Data wydania: 24 października 2006
Kolejna próba przeniesienia popularnego uniwersum Might & Magic w realia pierwszoosobowej gry akcji. Stworzeniem gry zajęło się mało znane studio Arcane na zlecenie koncernu Ubisoft, który nabył prawa do marki po upadku jej dotychczasowego wydawcy – firmy 3DO. W grze wcielamy się w młodego adepta magii i miecza imieniem Sareth, którego zadaniem będzie pokonanie panującego nad krainą Ashan tytułowego Ciemnego Mesjasza.
GRYOnline
Gracze
Steam
Gra akcji z widokiem FPP, w którą wpleciono elementy cRPG. Jest to pierwszy tytuł z serii Might and Magic, stworzony po upadku firmy 3DO i przejęciu praw do serii przez UbiSoft. Fabuła opowiada o młodym bohaterze o imieniu Sareth, który został wytrenowany w sztuce walki i magii przez potężnego czarodzieja po to, by pokonał Ciemnego Mesjasza, niepodzielnie panującego nad krainą Ashan. Nazywana jest ona „mroczną stroną świata Might & Magic”.
Gracz może znaleźć na swojej drodze około czterdzieści rodzajów broni i nauczyć się kilkudziesięciu ofensywnych zaklęć. Dzięki temu walka z przeciwnikami może odbywać się w zwarciu na miecze, jak i za pomocą łuków, sztyletów oraz na większe dystanse z użyciem czarów. Obszar po jakim porusza się gracz składa się z dwunastu ogromnych poziomów. Zamieszkują je stworzenia nie znające litości, ani przebaczenia. W Ashan siły zła są silniejsze niż gdziekolwiek, a życie mogą odebrać nam nieutraszone orki, okrutne gobliny, oszukańcze trolle, paskudni ożywieńcy, ogromne smoki i wiele innych stworzeń, które przytłaczają tak swoimi rozmiarami jak i deprawacją. Często jedynym sposobem na uniknięcie śmierci może być ukrywanie się w cieniu i ciche przemykanie z miejsca na miejsce.
W Dark Messiah of Might and Magic wpleciono elementy cRPG. Poprzez zbieranie cennego doświadczenia gracz uzyskuje dostęp do nowych przedmiotów, zdobywa nowe sprawności i rozwija umiejętności, które mogą być potem wykorzystane w walce – skuteczne kombosy, nowe czary, zabójcze ciosy w krytyczne miejsca.
Tryb multiplayer pozwala na jednoczesną zabawę maksymalnie trzydziestu dwóm graczom. Do naszej dyspozycji zostało oddanych wiele trybów rozgrywki od najprostszego - znanego z innych gier FPP Deathmatch, po tryb zwany Evolution, który pozwala na zbieranie cennego doświadczenia podczas przechodzenia rozbudowanych kampanii sieciowych.
Za grafikę w grze odpowiedzialny jest unowocześniony silnik Source Engine, który firma Valve z powodzeniem wykorzystała w grze Half-Life 2. Ulepszona została między innymi kontrola nad bohaterem, fizyka przedstawionego świata oraz wyświetlanie postaci.
Autor opisu gry: Krzysztof Bartnik
Platformy:
PC Windows 24 października 2006
Xbox 360 12 lutego 2008
Producent: Arkane Studios
Wydawca: Ubisoft
Gry podobne:
23GRY
Cykl gier cRPG w realiach fantasy. Seria wykreowana została przez studio New World Computing. Obecnie prawa do marki znajdują się w posiadaniu koncernu Ubisoft, a w jej rozwój zaangażowane są takie studia jak Limbic Entertainment, Capybara Games oraz Black Hole Entertainment.
Recenzja GRYOnline
Pewne jest jedno, Dark Messiah of Might and Magic wart jest wydanej każdej na niego złotówki, pod warunkiem rzecz jasna posiadania odpowiedniego „kombajnu”.
Aktualizacja: 11 kwietnia 2007
Poradnik do gry „Dark Messiah of Might & Magic” to obszerny opis przejścia wszystkich lokacji, w którym znalazły się informacje o ważniejszych przedmiotach, napotkanych wrogach i NPC-tach, a także sekretnych miejscach.
29 maja 2007
Ubisoft to fajna firma. Bo fajne gry i wydaje, i robi. Nie dziwi więc, że na zorganizowane w Paryżu w dniach 22 i 23 czerwca UbiDays 2007 przybył tłum dziennikarzy ze świata.
19 września 2006
Kiedy tylko pojawiły się pierwsze informacje o Dark Messiah of M&M, w Internecie zawrzało. Gracze oczekiwali nowoczesnej gry RPG osadzonej w znanym od lat świecie popularnej serii. Mówiło się, że nadciąga produkcja, która przyćmi nawet Obliviona.
12 maja 2006
W Dark Messiah wcielisz się w postać Saretha, ucznia potężnego czarodzieja. Przez wiele lat byłeś trenowany w sztukach walki oraz magii, a teraz przyszła pora, aby odwdzięczyć się swemu nauczycielowi.
Po prawie 13 latach „uprzejmy” haker przypomniał graczowi o starym koncie Steama z jednym skarbem.
gry
Jakub Błażewicz
8 sierpnia 2025
Spekulowano, że to kontynuacja Kingdoms of Amalur, ale w istocie Fatekeeper okazał się czymś znacznie ciekawszym. Przynajmniej dla mnie. Impuls do stworzenia tej gry RPG akcji fantasy z widokiem FPP dało anulowanie naszego polskiego Hellraida.
opinie
Krzysztof Mysiak
1 sierpnia 2025
Ubisoft dał zielone światło grupie moderów, którzy postawili sobie za cel ulepszenie 17-letniego hitu Arcane: Dark Messiah of Might and Magic.
gry
Kamil Kleszyk
29 sierpnia 2023
Na facebookowej stronie polskiego oddziału firmy Ubisoft pojawił się tajemniczy plakat zwiastujący nadejście nowej ery Might & Magic. Znane uniwersum było tematem wielu produkcji RPG, kilku gier akcji (Dark Messiah of Might and Magic) oraz oczywiście strategii (Heroes of Might & Magic). Co tym razem szykuje francuski wydawca, który przejął prawa do marki w 2003 roku?
gry
Szymon Liebert
11 sierpnia 2010
Francuski koncern Ubisoft przedstawił pierwsze informacje na temat Might & Magic Clash of Heroes, najnowszej odsłony marki Might & Magic. Produkcja zostanie wydana wyłącznie na przenośną konsolę Nintendo DS i będzie stanowić połączenie kilku popularnych gatunków. Dewelopingiem dzieła zajmuje się kanadyjskie studio Capybara Games.
gry
Piotr Doroń
14 maja 2009
Francuski wydawca gier, Ubisoft, kontynuuje współpracę z platformą Steam. Kilka dni temu zapowiadaliśmy promocję, która miała zostać uruchomiona w weekend. Tym razem w ofercie Steama znalazła się cała paczka gier od wspomnianego wydawcy.
gry
Maciej Śliwiński
28 marca 2009
Kolejne produkcje francuskiego koncernu Ubisoft zaliczają opóźnienie. Tym razem sytuacja ta dotknęła trzy tytuły, w tym pecetową edycję Assassin’s Creed, która trafi do sprzedaży w terminie o miesiąc późniejszym niż pierwotnie zakładano.
gry
Piotr Doroń
30 stycznia 2008
Już za niespełna miesiąc użytkownicy konsol Xbox 360 będą mogli kupić grę Dark Messiah of Might and Magic: Elements. Konwersja znanego posiadaczom „blaszaków” programu zadebiutuje na europejskim rynku 8 lutego 2008 roku.
gry
Krystian Smoszna
9 stycznia 2008
W usłudze Xbox Live Marketplace pojawiła się dzisiaj długo oczekiwana wersja demonstracyjna gry Dark Messiah of Might and Magic: Elements.
gry
Przemysław Zamęcki
21 grudnia 2007
Nie w grudniu ale dopiero w pierwszym kwartale przyszłego roku zadebiutuje na rynku gra Dark Messiah of Might and Magic: Elements. Z informacji opublikowanych dziś na łamach serwisu Eurogamer wynika, że produkt firmy Ubisoft Entertainment zaliczył kolejne opóźnienie.
gry
Krystian Smoszna
18 września 2007
Popularne pliki do pobrania do gry Dark Messiah of Might and Magic.
patch Dark Messiah of Might and Magic - v.1.02 International - 13 grudnia 2006
trainer Dark Messiah of Might and Magic - v1.02 +14 Trainer - 14 marca 2011
demo Dark Messiah of Might and Magic - - 8 sierpnia 2006
trainer Dark Messiah of Might and Magic - v.1.1 + 14 trainer - 18 maja 2007
mod Dark Messiah of Might and Magic - Unlimited Edition Mod v.1.1 - 1 września 2020
trainer Dark Messiah of Might and Magic - v1.02 +6 TRAINER - 17 stycznia 2014
trainer Dark Messiah of Might and Magic - + 5 trainer - 29 listopada 2006
trainer Dark Messiah of Might and Magic - + 4 trainer - 5 września 2007
mod Dark Messiah of Might and Magic - Dark Messiah of Might and Magic - Heap Emulation - 4 lutego 2019
mod Dark Messiah of Might and Magic - Goblin Range Fix - 17 września 2020
Wymagania sprzętowe gry Dark Messiah of Might and Magic:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 3.2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256MB (GeForce FX5900 lub lepsza), 7 GB HDD, Windows XP.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Lista małych dodatków do gry Dark Messiah of Might and Magic:
DLC Exclusive Maps, Classes and Weapons 11 marca 2008
Średnie Oceny:
Średnia z 13 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 4891 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 8633 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Mariusz Janas
Recenzent GRYOnline.pl
2006.12.14
Pewne jest jedno, Dark Messiah of Might and Magic wart jest wydanej każdej na niego złotówki, pod warunkiem rzecz jasna posiadania odpowiedniego „kombajnu”.
Seba01
Ekspert
2021.09.11
Bardzo ciekawy, liniowy erpeg z różnorodnymi mechanikami, jak: kopanie, rzucanie przedmiotami, wprowadzenie wrogów do pułapek, logiczne pokonywanie np. cyklopów (czyli uderzanie w oko), interakcja z otoczeniem, istny sandbox :D Niezbyt duże drzewko, aczkolwiek jest wystarczające. Niestety ma bardzo dużo niedoróbek, przez co moja postać: nie umiała się wspiąć na niższe platformy, utkwiła między przeszkody czy nie łapała w odpowiednim momencie łańcucha. A tak to polecam gorąco!
MadtPL
Ekspert
2020.05.06
Świetna gra, ale miejscami trochę niedopracowana. Kopnięcie zbyt mocarne - miałem skojarzenia z pamiętną sceną z 300. ;)
Orzech
Ekspert
2020.01.13
Wiele dobrego już padło pod adresem Dark Messiah i nie zaszkodzi aby padło jeszcze więcej, bo ta gra zwyczajnie na to zasługuje.Zaczynając od najmocniejszej strony, czyli to co robi kapitalną robotę sprawiając że jest to gra niesamowicie grywalna i przyjemna - różnorodny i satysfakcjonujący system walki. O ile można narzekać na niespecjalną fabułę(która nabiera barw i staje się bardziej zrozumiała jeśli ogrywaliśmy HoMM5, której wydarzeń jest to kontynuacja) to gameplay jest czystym złotem i to on całkowicie przysłania nieliczne wady które można wytknąć tejże produkcji. Bo eliminować wrogów można na wiele sposobów: od dobrze zaprojektowanych walk bronią, przez magię i skrytobójstwo do wykorzystywania licznych interakcji z otoczeniem.Rozwój postaci, podobnie jak interfejs, prezentuje się jasno oraz przejrzyście i choć całkowicie swobodny(nie ma tutaj sztywno przypisanych klas), to najbardziej efektywny gdy zostanie ukierunkowany na konkretny zestaw umiejętności. Historia podzielona jest na etapy które - z wyjątkiem szukania sekretnych miejsc i kilkoma dodatkowymi zadaniami - prowadzą nas jak po sznurku. Liniowość jednak nie jest tutaj wadą, nie każda gra musi być sandboxem, a akurat w takim trybie rozgrywki sprawdza się ona dobrze.Jeśli chodzi o oprawę audiowizualną to graficznie jak na swoje czasy wygląda bardzo dobrze, natomiast ścieżka dźwiękowa jest poprawna, choć odnoszę wrażenie że część dobrych utworów została zbyt rzadko wykorzystana - chociażby soundtrack towarzyszący przywołaniu Xany przez Phenriga.W przypadku Dark Messiah ciężko doszukiwać się poważnych wad, natomiast z tych mniejszych, poza wyżej wspomnianą kwestią fabuły, można by wymienić ułatwienie w walkach z cyklopami tj. możliwość szycia do nich z bezpiecznego miejsca oraz momentami bugująca się lina.Reasumując, w przypadku tejże produkcji mamy do czynienia ze świetnym slasherem, którego esencją jest diabelnie grywalny i przyjemny gameplay, a to w połączeniu z niezłym zestarzeniem się czyni ją grą wartą zapoznania po dziś dzień.
KORZYCH
Ekspert
2024.09.20
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.07.27
Rafał Sankowski
GRYOnline.pl Team
2021.11.12
Szugob
Ekspert
2018.03.22
Harry M
Ekspert
2018.02.19
Cainoor
Ekspert
2017.01.20
Butryk89
Ekspert
2016.03.24
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (8 633)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
sermen1987 Legionista
Zagrałem w 2025, bo miałem ze sobą tylko laptop i ... muszę przyznać, że gra rzeczywiście jest cholernie dobra.
System walki, fizyka, interakcja, bohaterowi (a raczej bohaterki), zero poprawności politycznej, klimat.
Chce się w nią grać znowu choćby tylko po to, żeby poznęcać się nad przeciwnikami.
Szkoda, że nie ma współczesnych podobnych gier.
System walki w świetnej ogólnie serii Eldar Scrolls to, w porównaniu do Dark Messiah, kupa gówna.
Autorom udało się w 2006 stworzyć prawdziwy klejnot.
Krypta76 Generał
Krypta76 Generał
HETRIX22 Legend
Gra się wyjątkowo słabo zestarzała. Swego czasu była świetna, piękna grafika, fizyka, trzy ścieżki rozwoju, pierwszy RPG TPP tak wysokiej jakości. Dzisiaj: puste mapy bez wyrazu, drętwa fabuła, kopniak najsilniejszą bronią w grze, dynamika walk nie pozwala wykorzystywać w pełni mechanik gry, słaba różnorodność przeciwników, szata graficzna bardzo brzydko się starzeje.
Czasem bywa tak, że mamy świetną grę, która świetnie się starzeje jak gry serii GTA, Heroes 3, Morrowind, ale są też świetne gry, które na tle dzisiejszych gier widać, że są toporne, gameplay nie przynosi takiej frajdy jak powinien. Właśnie taką grą jest Dark Messiah, który poza fizyką raczej niewiele ma do zaoferowania, a jest ona mocno nadużywana sprawiając, że zamiast iść na walkę na miecze lepiej podbiec do przepaści lub ognisko i wkopać wszystko w te punkty. Mówię to jako osoba, która swego czasu była wręcz fanem tej gry, grało się multiplayera nawet, był dość ciekawy :D