Moderzy dają nowe życie Dark Messiah, w tym wsparcie RTX, co-op; wszystko przy aprobacie Ubisoftu

Ubisoft dał zielone światło grupie moderów, którzy postawili sobie za cel ulepszenie 17-letniego hitu Arcane: Dark Messiah of Might and Magic.

Kamil Kleszyk

Moderzy dają nowe życie Dark Messiah, w tym wsparcie RTX, co-op; wszystko przy aprobacie Ubisoftu, źródło grafiki: Ubisoft.
Moderzy dają nowe życie Dark Messiah, w tym wsparcie RTX, co-op; wszystko przy aprobacie Ubisoftu Źródło: Ubisoft.

Dark Messiah of Might and Magic to jedna z tych trochę zapomnianych perełek, które gracze chętnie zobaczyliby w odświeżonym wydaniu. Niestety Ubisoft, który był wydawcą oryginału, ani jego twórcy, studio Arcane, nie kwapią się do opracowania remastera klasyka.

Na szczęście w takich przypadkach mogą wykazać się moderzy, a konkretnie zespół wiltOS. Pasjonaci już od kilku lat aktywnie przygotowują swój fanowski projekt dodający do gry m.in. tryb kooperacji. Niestety w ostatnich miesiącach próżno było szukać informacji o działalności wiltOS (ostatni wpis twórców na stronie Moddb pochodził z listopada zeszłego roku). Dopiero kilka dni temu twórcy przypomnieli o sobie w nowym komunikacie, który z pewnością wleje sporo nadziei w serca fanów.

Zielone światło od Ubisoftu

Okazuje się, że pracom wiltOS czujnie przygląda się Ubisoft, który będąc pod wrażeniem wysiłków zespołu oficjalnie dał mu pełne błogosławieństwo w działaniach nad modyfikowaniem Dark Messiah.

[…] od maja otrzymaliśmy całkowicie wolną rękę, aby zrobić wszystko, co uznamy za stosowne z tym modem i rozwojem pakietu SDK! Cytując Ubisoft, firma: „nie chce nakładać żadnych ograniczeń, aby społeczność mogła naprawdę docenić pełną wartość włożonej tutaj pracy” – czytamy w najnowszym wpisie twórców na stronie Moddb.com.

Dark Messiah i ray tracing

Oprócz ulepszenia samej gry, twórcy pracują również nad zestawem narzędzi SDK umożliwiającym graczom jej samodzielne modowanie. Niestety nie został on jeszcze ukończony, dlatego twórcy w międzyczasie wydali jeden z jego najnowszych elementów – funkcję pozwalającą dodać do Dark Messiah oświetlenie oparte na ray tracingu.

Nvidia wypuściła mod Portal RTX i kolejne moduły open source RTX Remix i pomyślałem: „jak fajnie wyglądałby Dark Messiah przy oświetleniu opartym na ray tracingu”. Niestety moduły RTX Remix wymagały, aby gra działała w DX7, przy którym Dark Messiah zawsze się zawieszał. Zrobiłem więc to, co zrobiłby każdy inny rozsądny człowiek: sprawiłem, że gra działała z DX7! – tłumaczył założyciel zespołu, David Wiltos, podkreślając raz jeszcze, że „nie jest to pełnoprawny mod, a jedynie zestaw narzędzi, który pomoże ludziom stworzyć własny mod RTX”.

Zestaw narzędzi RTX oraz instrukcję ich pobierania i instalacji znajdziecie tutaj

Warto wspomnieć, że wiltOS prowadzi również nabór chętnych do uczestniczenia w projekcie. Zespół poszukuje m.in. twórców modeli 3D, kreatorów postaci i testerów gry.

Dark Messiah – garść informacji

Przypomnijmy, że Dark Messiah pierwotnie zadebiutowało na PC w 2006 roku. Produkcja Arcane przenosząca popularne uniwersum Might & Magic w realia pierwszoosobowej gry akcji, spotkała się wówczas z niezwykle pozytywnym przyjęciem graczy i branżowych recenzentów. Szczególnie ci pierwsi docenili pozycję, czego dowodem jest średnia ocen gry w serwisie Metacritic wynosząca 8,7. Na fali popularności, dwa lata później Dark Messiah doczekało się portu na konsole Xbox 360.

Dark Messiah of Might and Magic

Dark Messiah of Might and Magic

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 24 października 2006

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.5

Gracze

9.1

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

15

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Główny projektant Starfielda tłumaczy, dlaczego protagonista w grze będzie niemy

Następny
Główny projektant Starfielda tłumaczy, dlaczego protagonista w grze będzie niemy

Pierwszy patch do Starfielda już jest; to bagatelka ponad 13 GB

Poprzedni
Pierwszy patch do Starfielda już jest; to bagatelka ponad 13 GB

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl