Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozwój miasta | Przystań poradnik Might & Magic: Heroes VI

Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019

Każda rozgrywka w Might & Magic: Heroes VI jest zupełnie unikatową przygodą. Nawet jeżeli będziemy toczyć boje wyłącznie na jednej mapie i dokonywać tych samych decyzji, każdorazowo zabawa będzie wyglądać nieco inaczej. Powodem tego stanu rzeczy jest wysoki stopień losowości gry - spora część istot, przedmiotów i surowców jest dobierana dość przypadkowo, wiele zależy też od działań podjętych przez komputerowego przeciwnika. Z tych tez powodów nie da się stworzyć jednego, idealnego przepisu na optymalny sposób prowadzenia ekspansji - na rozgrywkę składa się po prostu zbyt wiele czynników.

Mimo to, bez większego trudu można stworzyć pewien ogólny schemat, wedle którego gracz powinien kierować się podczas zabawy - zarówno w czasie bitew, jak i podczas rozbudowy miasta. O prawidłach wojennego rzemiosła możecie przeczytać w rozdziale Taktyka pola bitwy, natomiast o rozwoju zamków - poniżej.

Miasta przystani potrafią imponować. - Rozwój miasta | Przystań - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Miasta przystani potrafią imponować.

Większość budynków Przystani wymaga znacznych ilości drewna - będzie to dla nas najważniejszy z surowców, pozwalający nam na szybką rozbudowę w pierwszych turach gry. Oczywiście kamienie również są istotne, jednak w nieco mniejszym stopniu, niż samo drewno. Kryształy natomiast pozwolą nam ulepszać budynki (w pierwszych tygodniach jest to bardzo niewskazane - szybko zbankrutujemy!) oraz inwestować w bardziej zaawansowane rodzaje wojsk (co jest dużo lepszym wyborem).

Surowce będą więc decydowały o kierunku naszego rozwoju - jak najszybciej powinniśmy zająć tartak, potem kamieniołom, a dopiero na końcu kopalnię kryształów. Taki model ekspansji wymusza na nas dość prostą taktykę rozbudowy - powinniśmy iść w ilość, a nie jakość. Wielkie zagony słabych jednostek bez większego problemu poradzą sobie z nielicznymi, ale silniejszymi wrogami - dlatego powinniśmy w pierwszych turach inwestować w gwardzistów, kuszników i kapłanki, a nie silić się na szybkie dojście do jeźdźców słońca.

Jak wygląda to w praktyce? De facto nasz rozwój powinien każdorazowo rozpoczynać się tak samo - od wzniesienia opactwa (kapłanki). Te świętobliwe kobiety, mimo pozorów, będą podstawą naszej armii - to dzięki nim nasze zastępy nie będą maleć z kolejnymi bitwami. Inwestycja w kapłanki jest bardzo istotna w pierwszej turze rozgrywki - pozwoli to naszemu bohaterowi prowadzić bitwy bez strat własnych (co jest szalenie ważne na początku gry).

Kiedy już opactwo zostanie wzniesione, musimy zadbać o ekonomiczną podbudowę naszego państwa - rada miasta będzie dla nas najlepszym wyborem (+1000 złota na turę). Następujące dalej decyzje są już zależne od surowców, jakie posiadamy. Jeżeli nie musimy martwić się o gotówkę, najwygodniej będzie zainwestować w wieżę kuszniczą (kusznicy) - na ogół lepiej jednak zadbać o stan skarbca i wybudować ratusz. Niezależnie od naszego wyboru, powinniśmy pomyśleć o to, by siódmego dnia tygodnia wybudować mury miejskie - zwiększą one tygodniowy przyrost jednostek w naszym królestwie. Oczywiście najpierw musimy mieć siedziby, które nam owe jednostki dostarczą - dlatego szukanie równowagi pomiędzy ekonomią a potencjałem militarnym jest tak bardzo istotne.

Nikt się nam nie oprze! - Rozwój miasta | Przystań - Might & Magic: Heroes VI - poradnik do gry
Nikt się nam nie oprze!

Kiedy posiadamy już siedziby stworzeń pierwszego poziomu (gwardzistów, kuszników, kapłanek), zdążyliśmy zapewnić sobie stały przychód gotówki i dysponujemy podstawowymi murami, pora pomyśleć o nieco większej ekspansji. W tym celu powinniśmy zatroszczyć się o istoty drugiego poziomu - ajglaje, jeźdźców słońca oraz gryfy. To, które ze stworzeń wybierzemy w pierwszej kolejności, nie ma tak dużego znaczenia, jak można by się spodziewać - wszystkie są tak samo przydatne na polu bitwy. Powinniśmy więc zainwestować w te z nich, na które będzie nas stać (przy czym ilość jest ważniejsza niż jakość).

Kiedy posiądziemy już wszystkie jednostki drugiego poziomu, bezapelacyjnie powinniśmy zainwestować w kapitol - tylko dzięki niemu uda nam się skutecznie walczyć z bankructwem. Przypuszczalnie w tym momencie będziemy już posiadać więcej, niż jedno miasto - portal miejski z pewnością okaże się być trafną inwestycją (pozwoli nam szybko przenosić się z miejsca na miejsce). Dopiero w tym momencie warto zastanowić się nad ulepszeniami jednostek - wcześniej było to nieopłacalne. Niektóre oddziały wiele zyskują dzięki rozbudowie ich siedzib - szczególnie warto zwrócić uwagę na kuszników i kapłanki.

Tak rozbudowane miasto jest już naprawdę potężne - aby jednak wróg nie miał z nami żadnych szans, musimy zadać mu decydujący cios. Niebiańskie nawy, gwarantujące nam dostęp do serafinów, powinny zdecydować o naszym zwycięstwie. Jeśli i to by nie pomogło, możemy zainwestować w budynki specjalne naszej frakcji, a jeżeli brakuje nam jakiegoś surowca - w targowisko. Gwoździem do trumny przeciwnika będą ulepszenia jednostek - wzmocnione, pozwolą nam dominować we wszystkich bitwach.

Pełen opis budynków Przystani znajdziecie w rozdziale Budynki.