych zastępach wszystkie oddziały Inferno, łącznie z czartami! Z tej też przyczyny nie powinniśmy spieszyć się z dążeniem do ostatniej walki, lecz cierpliwie zbierać siły - posiadamy na tyle dużo zamków, że osiągnięcie znacznej przewagi liczebnej nad wrogiem nie powinno być szczególnie czasochłonne. Podczas samego oblężenia tradycyjnie powinniśmy postawić na ostrzał wroga, wspomagany przez szturm na bramy przy użyciu maniaków i piekielnych brytanów. Gdy twierdza ulegnie naszym siłom, czeka nas ostatnia, dość zaskakująca walka.

Oto miejsce, gdzie ukrył się Toghrul. - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Oto miejsce, gdzie ukrył się Toghrul.
Pokonanie go nie będzie łatwe. - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Pokonanie go nie będzie łatwe.

Demon drzemiący w duszy Kiryła zapragnął przejąć władzę nad młodzieńcem - sprzeciwiają się temu sukkuby towarzyszące zagubionemu chłopcu. W śmiertelnym starciu przejmujemy władzę nad samym Azkaalem, który będzie musiał stanąć w szranki z zastępami demonów. Mimo pozorów, nie jest to łatwa walka - wróg dysponuje całą armią, a my tylko jedną istotą, przez co inicjatywa z pewnością będzie w rękach przeciwnika.

W czasie bitwy powinniśmy przede wszystkim rozsądnie korzystać z naszych umiejętności - możemy zwiększyć wrażliwość danego wroga na magię, zmusić go do zaatakowania przyległego stworzenia oraz zadać obrażenia wszystkim naszym wrogom. W każdej turze możemy skorzystać z dwóch zdolności i to właśnie one są kluczem do zwycięstwa - szczególnie istotne będzie szczucie wroga na jego sojuszników oraz ustawiczne osłabianie go.

Tym razem to my jesteśmy bossem. - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Tym razem to my jesteśmy bossem.

Najważniejsze w czasie walki jest to, aby nie dopuścić do naszego potwora piekielnych brytanów - posiadają one zupełnie absurdalną ilość punktów ataku, przez co szybko zagryzą demona na śmierć. Z tej też przyczyny powinniśmy jak najczęściej wykorzystywać agresję psiaków przeciwko ich własnym sojusznikom (bezgraniczna nienawiść), w ten sposób stopniowo minimalizując przewagę naszego rywala. Poza tym istotne będzie ciągłe przemieszczanie się po polu bitwy - musimy unikać brytanów i starać się jak najbardziej zbliżyć do sukkubów i reproduktorów przeciwnika (łatwo też doprowadzić do sytuacji, w której wróg zablokuje sobie ścieżkę dojścia do Azkaala).

Nie musimy obawiać się tego, że istoty wroga będą zadawać nam ciosy - w końcu nasz czart będzie z każdą kontrą rozdawał obrażenia wszystkim przeciwnikom, a nie tylko atakującemu go potworowi. Sprawia to, że z każdym kontratakiem będziemy stawać się coraz silniejsi, co prędzej czy później przyniesie nam ostateczny sukces.

Zadanie główne: Zła sława

Cele: pokonać Legiony Cierpienia i Miłośników Cierpienia

Nagroda: 20000 XP, +2 do siły ataku

Zadanie to otrzymamy w momencie, w którym po raz pierwszy spotkamy się z herosem fioletowego gracza, zaraz po wyjściu z naszej pierwszej strefy kontroli (M1,3). Po pokonaniu zwiadowców wroga, powinniśmy ruszyć na południe i zdobyć znajdujące się tam neutralne miasto (M1,5). Następnie musimy kontynuować naszą podróż, aż dotrzemy do wejścia na teren wroga. Powinniśmy dobrze rozejrzeć się po okolicy - nieopodal znajdziemy piramidę (M3,11), w której przetrzymywanych jest nieco reproduktorów - są to istoty na tyle potężne, że warto stoczyć o nie walkę. W czasie starcia możemy z łatwością rozstrzelać przeciwnika przy pomocy naszych sukkubów (jeżeli ulepszyliśmy je do lilimów, bardzo łatwo pokonamy wroga przy pomocy umiejętności zniewolenie).

Dzięki walce w piramidzie znacznie zwiększymy nasze siły. - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Dzięki walce w piramidzie znacznie zwiększymy nasze siły.
Drogę na północ zagrodzą nam cyklopy. - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Drogę na północ zagrodzą nam cyklopy.

Wyposażeni w powiększoną armię, powinniśmy skierować nasze kroki w kierunku północnym, gdzie odnajdziemy miasto wroga (M1,6). Zdobędziemy je z łatwością, ponieważ przeciwnik nie będzie dysponował tak potężną siłą ogniową, jak my, przez co skazany będzie na opuszczenie bezpiecznych murów i śmierć na polu chwały. Gdyby udało mu się podejść zbyt blisko, zawsze możemy pokonać go przy pomocy bardziej kontaktowych oddziałów, takich jak maniacy czy piekielne brytany. Ostatecznie nasze "psiaki" wprost doskonale nadają się do szturmowania wrogich bram.

Przejście na północ jest strzeżone przez reproduktory. - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Przejście na północ jest strzeżone przez reproduktory.
Ot, kolejny zamek do zdobycia. - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Ot, kolejny zamek do zdobycia.

Kiedy miasto wpadnie w nasze ręce, powinniśmy uzupełnić straty i ruszyć na północ, gdzie znajduje się fort naszego oponenta (M1,7). Podczas podróży musimy bardzo uważać - istnieje duża szansa, że wróg postanowi wbić nam nóż w plecy, przechodząc przez jednostronny portal (M1,X2) i atakując dopiero co zdobyte przez nas miasto. Musimy być na to przygotowani, najlepiej inwestując w porządną obronę oraz drugiego bohatera.

Kiedy dotrzemy do drugiego miasta wroga (M1,8), przyjdzie pora na oblężenie - przeciwnik z pewnością będzie dysponował znaczną armią, dlatego naszą taktyką powinna być szybka eliminacja wrażych strzelców połączona z obroną własnych. Gdy twierdza zostanie zdobyta, pozbędziemy się jednego z dwóch naszych przeciwników.

Dyplomacja w wydaniu demonicznym. - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Dyplomacja w wydaniu demonicznym.
Wymiana argumentów jest bardzo żywiołowa. - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Wymiana argumentów jest bardzo żywiołowa.

Aby wykończyć naszego oponenta, będziemy musieli udać się na północny wschód i przejść przez most ponad oceanem lawy (M1,9). Zaraz za nim ujrzymy pokaźnych rozmiarów miasto (M1,10), strzeżone przez całkiem spory oddział demonów. Kiedy zamek wpadnie w nasze chciwe ręce, powinniśmy jak najszybciej przechwycić ostatnie miasto wroga, znajdujące się na południowy wschód od poprzedniego (M1,11). Kiedy oba ośrodki zostaną zdobyte, misja zakończy się, a my będziemy mogli zmierzyć się z Toghrulem w kontynuacji zadania Duma, uprzedzenie i demony.

Zadanie poboczne: Wybór

Cele: osiągnąć pierwszy stopień reputacji

Nagroda: +2 do przeznaczenia

Zadanie w zasadzie wypełnia się samo - przez cały czas możemy podejmować decyzje gwarantujące nam wzrost reputacji. Poza klasycznym już gonieniem przeciwnika (+8 krwi) lub puszczaniem go wolno (+10 łez), możemy posiłkować się zadaniami Dwugłowe szczenięta oraz Czerwone szaleństwo. Na mapie krainy odnajdziemy też tajemną bibliotekę oraz arenę, dzięki którym będziemy mogli dodatkowo podkreślić charakter naszego bohatera.

Nie szatan czyni człowieka. - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Nie szatan czyni człowieka.

Gdyby i to nie wystarczyło, nie ma się czym przejmować - zadanie będzie kontynuowane w następnym scenariuszu.

Zadanie poboczne: Dwugłowe szczenięta

Cele: przyłączyć piekielne brytany do armii Kiryła

Nagroda: 5000 XP, 12 piekielnych brytanów, +50 reputacji łez

Do tego zadania nie musi w ogóle dojść - na południu od naszej startowej lokacji spotkamy demona (M1,2), który zechce z nami porozmawiać. Jeżeli go wysłuchamy, otrzymamy misję, jeżeli natomiast postanowimy go zgładzić, zyskamy 50 punktów krwi. Jeśli wybraliśmy drogę pokojowych pertraktacji, heros zaproponuje nam układ - o ile uda nam się oswoić pobliskie brytany (M1,12), będziemy mogli liczyć na jego wsparcie, w postaci oddziału tych wojowniczych bestii.

Klub Miłośników Psów Cerber zaprasza w każdą niedzielę od 12 do 15. - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Klub Miłośników Psów "Cerber" zaprasza w każdą niedzielę od 12 do 15.

Niezależenie od wyboru, jaki podejmiemy, z momentem zniknięcia demona będziemy mogli rekrutować psy w naszych miastach.

Zadanie poboczne: Czerwone szaleństwo

Cele: zdobyć maskę szaleńca

Nagroda: 5000 XP, 50 maniaków, +50 reputacji łez

Podobnie jak w przypadku misji Dwugłowe szczenięta, do tego zadania nie musi w ogóle dojść. Kiedy Kirył spotka się z maniakami (M1,4), będzie mógł od razu je zaatakować (zyskując 50 punktów krwi) lub też zgodzić się na pertraktację z nimi. Jedynie druga opcja wiąże się z wykonaniem zlecenia.

Udowodnić swą niepoczytalność - oto sztuka! - 1 misja - Aniele, błysku | Kampania Inferno w Might & Magic Heroes VI - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Udowodnić swą niepoczytalność - oto sztuka!

Szaleńcy zażądają od Kiryła, by ten udowodnił im, że jest równie obłąkany, co oni. W tym celu musi zdobyć maskę szaleńca (-6 do morale wroga), która znajduje się nieco na południowym wschodzie (M1,13). Kiedy założymy przerażającą ozdobę i wrócimy do maniaków, ci z radością się do nas przyłączą.

Niezależnie od tego, jak rozwiążemy sprawę obłąkanych demonów, będziemy mogli rekrutować je w naszych miastach.